Itek Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 Krasjet i går.. Skal bygge det opp igjen når eksamensperioden er over. Kommer til å legge på canards for å teste ut det. Skal også kle det i farger, for en gangs skyld Lenke til kommentar
rozon Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Nå har jeg noe glassfiberstrier liggende, men apoxylimet jeg brukte var alt for fleksibelt. Det ble ikke stivt nok... Har du noe lim å anbefale? Nja, epoksy vil vel alltid flekse, men kan stives opp med det meste. Balsatre som støpes inn kan brukes, eller om du vil unngå organisk materiale er aluminium strips verd en tanke. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Wut? eksamenstid? Har nettopp lagd ny nese! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 ...og dette er hvorfor man bør ha et design som ikke er så var for tip stall... :/ Design error, ikke piloten som gjorde noe feil her... (men så er det jo designeren som er piloten da :s ) Neste bygg skal ha washout! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Wow.... Uflaks ! :s Hehe, jaa. Legg merke til den 1x1 cm karbonfiberpinnen som ligger under høyre vinge. Den var tidligere limt godt inn i senter av flyet O.o Nytt prosjekt: Jeg har dessverre styrtet litt for mange fly i det siste, og det er blitt litt for lite bygging. Begynte derfor på noe nytt, uten noen plan på hva det skulle bli Slik det ser ut nå blir det en slags vinge med edf. Nå gjenstår nesa og å sette inn elektronikken Edit: Nesa er på plass: Endret 12. juni 2013 av Itek Lenke til kommentar
Mr. Walker Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jeg kom over tråden din i dag. Fantastisk artig lesning! Herved favoritt. 3 Lenke til kommentar
Keiko Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Stå på! Kan du komme med en oppdatering snart? Klør etter å lese mer! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Enig med disse over her. Abonnerer allerede på youtubekanalen din, ser fram til neste video.Har det nye flyet høyere topphastighet, eller er det mer smidig? Endret 16. august 2013 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 6. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2013 Oi! - er det så lenge siden siste update Takk for påminnelsen! I går: Tidligere i dag: Okei, sliter rett og slett med å få flyet til å fly (stabilt). Fram til nå har det gått fint de første 10m, deretter gjør flyet noe rart som kan se ut som om det vrenger seg. Bare i går løp jeg ut og inn av huset fire ganger på en halvtime, mellom limpistolen og åkeren jeg flyr på Akkurat nå: Skal bygge nytt motorfeste, deretter er det ut å finne tyngdepunkt. Håper det vil fly bedre da. Ikke akkurat en speed-demon med det oppsettet jeg har, en liten 4800kv 50mm EDF på 3s. Dette flyet ble til som et resultat av at jeg hadde en del små batterier liggende som jeg ikke brukte til noe. Kunne jo likevel vært spennende å putte på en annen motor, feks en 900W som jeg har liggende, skulle bli ca 500% kraftigere, men jeg har dessverre ikke et batteri som passer Skal prøve å komme med en ny oppdatering igjen i morgen! 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Okei, da var flyet klart til jomfrutur (igjen) Her er motoren og motofestet, ser litt rar-kult ut Minner meg på at jeg burde bygge en starfighter/podracer av et fly en gang! Her er alt limt sammen: Klar for å ut, bare å vente på mindre vind nå. Krysser fingre og tær på at dette flyr. Var ute tidligere i dag og kastet flyet inn i noe høyt grass (myk landing) for å finne riktig tyngdepunkt. Motoren sitter også lavere enn tidligere ettersom jeg hadde problemer med å stige da motoren dyttet flyet nedover der den var montert tidligere... Håper vinden roer seg i kveld! - skal lade gopro kameraet uansett, så får vi se ^^) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Ble keen på å se filmen jeg Lenke til kommentar
Itek Skrevet 8. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2013 Filmen er tatt allerede - det fløy! Skal få redigert den og lastet den opp i kveld (håper bare flyet ikke er så lite at det ble borte på himmelen...) Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Har lest hele tråden nå! Blir litt frista til å lage en radiostyrt båt Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Flott at dere liker det jeg skriver inn her Jeg har allerede en sjøfly i tankene, men pågående prosjekt skal ferdigstilles først. Jeg har begynt på en samlevideo av div filmer jeg ikke har lagt ut, så det blir litt fra start til slutt av prosjektet Nå for tiden driver jeg å legger på coating for å kle flyet inn med litt farger ^^, Det tar litt tid... Lenke til kommentar
Itek Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Da har jeg ferdigstilt dette flyet. I den forbindelse satte jeg sammen en liten video: http://www.youtube.com/watch?v=YEbDQgkfiCk Og her er et bilde av hvordan det ble. Jeg er ikke fornøyd med coatingen, det ble veldig skrukkete, men synes ikke på avstand Tenkte jeg skulle legge til en flyvideo også, men pga hvitfargen og størrelsen forsvinner flyet lett. Det blir nesten ikke synlig på video... 1 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Er det teip du bruker til å farge flyet? Stiligt fly! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå