LMH1 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Hei, jeg har prøvd Crucial DDR3 1333MHz 4GB, CL9Non-ECC, 1.5V, 512Meg x 64, 240pin Crucial MT16JTF51264AZ-1G4A1, Crucial MT16JTF51264AZ-1G4D1 rambrikker på 2 forskjellige maskiner/hovedkort både med intel 1366 sokkel og FM1. Det jeg lurer på om det er faktisk mulig at disse rambrikkene er dårligere en kingston hvis man er under 1333 mhz klokkehastighet? Siden jeg opplever både bluescreen feil ram mengde f.eks 8 GB totalt (4 GB tilgjengelig) ut av den FM1 platformen på samme klokkehastighet som tidligere rambrikker. Jeg vet at voltinstillingene var slik som det var, begge rambrikkene har 1.5 volt både nye og gamle. Det andre jeg lurer på hvis det ikke skulle ha noe å si, så må det være at prosessoren har blitt degradert, men da syns jeg det er rart hvis det skjer etter rambytte om jeg ikke endrer bios. Må dagens hovedkort bli ustabile ved rambrikke kombinert med overklokking? Så tror dere disse rambrikkene eller hovedkortet kan være dårlig optimalisert for overklokking her? Kan jo gå tilbake til mine eldre kingston brikker, men jeg syns det er rart hvis det skulle være slik om at 2 GB minne per brikke minne er bedre å overklokke med en 4 GB per brikke selv om hastigheten er den samme. Endret 15. mars 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Var vist rambrikkene som var dårlige overklokkere. Rart jeg ikke fikk svar her. Endret 17. mars 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Kan noen si hvordan rambrikkene kan være dårlig på overklokking? Altså hyppige bluescreen ved overklokking av kun prosessor. Muligens ikke alle rambrikker klarer 1 ghz båndbredde stabilt. Som egentlig bør klare 1333 mhz. Eller om det er hovedkortene som ikke takler alle rambrikkene overklokket. Angående i7 950 hadde den ikke blitt degradert alikevell var vist rambrikkene der også. Endret 1. april 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 er det 1000 mhz sdr eller ddr du snakker om nå? Bios viser oftedt SDR, som skal være 667 mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå