Itek Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Takk Dette var første gangen jeg brukte denne "teipen". Det er egentlig teip-liknende ark på rull som legges på. Limet aktiveres når det varmes opp. Brukte et lite "strykejern" Endret 16. august 2013 av Itek 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Nytt prosjekt! 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Ting faller på plass Neste skritt er å gå ut for å glideteste flyet og finne balansepunktet (CG). Deretter skal jeg ha på flottører. Dette blir et sjøfly! 3 Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Morro ! Må få laget meg noe selv snart også.. Kjenner det kribler i hele kroppen hver gang du poster oppdateringer ! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 La det krible mer! Nå er jeg klar for jomfrutur! 3 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Med litt krasj, maiden flight! http://www.youtube.com/watch?v=758pcuoD_5Q&feature=youtu.be Flyr forsåvidt.. Jeg har nå vinklet motorene litt nedover, slik at motorene ikke drar flyet oppover slik som i videoen rett før jeg krasjet.. Dette gjorde at flyet flyr stabilt og fint. Den kraftige vinklingen av vingene gjør flyet superstabilt! Ulempen er at det blir mye vanskeligere å svinge, balanserorene har nesten ingen ting for seg å gjøre. Flyet svinger fint ved å justere farten på motorene hver for seg (yaw) og høyderoret til pitch, trenger egentlig ikke mer kontrollarealer enn det! Ny video kommer senere, neste gang blir det fra vann. Håper flyet flyter... Endret 21. august 2013 av Itek 3 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 må si jeg ble overraska når jeg så hvor bra det første flyet fløy Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Ser utrolig bra ut ! Lykke til med vannet Lenke til kommentar
Itek Skrevet 22. august 2013 Forfatter Del Skrevet 22. august 2013 Har prøvd på vannet, en heller kjedelig affære. Flyet tok nesten av, men det endte i en sprut. Har nå ødelagt en esc, to ubecer og 1 (?) servo. Utrolig hvor lite elektronikkvennlig saltvann er. Fikset opp og skulle ut å fly på land, krasj! .... så nå ligger flyet i deler igjen -.- Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Synd med kræsjene, men det er spennende å følge prosjektene dine uansett! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Vel, en ting er sikkert. Uten krasj ville jeg ikke hatt utvikling Vurderer om jeg skal lage flyet på nytt. Er en del ting jeg ønsker å endre på... Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Kjør på Lag det enda bedre ! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Jeg er i gang med ett nytt fly, nesten helt likt. Kun noen små forandringer.. Imens kan jo dere se video av et mislykket forsøk på å ta av fra vann... http://youtu.be/H3ti3c6NXF8 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Singlepost-prosjekt! Har bygd sump-båt Få bilder av byggingen, men båten er jo ganske enkel. Tenker nok denne blir morsom når/hvis snøen kommer! Jeg lagde den med tanke på å bruke den dersom noen andre prosjekter skulle krasje eller noe på vannet, sånn at jeg kan kjøre et tau ut... Video: Gresset viste seg å ikke være så glatt som jeg trodde, båten tippet over en gang, har reparert den tre ganger allerede. :/ Fungerer nok mye bedre på vann eller snø! http://youtu.be/-aPtjTVGTCQ Endret 9. november 2013 av Itek Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Prøvde sumpbåten på vannet, det var litt vind og den tippet over etter en liten runde. Egentlig som ventet. Propellen og ducten er for stor i forhold til skroget.. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Blir ikke elektronikken som motor osv ødelagt når den går i vannet? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Jo, men denne gangen var jeg heldig Pga den store ducten var det bare motoren som gikk under vann. Motoren tåler det. Spylte bare med litt ferskvann, for å være sikker. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Bigger is always better! Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Testet på vannet? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Limpistolen ligger for øyeblikket til oppvaring, ikke engang limt enda! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå