Skybaert Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg har en AMD Athlon XP 2800+ prosseor..... Jeg lurte på hva er max temp. på den før den smelte/crashe.... Nå for tiden ligger den stabilt mellom 45-55 grader celsius..... Har ikke klokka det.... Prossesoren er jo på 2.08 Ghz å har sinnsykt lyst å klokke det til 2.5 Ghz eller noe sånt.. Har lyst å vite hva grensen er sånn at jeg ikke smelter hull i kabinettet mitt... ( Maskin er jo 2-3 mnd gammel... ) Jeg har en Volcano 11 Xaser Edition cpu vifte så ifølge artikklene til Overklokking så er jo ikke kjøling det store spørsmålet... Kanskje jeg skal putte i ei 80x80 vifte nede i kabinettet hvis det blir ett problem.... Takk på forhånd.... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg har en AMD Athlon XP 2800+ prosseor..... Jeg lurte på hva er max temp. på den før den smelte/crashe.... Nå for tiden ligger den stabilt mellom 45-55 grader celsius..... Har ikke klokka det.... Prossesoren er jo på 2.08 Ghz å har sinnsykt lyst å klokke det til 2.5 Ghz eller noe sånt.. Har lyst å vite hva grensen er sånn at jeg ikke smelter hull i kabinettet mitt... ( Maskin er jo 2-3 mnd gammel... ) Jeg har en Volcano 11 Xaser Edition cpu vifte så ifølge artikklene til Overklokking så er jo ikke kjøling det store spørsmålet... Kanskje jeg skal putte i ei 80x80 vifte nede i kabinettet hvis det blir ett problem.... Takk på forhånd.... 45-55 grader er en helt grei temperatur. jeg gir meg når jeg kommer opp til rundt 60-63. men amd cpuer tåler opp til 90 o.l. men maskinen slår seg av før du skader den viss c.o.p. er aktivert. Lenke til kommentar
Skybaert Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 c.o.p.? Hmmm.... Hvor mye klare en Intel P4 prossesor sånn ca? Jeg å en kompis har en konkuranse.... hvem som får best maskin etter en go del overklokking...... jeg vil jo ikke sprenge noe men han er jo truende til å gjøre det.... Han er litt glad i varme.... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 c.o.p.? Hmmm.... Hvor mye klare en Intel P4 prossesor sånn ca?Jeg å en kompis har en konkuranse.... hvem som får best maskin etter en go del overklokking...... jeg vil jo ikke sprenge noe men han er jo truende til å gjøre det.... Han er litt glad i varme.... cop= CPU Overheat Protection. det vil si at maskinen skrur seg av når temperaturen passerer en viss grense. intel prosessorer tåler mindre varme. mulig jeg tar feil nå, men jeg synes jeg kan huska at de stryker med på noe me 80 grader. rett meg hvis jeg tar feil. og de tar skade over 70. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 her er litt om cop: http://www.asus.com.tw/inside/cop.htm Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 og en ting til når det gjelder p4 cpuer. de klokker seg selv ned til en lavere hastighet for å utvikle mindre varme, når de blir for overopphetet, så du er god viss du klarer å svi en p4. Lenke til kommentar
Skybaert Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hmmm.... Vet ikek om æ har c.o.p. men har nå anna stash.... PC Alert 4.... Bynne å pip som ett anna hællvette når den overgår en viss temp.... Men så har æ jo nå i BIOS'en å da.... Trur den slår maskin av..... Hmmm..... Skal nok klare å overklokke mer enn kompisen min da.... Æ ska vise han... :P Lenke til kommentar
Izex Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 alex100 - Nå har du postet 2000 ganger snart, har du enda ikke funnet ut at du kan redigere postene dine uten å dobbelposte? Jeg bare spørr Cpu tempen din er OK nå, men du bør sette vifter der det går ann om du skal overklokke...Like viktig å få inn kald luft som å blåse ut varmluften vetu, så sett på noen 80mm støysvake vifter, gjerne med rpm regulator. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 alex100 - Nå har du postet 2000 ganger snart, har du enda ikke funnet ut at du kan redigere postene dine uten å dobbelposte? Jeg bare spørr jo. men å edite tar mye lenger tid en å skrive en ny. etter at du har trykket på edit knappen, tar det lang tid. og når du skal submitte det du har editet tar det enda lengre tid. det har sikkert du også merket. og det er ikke alle som har all verdens tid. Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 alex100 - Nå har du postet 2000 ganger snart, har du enda ikke funnet ut at du kan redigere postene dine uten å dobbelposte? Jeg bare spørr jo. men å edite tar mye lenger tid en å skrive en ny. etter at du har trykket på edit knappen, tar det lang tid. og når du skal submitte det du har editet tar det enda lengre tid. det har sikkert du også merket. og det er ikke alle som har all verdens tid. Editing tar bare noen sec. lengre tid enn å skrive en ny(hos meg). ...Men hvis vedkommende sitter på ISDN eller modem, vel.. ja da kan det gå treeeegt uansett Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Også signatur i hver j*vela post og da.. Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 sorry ..var ikkje meningen bedre no? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 sorry ..var ikkje meningen bedre no? Var vel egentelig Alex det var ment til. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 ok da. sorry for alt jeg har gjort. ferdig med saken. alt jeg prøvde på var og være litt til hjelp samtidig som jeg var kjapp. men men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå