Gå til innhold

Hvordan kan vi stoppe Voldtekter i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Problemet mitt med voldtekter begått av asylsøkere, hvorav flere har fått avslag på opphold for lenge siden, er at de lett kan forhindres ved å ha større kontroll på asylsøkerne og at det derfor er helt unødvendig at noen skal bli utsatt til å begynne med. Noen mener at dette er for strengt og at det er diskriminerende mot det store flertall av asylsøkere som ikke lager problemer, men da har man i samme slengen akseptert en viss økning i voldtektsofre....

Problemet mitt med voldtekter begått av Menn er at de lett kan forhindres ved å ha større kontroll på Menn og at det derfor er helt unødvendig at noen skal bli utsatt til å begynne med.

Noen mener at dette er for strengt og at det er diskriminerende mot det store flertall av Menn som ikke lager problemer, men da har man i samme slengen akseptert en viss økning i voldtektsofre.

Der, vi er nesten helt enige

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skatteflyktning, du bortforklarer jo dette helt.

Ikke-vestlige menn begår 200 overfallsvoldtekter årlig i Oslo.

For ti år siden var dette tallet bare 100.

I løpet av 12 år, har kun ÉN eneste overfallsvoldtekt, av alle i Oslo, blitt begått av en etnisk norsk person.

Kun ÉN på 12 år.

Dersom du mener kontroll med asylsøkere er for mye forlangt, kan jo du høre med noen av voldtektsofrene og deres familier hva de synes om saken.

Den ene kvinnen som ble voldtatt i Kuba-parken, av en muslimsk mann som kom til Norge og søkte asyl og påsto han fryktet for livet pga han var homofil, tok livet av seg et år senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I løpet av 12 år, har kun ÉN eneste overfallsvoldtekt, av alle i Oslo, blitt begått av en etnisk norsk person.

Kun ÉN på 12 år.

Menn er overrepresentert blandt de som begår voldtekter på en langt sterkere grad enn de tall du viser til mht innvandrere. Såvidt jeg kan se er ALLE voldtekter begått av menn, og INGEN av kvinner.

Lenke til kommentar

Det skal sies at kvinner ikke voldtar ofte, men når saker først kommer frem er de særdeles alvorlige; det går da gjerne i hovedsak ut på voldtekt av barn. Bl.a. har det vært tilfeller i USA hvor lærere har voldtatt elever.

I USA kalles sex med mindreårige (under 18 år) for voldtekt, selv om den mindreårige var frivillig med.

http://en.wikipedia..../Statutory_rape2937.gif Voldtektsforbryter? Eller offer for religiøse foreldre som ikke aksepterer at deres tenåring ble tennt?

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme gjelder i Norge, for dem under 16.

Forøvrig, at en lærer benytter seg av sin autoritet, er jo faktisk voldtekt.

Skulle gjerne ha blitt "voldtatt" av hu der når jeg var 15, og alle gutta i klassen hadde stått i kø.

Det er vel best at vi begrenser oss til det som faktisk ER voldtekt, altså hvor VOLD har blitt brukt, og ikke til de fantasifostre av lover som pripne politikere har funnet på å kalle "vold"-tekt fordi det meste av sex er mot deres moralske/religiøse forestillinger?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kun ÉN på 12 år.

Dette er helt på jordet.

Av de 189 anmeldte voldtektene var 21 overfallsvoldtekter. Kun fem av de 21 overfallsvoldtekene ble oppklart, og disse var begått av personer med ikke-vestlig bakgrunn. To av de fem hadde psykiske diagnoser. I de 16 sakene som ikke ble oppklart, beskriver flere av ofrene gjerningsmennene som etnisk norske.

Kilden ble jo postet for bare noen innlegg siden. http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/22210

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

I de 16 sakene som ikke ble oppklart, beskriver flere av ofrene gjerningsmennene som etnisk norske.

Kilden ble jo postet for bare noen innlegg siden. http://www.utrop.no/...Innenriks/22210

Saker som ikke er oppklart kan man selvsagt ikke bruke som grunnlag for noe som helst. For alt vi vet, så var offeret så drita at det ikke var i stand til å forklare seg troverdig om noe som helst.

Lenke til kommentar

Kun ÉN på 12 år.

Dette er helt på jordet.

Av de 189 anmeldte voldtektene var 21 overfallsvoldtekter. Kun fem av de 21 overfallsvoldtekene ble oppklart, og disse var begått av personer med ikke-vestlig bakgrunn. To av de fem hadde psykiske diagnoser. I de 16 sakene som ikke ble oppklart, beskriver flere av ofrene gjerningsmennene som etnisk norske.

Kilden ble jo postet for bare noen innlegg siden. http://www.utrop.no/...Innenriks/22210

Er ikke dette strengt tatt bare en artig vinkling og grundig utvelgelse av sitater? Og ikke minst, motsier det i artikkelen det Ideal skriver?

I sitatet ditt står det at alle oppklarte overfallsvoldtekter ble begått av folk med ikkevestlig bakgrunn. Det står ikke noe om de resterende annmeldelsene. Jeg vil anta at signalementet i resten av tilfellene var av ikkevestlige menn hovedsaklig av to grunner, 1: i alle artiklene jeg kan huske å ha lest i fjor mens dette stod på ble utenlandsk opprinnelse nevnt ofte, norsk opprinnelse aldri. 2: minst like viktig, artikkelforfatteren fremstår med en ganske klart agenda utifra hvordan artikkelen er skrevet og hvordan man tilsynelatende med overlegg blander epler og bananer, om vedkommende hadde noe info som skulle tilsi at en etnisk norsk mann stod bak noen av de andre voldtektene ville han garantert slått dette stort opp.

