Gå til innhold

Hvordan kan vi stoppe Voldtekter i Norge?

Anbefalte innlegg

Er det fortsatt noen som gidder å ta den tynnslitte "hvilken ideologi har drept flest"-debatten? :hmm:

Jeg har sluttet å vektlegge ideologi overhodet. Ideologier er etter min mening kun verktøy, som folk bruker akkurat som dem vil for å tjene egne interesser. Man kan bruke kristendommen/islam/whatever som en pekepinn for å leve et godt liv like lett som man kan bruke det til å rettferdiggjøre krig, på lik linje som man kan bruke en hammer til å bygge et hus eller til å slå i hjel naboen. Hvilken ideologi man velger spiller ingen rolle, for man klarer alltids å plukke ut de delene av den som passer til det man vil, mens man bortforklarer delene som ikke passer med at "jo det står kanskje det, men altså pga. sånn og sånn så...".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 mai i år vil også stortinget antakelig fjerne statskirken, vil også gi ytterligere rom for islam, og økningen i kriminalitet og volftekter vil skyte fart.
Hvor i alle dager kom det fra at det er en sammenheng mellom kristendom i skolen, statskirken og antall voldtekter egentlig ?? Nei du slette tid.. skal bli godt å bli kvitt den jødeguden en gang for alle... Men det går nok enda mange år før pesten er kurert... Da ryker mistelteinen på bålet og vi kan alle gråte for Balder igjen..
Sammenhengen med kristendom er ganske enkelt at hvis ungdommen blir oppdratt etter kristne verdier, så vil de lære å ikke begå kriminalitet eller voldtekt, og de fleste vil ha naturlige sperrer for slik umoralsk oppførsel, slik det også var før. Du bør ikke blande kristendom og den såkalte jødeguden , for kristendom har ikke noe med jøder eller jødedom å gjøre.

Dette må du nok lenger ut på landet med. Det er en grunn til at USA, som har langt flere praktiserende kristne enn Norge, ligger langt over oss på alle statistikker som omhandler kriminelle, nemlig at religion gjennomsyrer og styrer samfunnet i større grad.

Religion skaper splittelse og krig - ei heller fører det noe som helst positivt med seg. Japan, er også et samfunn preget av sekulære verdier, og er også et samfunn med mye lavere kriminell rate enn USA.

http://freethoughtpe...atheists#note-6

Desto mer religiøst et samfunn er, desto høyere kriminalitet har landet - dette er bevist av all statistikk.

21 mai i år vil også stortinget antakelig fjerne statskirken, vil også gi ytterligere rom for islam, og økningen i kriminalitet og volftekter vil skyte fart.
Hvor i alle dager kom det fra at det er en sammenheng mellom kristendom i skolen, statskirken og antall voldtekter egentlig ?? Nei du slette tid.. skal bli godt å bli kvitt den jødeguden en gang for alle... Men det går nok enda mange år før pesten er kurert... Da ryker mistelteinen på bålet og vi kan alle gråte for Balder igjen..
Sammenhengen med kristendom er ganske enkelt at hvis ungdommen blir oppdratt etter kristne verdier, så vil de lære å ikke begå kriminalitet eller voldtekt, og de fleste vil ha naturlige sperrer for slik umoralsk oppførsel, slik det også var før. Du bør ikke blande kristendom og den såkalte jødeguden , for kristendom har ikke noe med jøder eller jødedom å gjøre.

Dette må du nok lenger ut på landet med. Det er en grunn til at USA, som har langt flere praktiserende kristne enn Norge, ligger langt over oss på alle statistikker som omhandler kriminelle, nemlig at religion gjennomsyrer og styrer samfunnet i større grad.

Religion skaper splittelse og krig - ei heller fører det noe som helst positivt med seg. Japan, er også et samfunn preget av sekulære verdier, og er også et samfunn med mye lavere kriminell rate enn USA.

http://freethoughtpe...atheists#note-6

Desto mer religiøst et samfunn er, desto høyere kriminalitet har landet - dette er bevist av all statistikk.

USA har også langt flere som ikke er kristne enn Norge. Og det er disse som står for kriminaliteten.

Kriminalitten i USA er også veldig overdrevet, ikke minst fordi sosialistene i mange år har lagt vekt på å stort sett kun raapportere om det negative i USA, for å skryte av seg selv og "vise" hvor dårlig det går der sosialistene ikke styrer.

De har også gjort et poeng av at det er folks tilgang til våpen som er skyld i dette, men de unnlater konsekvent å si det er bare i noen få stater at kriminaliteten er stor, og at kriminaliteten er størst i de statene hvor folk flest ikke får kjøpe våpen fritt.

De unnlater også å nevne at i dag er sosialismen i ferd med å ødelegge USA også, og den verste kriminaliteten utføres nå av regjerinen selv og politiet, akkurat som i Norge.

Du sier at religion skaper splittelse, men da spørs det hva du mener med religion.

Jeg vil heller si at sosialisme skaper splittelse, for det er det ap har jobbet for i alle år, og de startet også import av innvandrere og muslimer i stor skala i denne hensikt.

Ungdommen i dag vokser nok opp med denne typen propaganda om at kistendommen skaper splittelse, men dette er kun en del av sosialistenes kamp mot kristendom for det stemmer ikke.

De av oss som husker Norge slik det var før da de fleste var kristne, og alle vokste opp og ble oppdratt etter kristne verdier, har erfart noe helt annet.

Kriminaliteten var lav, og de fleste plasser var det ingen kriminalitet. Folk kunne gå fra ulåste hus, biler og sykler uten at noe skjedde.

Glemte man nøklene i ytterdøra på hytta så var det heller ikke noe problem, selv om det var i et område med mye folk.

Egentlig så er det jo ganske selvmotsigende og meningsløst å si at kristendom skaper splittelse, for kristne verdier er kjærlighet, og i det ligger også respekt for andre og andres eiendom.

Kristne vil aldri unytte eller rane andres eiendom, de vil ta vare på den og beskytte den som sin egen inntil den rettmessige eieren dukker opp. Og voldtekt og annen vold mot andre mennesker vil heller ikke eksistere.

De fleste vil jo forstå at i et slikt kristent miljø hvor alle har samme verdier og tro basert på kjærlighet for hverandre,så er enhver form for kriminalitet eller splittelse umulig.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Egentlig så er det jo ganske selvmotsigende og meningsløst å si at kristendom skaper splittelse, for kristne verdier er kjærlighet, og i det ligger også respekt for andre og andres eiendom.

Kristne vil aldri unytte eller rane andres eiendom, de vil ta vare på den og beskytte den som sin egen inntil den rettmessige eieren dukker opp. Og voldtekt og annen vold mot andre mennesker vil heller ikke eksistere.

Du legger menneskelige lover til grunn som ikke nødvendigvis har så mye med religionen å gjøre...

Fra et kristent ståsted er jo mennesket skittent og ikke fullkomment uten å ha akseptert sin skjebne som slave for jødeguden...

Kristendommen gir deg et ultimatium... enten er du med oss eller så er du mot oss.. dette er ikke kjærlighet...

Om du blir voldtatt hver eneste dag i dette livet gir din gud fullstendig blaffen....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en eneste ting som vil hjelpe mot overfallsvoldtektene. Tap av statsborgerskap, om de har et, og Sporentreks utsendelse til fengsler i hjemland. Lett å gjøre sånne avtaler om vi tillater oss å betale for det. Billigere løsning.

Her i landet belønner vi kriminelle som får mer enn to år i fengsel, med at de får automatisk rett til trygd.

En midlertidig stopp i asyl gjenforenings, og flyktningepolitikken, slik at at man kan gjøre et hederlig forsøk på å integrere de vi allerede har, om mulig lenger, vil kanskje ha effekt på respekt og moral de ulike grupper kan mangle for våre kvinner.

Lenke til kommentar

Du legger menneskelige lover til grunn som ikke nødvendigvis har så mye med religionen å gjøre...

Det gjør jeg ikke, for menneskelige lover er ikke basert på kjærlighet, De er basert på ondskap, hat og misunnelse. Og på politiernes egen maktsyke og trang til å kontrollere, undertrykke og utnytte folket.

Fra et kristent ståsted er jo mennesket skittent og ikke fullkomment uten å ha akseptert sin skjebne som slave for jødeguden...

Mennesker er skapt i Guds bilde til å ta vare på Guds skaperverk, så i utgangspunktet er dette ikke riktig.

Men mennesker har selv valgt å skitne seg til ved å følge satan og ondskapens vei, de fleste foretrekker også å tro på denne såkalte fvolusjonsteorien, og de foretrekker å tro at de er dyr og har latt seg forfalle ned til dyrenes nivå.

Og vennligst ikke kall Gud for jødeguden. Kristnes Gud har ikke noe med jøder eller jødedom å gjøre Jødenes "gud" er lucifer, også kalt satan.

Kristendommen gir deg et ultimatium... enten er du med oss eller så er du mot oss.. dette er ikke kjærlighet...

Egentlig ikke. Det er menneskene som gir Gud et ultimatum, og det er " enten så godtar du oss som vi er og lar oss følge satan og drive med all slags ondskap, eller så vil vi ikke ha noe med deg å gjøre"

Dette kan jo ikke Gud gjøre, for Han hadde en plan med åskape oss mennesker, og vil også at vi skal leve sammen i kjærlighet.

Men Gud har likevel kjærlighet og tålmodighet med oss. Han har gitt menneskene en tilmålt tid til å styre seg selv. Han sendte også sin sønn Jesus, for å redde oss slik at de som tror på Jesus og følger Ham, kan finne veien tilbake til Gud og til kjærligheten.

Om du blir voldtatt hver eneste dag i dette livet gir din gud fullstendig blaffen...

Gud gir ikke blaffen.

Men menneskene har selv valgt å følge satan og ondskapens vei, og Gud har gitt menneskene en tilmålt tid for å følge sin egen vei, med de konsekvenser som følger.

Denne verdens "gud" er satan, som mennesker flest har valgt å følge, så kriminaltet og voldtekt osv, er kondekvenser av menneskenes eget valg.

Den tiden som menneskene har fått for å styre seg selv er nå snart slutt, og Jesus vil komme tilbake for å stoppe det hele før menneskene under påvirkning fra satan, utrydder alt liv og ødelegger både seg selv og planeten vi bor på.

Lenke til kommentar

Tesen om at volden i samfunnet er proporsjonal med fraværet av kristendom er interessant. Det er vel det beste jeg kan si om den og.

Angående overfallsvoldtekter har jeg såvidt fanget opp en artikkel der det stod at tallene så langt i år overgår de i fra i fjor, som var et "rekordår", men dette ser ikke ut til å ha kommet noe særlig frem i det siste, muligens pga. Breivik-saken. Regner med det bare er et spørsmål om tid før vi får overskriftene på nytt, og da er det ikke lenge før folk skal løse problemet ved å gå i tog og male skilt.

Lenke til kommentar

Kjære Baltazar94. Jeg lurer litt på hva du mener med kristendommen? Den katolske? Lucifers? Ortodoske? Dette ville ha hjulpet meg veldige mye.

Dessuten , hvorfor mener du at den grenen innenfor religionen er "riktig"?

Lenke til kommentar

Kjære Baltazar94. Jeg lurer litt på hva du mener med kristendommen? Den katolske? Lucifers? Ortodoske? Dette ville ha hjulpet meg veldige mye.

Det som er riktig, er å følge Jesus og Hans budskap. Ingen av verdens kirker gjør egentlig det.

Den nårmeste er den ortodokse kirke, men den er også gjennomsyret av falsk lære så vidt jeg vet, men riktignok noe mindre enn andre kirker.

Den katolske kirke er ingen kristen kirke. Og Lucifer ??? Vet du hvem Lucifer er ? Det er satan selv, og han driver så visst ingen kristen kirke, han jobber med å ødelegge kristendommen.

Det er ikke snakk om noen "gren" innen kristendommen som er riktig, alle har gått feil uansett, og jødene og den katolske kirke har infisert dem alle med falsk lære.

Det riktige er å lese Bibelen selv, spesielt det Jesus sier, og deretter følge Jesus og Hans budskap etter beste evne.

Vi skal følge Jesus slik de første apostlene gjorde det, selvsagt kan vi ikke følge Ham fysisk, men vi Har Hans ord i NT, og vi kan følge Ham gjennom å følgeHans budskap i NT.

Lenke til kommentar

Det som er riktig, er å følge Jesus og Hans budskap. Ingen av verdens kirker gjør egentlig det.

Den nårmeste er den ortodokse kirke, men den er også gjennomsyret av falsk lære så vidt jeg vet, men riktignok noe mindre enn andre kirker.

E: Og hva med GT?

Den katolske kirke er ingen kristen kirke. Og Lucifer ??? Vet du hvem Lucifer er ? Det er satan selv, og han driver så visst ingen kristen kirke, han jobber med å ødelegge kristendommen.

Det er ikke snakk om noen "gren" innen kristendommen som er riktig, alle har gått feil uansett, og jødene og den katolske kirke har infisert dem alle med falsk lære.

Det riktige er å lese Bibelen selv, spesielt det Jesus sier, og deretter følge Jesus og Hans budskap etter beste evne.

Vi skal følge Jesus slik de første apostlene gjorde det, selvsagt kan vi ikke følge Ham fysisk, men vi Har Hans ord i NT, og vi kan følge Ham gjennom å følgeHans budskap i NT.

