Gå til innhold

Harddisk til min toshiba a200-17s

Anbefalte innlegg

Hei. For ett år siden tok min toshiba kveld etter et lite dunk. Jeg måtte ta ut harddisken for å prøve å redde det siste innpå. Dvs det er ikke noe i veien med maskinen men jeg måtte koble harddisken direkte i den nye maskinen for å redde noe innhold (fikk reddet litt, men harddisken var nesten død). Jeg er så missfornøyd med den nye maskinen at jeg bruker ipaden istedet. Men trenger maskinen til Word osv. Derfor lurer jeg på om jeg bare kan kjøpe en ny harddisk til maskinen? Så funker den igjen? Siden jeg skrudde den ut må jeg vel klare å sette i en ny også? :):) jeg er litt grønn på dette. Men gjør hva som helst for å få toshibaen min tilbake! Bedre pc skal man lete lenge etter.

Takk for svar! :)

Aina Helen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er helt sikker på at det kun var harddisken som røk kan en ny disk gjøre susen for deg ja.

Å sette inn en ny disk er veldig lett. Hvis du klarte å ta den ut, burde det ikke være noe problem å sette inn en ny.

Det du må kjøpe da er en 2.5" S-ATA disk. Størrelse etter eget behov. Prisforskjellen fra 5400-7200rpm er liten og sistnevtne er å foretrekke.

Usikker på om det er plass til en 12mm disk (i høyden) i den maskinen, så med mindre du vet dette/finner ut av det er det best å gå for en på 9.5mm.

Fant en PDF med info om maskinen.

http://tim.id.au/lap...lite%20a200.pdf

Det står det at det er plass til både 9.5mm og 12mm.

Det står også "One/Dual 2.5", 9.5/12.5mm Hard Disk, up to 400GB (200GB+200GB)"

Lykke til!

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Hei, tusen takk! Du har ikke en link også? :) vil gjerne ha størst mulig. Jeg går ut ifra at det er harddisken, siden når eg koblet den til den nye maskinen fant jeg alt innholdet. Men stoppet å funke av og til når jeg skulle hente innhold. Så jeg fikk ikke hentet ut alt. Heldigvis bildene! :) så da var det vel harddisken. ?! :)

Lenke til kommentar

Slik skrev jeg når den fikk kakket. Vet ikke om det sier dere noe på om den kan reddes eller ikke med ny harddisk?

Hei,

Pcn min fikk seg et kakk i helgen og nekter å slå seg på. det vil si at den slår seg på, men det kommer opp sånn sikkerhetsmelding. har durer og går lenge før jeg får beskjed om å slå av maskinen (med blå skjerm bak) Pcn er gammel(2007), men har vært en fantastisk PC! Er det mulig å redde harddisken på Pcn?

eventuelt kan jeg bytte harddisken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...