Gå til innhold

Hva gir best lyd - Ørepropper eller hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på hva som egentlig gir best lyd, ørepropper eller hodetelefoner? Eller handler det kun om hva man foretrekker?

 

Uansett, så er jeg på skikk etter noen propper eller hodetelefoner opptil 500,-

 

Har sett på disse:

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/denon_ah-c360-in-ear_hodetelefon_sort.htm

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/sennheiser_px-100-ii_hodetelefon.htm

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/denon_ah-p372_hodetelefon_sort.htm

 

Er ute etter nøytral lyd med fokus på detaljer. Noen andre en de jeg har linket til som kan være bedre til prisen? Er helt åpen for forslag. ;)

 

Har Koss Porta Pro, men de er for mye rumling, og for mye fokus på bass.

 

Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

K450 er toppmodellen i den serien. De har mye bedre støyisolasjon enn 420 (de er lukket. Se bilder), og en god del bedre lyd. K430 har også støyisolasjon, har bedre lyd enn 420, men ikke på høyde med 450.

K450 har også avtagbar kabel og det medfølger 2 forskjellige lengder.

 

Og ja, porta pro kan ikke måle seg med noen av disse :)

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Tror jeg står mellom AKG K 420 og Sennheiser PX100-II. Det er ikke så farlig med isolasjon.

 

Men er veldig vanskelig valg, for jeg vet ikke hvem som spiller best. :) Kanskje det er mulig å høre dem i butikkene? Eller om jeg bare skal ta en sjanse. Begge har fått god kritikk, så må tenke litt på det.

 

Hvis det er fler som har erfaringer, er det bare til å rope ut! ;)

 

Men takk for hjelp så langt Bibow. :D

Lenke til kommentar

Ok, men de har ikke Sennheiser. Så kan ikke direkte sammenligne. Nei, jeg får satse på en av dem. Har 50 Kr rabattkode hos CDON, så får Sennheiser for kun 360,- inkl. frakt.

 

Skal tenke litt på det, å lete etter litt info på nettet. Men når du skriver at AKG låter mye bedre en Seenheiser i dine ører, hva er det som gjorde de bedre? Blir litt mye spørsmål til deg, hehe. :D

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Er litt vanskelig å forklare ... Følte at PX100 hadde litt billig lyd. For å si det sånn da, du får hva du betaler for. Og sennheiserene koster ikke så mye mer enn porta pro. Så ekstremt mye forskjell vil du ikke merke. Mitt råd er å gå for noe som er lukket (ala K430/450). Du hører stor forskjell. Og ikke minst folka rundt deg. Ingenting er mer irriterende enn å sitte ved siden av en kar med porta pro på bussen :p

Lenke til kommentar

Haha, sant det.

 

Satt en fyr engang flere rader foran meg, på full guff. Skulle hørt det.. Regner med hele bussen satt å hørte på bråket. :lol:

 

De blir litt dyrere. Men når jeg ser blir det ikke mer en 140 kr dyrere med AKG K 430. Men, jeg har lest at mange opplever lukkede headsett som dårligere i lyden. Kan det stemme?

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...