Gå til innhold

Fem offiserer bekreftet døde - Cold Responce

solsvik2

Anbefalte innlegg

Nettop bekreftet av VG at fem offiserer er bekreftet døde i flystyrten med Hercules.

Utrolig trist. Tankene mine går til de pårørende. RIP.

Andre gang at det er dødsfall i Cold Responce. Kommer det til å ha mye å si for eventuelle fremtidige liknende øvelser tror dere?

http://www.vg.no/nyh...?artid=10079136

---------------

Kontramelding nå. De fem er fortsatt savnet.

Endret av solsvik2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er meldingen tydeligvis trukket tilbake. Uansett, utrolig trist ja, har tjenestegjort på 135LV (Gardermoen) i et år og vet hvem de fleste offiserene er. Er veldig spent på å se hva som egentlig har skjedd, og om det er overlevende eller ikke.

For noe tull rundt pressemeldingen da! Først bekrefter flere aviser at alle fem har omkommet og at pårørende er varslet. Så går det 15-20 minutter, så trekker de den tilbake. En eller annen person har dummet seg ut.

Lenke til kommentar

Kontramelding fra dagbladet nå, de trekker meldingen om at de er omkommet! Lever i håpet.

Enig der ChrisReeve, litt uproffesjonelt, men de har sikkert sine grunner. Men merkelig at de kan gå ut med det når det tydligvis ikke har vært 100% sikkert.

Lenke til kommentar

Er ikke mange dagene siden det var snakk om at Politiet skal se på sine rutiner rundt offentliggjøring av navn ettersom sosiale medier ofte er først i dag. Dvs se på å kunne verifisere og overbringe dødsbudskapet til pårørende raskere, så det faktisk er Politiet/prest som overleverer budskapet, og ikke veggmeldinger på Facebook.

Men her var noen litt vel kjapt ute.

Håper det går bedre enn hva første pressemelding sa.

Lenke til kommentar

Kjente ikke Siw personlig, men har pratet med henne flere ganger på Gardermoen og Kreta når vi har lastet/losset fly. Hun var en veldig dyktig loadmaster. Det smilet dere ser av henne i avisen, var det samme smilet jeg traff hver gang vi lastet Herculesen.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å forstå hvordan 2 erfarne og dyktige piloter flyver et fullt fungerende fly rett inn i en fjellvegg. CFIT som det kalles, skjer til tider uten at det alltid er lett å finne årsaken.

Triste saker, håper etterforskningen gir flere svar, og mine tanker går til de pårørende.

Lenke til kommentar

Utrolig trist er 99% sikker på at jeg møtte på noen av disse på forskjellige steder da jeg var i førstegangstjenesten. Forsvaret er et lite samfunn tross alt og når noen dør er det alltid en eller annen rundt deg i forsvaret som vet hvem de er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...