Så du er en fundamentalist? Og jeg gjetter på at du kan alt som står i bibelen og følger det ordett?

Angå lucifer, jaja liiiiten skriveleif der, skulle nok ha stått lutherske, Men lucifer (satan) ødelegger vell ikke kristendommen? Han straffer vell de som er syndige/gjort noe galt, dvs han er "snill".

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Hvordan kan vi stoppe voldtekter i Norge? Hvordan kan vi stoppe voldtekter noen steder? Den viktigste faktoren i slike asosiale gjerninger er etter min mening at overgriperen føler seg hevet over, eller utenfor, systemet på en slik måte at han eller hun ikke trenger å forholde seg til reglene. Derfor må vi hindre at folk føler seg utenfor. Vi bør skape et samfunn som er så inkluderende som overhodet mulig, hvor så mange som mulig føler seg som en del av folket, ikke som utskudd. Voldtekter begått av asylsøkere og fremmedkulturelle innvandrere kommer ikke av at de er mer tilbøyelige av natur eller kultur, men at de rett og slett ikke føler seg som en av oss. Man skiter ikke i eget reir.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette med utenforskap kan spille inn på den måten at man ikke har noen aksjer i samfunnet og dermed ikke føler at man har noe å tjene på å overholde regler eller leve i harmoni med resten. Det gjelder uavhengig av alle andre faktorer og senker terskelen for å begå alle typer kriminalitet.

Samtidig er det ikke noen tvil om at voldtekt som forbrytelse også avhenger mye av holdningen til kvinner, og da kommer man ikke utenom kultur. Enkelte kulturer har en veldig lav terskel for når kvinner går fra å fortjene respekt til å bli råtne egg, og selv om ingen av de som tilhører disse kulturene vil si rett ut at voldtekt kan være akseptabelt så er det en forståelse av at voldtekt er mer akseptabelt med enkelte typer kvinner enn med andre, og det er der problemet ligger; tanken om at det i det hele tatt finnes graderinger av når/hvem det er akseptabelt å voldta. Det er nærmest uunngåelig at dette fører til en kulturkræsj med norske kvinners livsførsel, og jeg mener det er det som gjør at innvandrere fra enkelte kulturer er overrepresentert i forhold til andre grupper.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Det er et faktum at Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i voldtekts-statistikken.

Myten om ikke-vestlige voldtektsmenn sprekker: http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/22210

Dersom man ønsker å henge seg opp i at journalisten har et utenlandskklingende navn, kan man jo sjekke hvilke fakta som fremstilles feil: https://www.politi.no/oslo/strategier_og_analyser/statistikker_og_analyser/Tema_166.xhtml

Lenke til kommentar
Myten om ikke-vestlige voldtektsmenn sprekker: http://www.utrop.no/...Innenriks/22210

Joda, men det er ikke akkurat så mye man får gjort med at nordmenn begår voldtekt innad i familien eller på fest, annet enn å straffe dem i etterkant. Problemet mitt med voldtekter begått av asylsøkere, hvorav flere har fått avslag på opphold for lenge siden, er at de lett kan forhindres ved å ha større kontroll på asylsøkerne og at det derfor er helt unødvendig at noen skal bli utsatt til å begynne med. Noen mener at dette er for strengt og at det er diskriminerende mot det store flertall av asylsøkere som ikke lager problemer, men da har man i samme slengen akseptert en viss økning i voldtektsofre. Uansett hvilken modell man velger så knuser man noen egg for å lage omelett, og jeg tenker det er mest rimelig at Norge ikke knuser sine egne egg først.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et faktum at Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i voldtekts-statistikken.

Myten om ikke-vestlige voldtektsmenn sprekker: http://www.utrop.no/...Innenriks/22210

Dersom man ønsker å henge seg opp i at journalisten har et utenlandskklingende navn, kan man jo sjekke hvilke fakta som fremstilles feil: https://www.politi.n.../Tema_166.xhtml

Det er jo ingen myte å sprekke, FAKTUM ER AT OVERFALLSVOLDTEKTER BEGÅS AV IKKE-VESTLIGE INNVANDRERE, det har vi klar og tydelig statistikk på.

I et land med 4.5 millioner nordmenn så må man nesten regne med at en og annen voldtekt blir begått av en etnisk nordmann også, uten at dere sosialister skal kunne bruke det som en brannfakkel og holde den ENE voldtekten en nordmann klarer å begå frem som et bevis på at "se her, innvandrerne er ikke så ille".

Det er IKKE sånn det fungerer!!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...