Ellers så ser jeg at artikkelforfatter prøver å finne selvmotsigelser hos politiet uten å egentlig lykkes i dette, og vi står da igjen med en overskrift om at dette kun er en myte som slår sprekker, uten at artikkelen lykkes i å gi dette særlig hold. Det er ingen selvmotsigelse mellom å si at man ikke må skylde alt på innvandrere og å nevne at mange kulturer sitt kvinnesyn kan ha en viktig rolle å spille i voldtektsproblematikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han sa at ikke-vestlige innvandrere begår 200 overfallsvoldtekter i året i Oslo. Artikkelen sier at det i 2010 ble begått 189 voldtekter i byen til sammen, og at 21 av dem var overfall. Jeg blir litt skremt over hvor lite folk leser av argumenter de tror de ikke kommer til å like. Forøvrig viser artikkelen til en politirapport som er tilgjengelig for alle: https://www.politi.n...edlegg_1309.pdf

75,7% av alle registrerte gjerningsmenn i Oslo hadde norsk (61,2%) eller vestlig statsborgerskap (side 52). Det er fortsatt en forholdsvis stor mengde ikke-vestlige gjerningsmenn, men det overdrevne sludderet om både mengde og gjerningsmenn stemmer ikke.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Han sa at ikke-vestlige innvandrere begår 200 overfallsvoldtekter i året i Oslo. Artikkelen sier at det i 2010 ble begått 189 voldtekter i byen til sammen, og at 21 av dem var overfall. Jeg blir litt skremt over hvor lite folk leser av argumenter de tror de ikke kommer til å like. Forøvrig viser artikkelen til en politirapport som er tilgjengelig for alle: https://www.politi.n...edlegg_1309.pdf

75,7% av alle registrerte gjerningsmenn i Oslo hadde norsk (61,2%) eller vestlig statsborgerskap (side 52). Det er fortsatt en forholdsvis stor mengde ikke-vestlige gjerningsmenn, men det overdrevne sludderet om både mengde og gjerningsmenn stemmer ikke.

Min feil, overså av en eller annen grunn det han skrev om 200. Da er det han sier tilbakevist, men det jeg sier om artikkelen står like støtt.

Lenke til kommentar

At en tidsskrift eller et nettsted har en politisk vinkling er ikke noe argument i seg selv. Om Utrop har en innvandringsvennlig agenda er tabloidenes mål å tjene penger, og ensidige, lettfattelige og skumle vinklinger selger aviser og genererer klikk. Lykke til med å finne en nøytral kilde. Artikkelen berører nettopp dette med at journalister overrapporterer fremmedkulturelle gjerningsmenn, og får til og med en liten innrømmelse av en NRK-journalist mot slutten. Forøvrig, som Ingjerd Hansen i politiet sier,

Den største økning i voldtekter i 2012 er de såkalte festrelaterte. En statistikk som domineres av etniske nordmenn.
Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Forøvrig viser artikkelen til en politirapport som er tilgjengelig for alle: https://www.politi.n...edlegg_1309.pdf

Fra Politirapporten over side 49 ser ut til å bekrefte min mistanke om at menn er overrepresentert noe voldsomt.

Kjønn - gjerningsperson Med unntak av en kvinne, var samtlige personer anmeldt for voldtekt eller forsøk på voldtekt til Oslo politidistrikt 2010 menn. Samtlige anmeldte i 2007 var menn, på samme måte som i 2001 og 2004.

Om man ser bort fra EN kvinne som trolig ble anmeldt av noen pripne foreldre til en 15-åring (se litt lenger opp) så er alle voldtektsmenn eh vel MENN.

Derved fremlegges forslag om tvungen kastrasjon av alle menn som forebyggende tiltak, noe som utvilsomt vil føre til at vi unngår slike forbrytelser i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Statsborgerskap sier ikke mye. Kan jo være Iraner med Norsk statsborgerskap f.eks.

De ikke-vestlige er jo fremdeles overrepresentert.

Lenke til kommentar

Ja, noe annet har jeg heller ikke sagt.

For å gjenta poenget jeg ønsker å få igjennom i denne tråden på en litt annen måte: Dette handler ikke så mye som gjerningsmennenes forhold til kvinner som deres forhold til loven. For, hvis man følger loven kan man være så misogynistisk og selvrettferdig man bare vil, man voldtar likevel ikke. Folk som ikke føler seg som en del av samfunnet er langt mer tilbøyelige til å bryte reglene, og sånn har det seg at innvandrere er overrepresenterte på noen voldtektsstatistikker. Vi motvirker lovbruddene ved å få dem til å føle seg mer inkluderte, noe vi burde gjøre selv om den påfølgende utkastelsen eventuelt blir mer brutal.

Lenke til kommentar

For alt vi vet var de klinkende edru. Selvfølgelig kan det brukes til noe, selv om oppklarte saker taler et annet språk. Uansett var det mer enn det jeg hadde å utsette på Ideals tall.

Det burde da være en selvfølge at man ikke kan bruke ubekreftede data til noe som helst. De er helt verdiløse faktisk. Årsaken til at de er uoppklarte er at man ikke vet hvem gjerningsmannen er, man kan derfor heller ikke konkludere sikkert om hvem denne er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...