Gå til innhold

Baldur's Gate - Enhanced Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både gleder og gruer meg. Mitt favoritt spill uten tvil. Hadde lett solgt hele familien og alle venner for en verdig oppfølger, but this may do.

 

Sider med nedtelling er for øvrig helt talentløst - så første inntrykket er ikke særlig lovende.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Vi snakker Baldur's Gate laget på ny i en ny Infinity Engine, med ekstra stash og så videre. Kan bli bra. I tillegg planlegger de Baldur's Gate 2: Enchanged Edition en stund senere. Gleder meg som en unge på julaften som vet den harde pakken kan være noe svært interessant eller en drittbok jeg aldri kommer til å lese. :p

Lenke til kommentar

Gleder meg som en UNGE - bg1 og b2 med oppdatert multiplayerfunksjonalitet er julaften på forskudd :)

 

Utdrag fra GameBanshee:

 

 

Overhaul Games (Beamdog's development arm) is heading up the projects, with the support of both Atari and Wizards of the Coast.

 

• The new Beamdog newsletter states a Summer 2012 release date, at least for Baldur's Gate: Enhanced Edition (no release date for Baldur's Gate II: Enhanced Edition yet).

 

• Tales of the Sword Coast will be included in the Baldur's Gate: Enhanced Edition and Throne of Bhaal will be included in the Baldur's Gate II: Enhanced Edition.

 

• There will be "new content for the game you love, made by some of the original team members".

 

• The team is doing their best to provide support for mods, old and new.

 

• Baldur's Gate: Enhanced Edition will be exclusive to Beamdog (on PC), though other platforms will be announced next week at the very same time. The very first screenshots will debut then, too.

 

• The BG:EE will utilize the 2nd Edition D&D ruleset, just as the original games did. Beamdog's motto: "Don't break the fun."

 

• The "Infinity Enhanced" engine that powers both Baldur's Gate: Enhanced Edition and Baldur's Gate II: Enhanced Edition will be "based off the latest Throne of Bhaal code base". That means we can use class kits and wild mages in the original Baldur's Gate!

 

• The team is making it a point to support as many languages as they can.

 

• No new-fangled 3D-rendered graphics, here. They're going "2D isometric all the way", just the way we like it.

 

• The team is going to stick with the original BG model of limited voiceovers because it "allows for more in-depth writing." Good call.

 

• As of right now, our old BG1 and BG2 save games should work in the Enhanced Editions. The team hasn't had to change the save game formats... yet, anyway.

 

• There will be all-new characters for us to meet and recruit into our party in the Enhanced Editions. Voiced by all-new actors, no less.

 

• The Enhanced Editions will likely only be released digitally, so your old Baldur's Gate boxed copies will have to continue taking up your prized shelf space for now.

 

• The interface will see some revising, specifically to increase the size of the font (and hopefully the characters) at high resolutions. Elaborating further, Trent states that they have the original source code and are attempting to rework the UI and rendering.

 

• Once you're finished with the Baldur's Gate: Enhanced Edition, you will be able to import your character into the Baldur's Gate II: Enhanced Edition, just as we could with the original games.

 

• The team is "looking for new ways" to attach Baldur's Gate + Tales of the Sword Coast and Baldur's Gate II + Throne of Bhaal into one cohesive title. And, yes, that would be nothing short of awesome.

 

• The outdated DirectPlay network interface used by Baldur's Gate and Baldur's Gate II has been "macheted" to make room for something that is "better". Here's to hoping co-op multiplayer will be vastly improved!

 

• The ultimate goal? The new Enhanced Editions are "part of the master plan" toward the possibility of a Baldur's Gate III.

Lenke til kommentar

"

Elaborating further, Trent states that they have the original source code and are attempting to rework the UI and rendering."

 

 

De har kildekoden fra de opprinnelige spillene, så alt de trenger å gjøre er å slenge på bedre grafikk og lyd, og oppdatere koden litt så den funker helt fint på Win7. Det skal mye til for å klare å gjøre det feil. :p

Lenke til kommentar

Hvor bra nettsiden er (og hvor ukuult det er med nedtelling o.l.) er meg knirkende likegyldig. Om de bruker mer budsjett på skribenter og programmerere og mindre på webdesigners, så all the more power to them.

 

Sa ikke at det var "ukuult" med nedtelling, jeg mente at nedtellingen stoppet opp på 0 og var sånn i nesten en time før nettsiden kom opp ;) Det er sant det du sier at websiden ikke har så mye å si, men det skader jo ikke å gi et godt inntrykk ved å ha en grei nettside.

 

Jeg er storfan av Baldur's Gate, så det blir spennede å se hva det blir til! Men først; D3!

Lenke til kommentar

Nå som det er bekreftet at de ikke kødder med det isometriske perspektivet og heller gjør grafikken bedre, samt at de ikke forandrer på regelsettet så er jeg utelukkende positiv til dette prosjektet. :)

 

Regelsettet er ikke forandret, men vi får bruke wild mages og det der fra BG2 i BG1. Alltids morsomt når magien slår feil, så vi kaster en ku i stedet for en ildkule. :p

Lenke til kommentar

"Our goal is to make Enhanced Edition the best version of Baldur's Gate ever. We're going to be opening up a forum where the community can suggest and vote on fixes and improvements. We will also be fully supporting every language BG was released in including some new ones. We've already fixed a ton of bugs in old and out dated systems. You're right summer is not very far away but this is really the beginning of what we have planned."

:) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...