JohnsonJr Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Mens hvis jeg istedenfor hadde skrevet om an 50 årig helt edru mann som går på det lokale 18 årsgrense utestedet og tar med seg en 18 år gammel jente med 2,5 i promille hjem og har sex med henne så er jeg helt sikker på at da hadde du plutselig syns at det var voldtekt.... Dobbeltmoralen lenge leve. Forresten så er det ikke pedofili så lenge begge er over den seksuelle lavalder (dvs. 16 år). Da kan den andre parten være så gammel som helst uten at det regnes som pedofili. Jeg mener at en person over 16 år har ansvar for seg selv (seksuelt), edru eller ikke. Uansett kjønn. Et nei betyr nei, og det er det "nei'et" som definerer forskjellen mellom voldtekt eller ikke. (Selvfølgelig kan og burde jo fysisk motstand også telle som et nei). Om voldtekts"personen" ignorerer disse tegnene burde h*n være klar over at h*n bryter loven og burde bli straffet. I et scenario der offeret ikke har mulighet til å si nei, som for eksempel i bevisstløs tilstand ville jeg også regnet det som voldtekt i og med at personen ikke har muligheten til å si sitt. Om en person over 16 har sex med en person under 16 så bryter de loven uansett. Om personen under 16 velger å ta det opp med politiet mener jeg at det er rettsvesenets jobb å ta seg av saken. For eksempel hvis begge personene er under 18 trenger ikke straffen være like streng som om den ene er for eksempel 50. Men det får retten bestemme. Lenke til kommentar
ZiPe Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 45-årig mand blev onsdag idømt to et halvt års fængsel. Fra september 2005 til maj 2011 voldtog en tamilsk mand gentagne gange sin kærestes datter, skriver Fyens.dk. Voldtægterne foregik i hans lejlighed i Brønshøj, hvor moren besøgte ham sammen med sin datter. I Østre Landsret blev han dømt to et halvt års fængsel, samt betinget udvisning af Danmark. En betinget udvisning betyder, at den kriminelle udlænding sendes ud af retssalen med en besked om, at hvis personen træder over stregen igen, så bliver han eller hun udvist fra Danmark. ikke streng nokk men bedre enn i norge når man gjør det igjen og igjen.udvisning er tingen 1 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hvorfor skal vi stoppe voldtekter i Norge? 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hvis man ønsker å stoppe voldtekter, noe jeg ikke er så sikker på om alle egentlig vil, så må fire ting på plass: 1 -Menn må få et alternativ til voldtekt, dvs prostitusjon, bordeller osv. og gjerne som et offentlig tilbud/resept. 2 -Jenter må lære å unngå risikoer, dvs ikke bli med hvem som helst hjem og ikke gå gjennom den mørkeste parken med sexy klær osv 3 -Straffen for de som voldtar må opp, gjør det gjerne lov å drepe de som voldtar. 4 -Jenter må slutte å lyve om voldtekter, slik at man kan ta de som anmelder voldtekt seriøst. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hore på resept? Da spørs det om vi må utlyse stillinger for kaukasoide prostituerte, vet ikke hvor fristende disse nigerianske er for en overfallsvoldtektsmann. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Endel handikappede får visstnok hore på resept, mener at det skal være slike stillinger i norge også men vet at ihvertfall danmark har slikt. Får man det som en statsjobb, og tjener f.eks 10000,- pr dag så er det sikkert mange norske som vil jobbe også. Forøvrig så er nok nigerianske fristende nok... Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Vi kan ikke stoppe voldtekter i Norge. Det eneste som kunne hindret voldtekter er kristendommen, men denne har nå sosialistene klart å nedkjempe bla ved hjelp av muslimer og import av Islam. Islam er den verste voldtekt og voldskulten i historien utenom sosialismen. Når sosialistene aktivt har jobbet for å få mer vold og voldtekt i Norge, så er det ganske hjernedødt å etterpå diskutere hvordan dette skal stoppes. 1 Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hvor tror dere at 65% av anmeldte voldtekter er begått av asiater og afrikanere, når de kun står for rundt 5-6% av befolkningen? Borger avisen forklarer det med rus, men det blir alt for lett. Jeg hadde i hvert fall ikke voldatt uansett hvor dritings jeg var. http://borgeravisen.no/files/aftenposten_article4130999.ece_250511.htm http://www.ssb.no/innvandring/ 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Dette handler om kulturforskjeller, og synet på at kvinnen er mindre verdt enn mannen. Mange ser på voldtekt som kvinnens egen feil. Noe av det mest pussige man kan ha på en arbeidsplass er å kurse endel fremmedkulturelle (er det lov å si det nå...?) i sextrakassering. Mange av dem skjønner ikke konseptet da det jo er sjefens rett og frynsegode å sextrakkassere, både fordi han er sjef og fordi han er mann. Det er rare arbeidsdager når man har vært gjennom slike ting og må forklare slike selvfølgeligheter på en usannsynlig grundig måte. Merkelig. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 En ting som er viktig å tenke over når dere diskuterer straff er at dere (forhåpentligvis) ikke er kriminelle voldtektsmenn selv.. Så det som virker som en fornuftig straff for dere kan bli vurdert som noe helt annet av de som faktisk er kriminelle. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) En ting som er viktig å tenke over når dere diskuterer straff er at dere (forhåpentligvis) ikke er kriminelle voldtektsmenn selv.. Så det som virker som en fornuftig straff for dere kan bli vurdert som noe helt annet av de som faktisk er kriminelle. Og de aller fleste har heller ikke noe som helst begrep om tid. "bare" 5-10 år oppleves som noe helt annet når man gjør det enn når man tenker på det på forhånd. Jeg skal "bare" sette av 5 år til en mastergrad. Etter 4 år tenker jeg at du innser at det oppleves som mye lenger enn det du trudde det var. Og jeg kan tenke meg at 5 år i fengsel oppleves som mye lenger enn å bruke 5 år på en mastergrad. Endret 18. juni 2012 av flesvik 2 Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Glad dere diskuterer, selv om alle har sine sterke meninger! Min idé om å fjerne kjønsorganet var nok i det meste laget, men det er samtidig mange som har nevnt noe lignende. Tenker man utenfor samfunnet og regler, ville det nok kanskje vert effektivt. De som har begått, vil ikke kunne begå voldtekt igjen. Om ikke personen bruker gjenstander istedenfor. De fleste ville holdt seg unna tanken av å begå overgrep. Men det hadde ikke vert status for Norge å innføre en slik regel, så det skjer ikke. Men om det hadde skjedd, hvordan tror dere da det hadde forandret seg. Bevis? Noen sier at det finnes aldri konkrete bevis. Men det nærmeste jeg kommer er vel DNA-test. Men om noen hadde gått inn for det, så kunne de sikkert plantet DNA'et til noen andre. Og da er vi tilbake til starten. Andre muligheter? Alle personer gått rundt med kamera/lydopptak på kroppen, bak øyet.. anywhere. Der man senere kunne fått ferske data. Men det beste hadde nok vert å stoppet det før noe som helst skjer. Hjelper jo fint lite å ta gjerningsmannen etter overgrepet, om prioriteringen er å hindre at det skjer. Man kan lett da tenke oss til hvorfor gjør overgreperen det? Har personen fått for lite kjærlighet fra sine egne? Er personen rett og slett desperat/avhengig av seksuelle handlinger? Blitt mobbet tidligere i livet, som fører til skade på det psykiske. Eller at personen rett og slett er syk på noen måte? Om man starter her, og tenker på hvilke løsningen man har på å oppdage/løse slike problemer, kan man komme fram til noe litt mer realistisk. F.eks, vet man at personen har vært nær å overgripe noen, samt tenker "fæle" tanker konstant, bør man holde ett bedre øye med personen, evt. andre tiltak. U Deside. -Daniel Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Å feste kamera på alle hadde aldri blitt akseptert, og om det ble tvunget innført, ville nok dette vært dråpen som førte til opprør. Nå har jeg liten innsikt i voldtekt, men forestiller meg at det er grunnet seksuell frustrasjon. - Ville det kanskje ført til en bedring i statistikken dersom vi legaliserte prostitusjon? Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Tja, til trådstarters spørsmål: Vi vil aldri kunne utrydde voldtektsfenomenet helt, er jeg redd. Det eksisterer mørke sider av menneskenaturen som aldri vil forsvinne så lenge vår art fortsatt har det samme biologiske utgangspunktet, og selv om forekomsten av f.eks. voldtekter vil kunne reduseres ved bruk av ulike metoder, er det umulig å eliminere faren fullt og helt. Mennesket har et impulsivt, instinktivt rovdyr inne i seg, men enkelte mennesker har mindre evne til å kontrollere denne rovdyrnaturen enn andre. Det bør innføres dødsstraff for grove overfallsvoldtekter. Vårt sosial-liberale samfunn lever i illusjonenes verden når det tror at det er mulig å "kurere" alle grove kriminelle bare vi viser dem omsorg. Men verst av alt er den forakten vårt rettssystem viser for voldtektsofre som er blitt krenket på det groveste og kanskje blitt psykisk (eller fysisk) skadet for resten av livet, gjennom de milde strafferammene for denne typen grusom forbrytelse mot uskyldige, forsvarsløse mennesker. Dette grenser mot aksept for voldtekt. Det bør åpnes for å dele ut dødsstraff til grove voldtektsforbrytere, i tillegg til andre alternativer som livsstid i fengsel. Sistnevnte alternativ er naturligvis mer kostbart - hvorfor spare på slikt avskum? Men om man er villig til å investere de ressursene som er nødvendig for å holde dem bak lås og slå, så er det greit for meg. At forbryterne holdes borte fra samfunnet hvor de kan utgjøre en potensiell fare for andre mennesker, er hovedsaken. De strafferammene som eksisterer i et land sier noe om dette samfunnets holdning til ulike typer forbrytelser. Om man skal dømme vår holdning til f.eks. overfallsvoldtekter basert på våre strafferammer, vil forbrytelsen fremstå som rene bagatellen. Hva slags signaler gir dette til potensielle forbrytere, og hva viser det om vår holdning til forbrytelsen? Hvorfor er det så viktig å ta i disse forbryterne med silkehansker? Om et medlem av min familie ble utsatt for en slik forbrytelse, og gjerningsmannen var kjent, ville jeg personlig sørget for at avskummet ble avlivet. Jeg ville ikke kunnet akseptere det norske rettssystemets behandling av forbryteren, og ville heller valgt å ta de rettslige følgene av en slik handling. 1 Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 To trinn: Stopp importen av muslimer og visse andre afrikanere Send ut muslimer og visse andre afrikanere 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå