Populært innlegg Nedward Skrevet 15. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Det hender seg fra tid til annen at man finner etter eller annet kort, eller annet tilbehør man har lyst å teste, men uten å finne drivere til den. Her er løsningen på hvordan man finner fram til hva man har puttet i maskinen. Det første man gjør er å gå inn i "enhetsbehandling" (høyre klikk på datamaskin under start -> egenskaper -> maskinvare -> enhetsbehandling) Nå vil man vanligvis se den nye enheten som "annen maskinvare" under en gul trektant med et utropstegn. Høyreklikk på enheten og egenskaper -> skillebladet "detaljer" og velg "enhets id" i menyen. Bildet viser to seksjoner med fire tall og bokstaver. Den ene beskriver produsenten (vendor) og den andre beskriver produktet. Den som beskriver vendor står det "Vid" framfor. Den som beskriver produktet står det "Pid" framfor. Nå er det enkelt å finne ut hvilket kort man har. Gå til http://www.pcidatabase.com/ og tast inn koden for produktet og trykk på søk. N.B. Det er ikke alle produkter dette virker like bra med, men i de fleste tilfeller finner man ut nok til å finne en produsent og en driver. Endret 23. juni 2014 av Nedward 14 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Guiden ble skrevet for Windows XP som allerede var utdatert da jeg skrev den, så jeg tenker jeg oppdaterer den til Windows 7 som også er på god tur til å bli utdatert. * Trykk på start (Windows ikonet). * Høyreklikk på "Datamaskin / Computer" -> Velg "egenskaper / properties" * Til venstre i vinduet skal det stå "Enhetsbehandling / Device manager" Her i fra er framgangsmåten lik med Windows XP. Hvis det er noen forandring fra Windows 7 til Windows 8 i framgangsmåte så oppfordrer jeg dere til å poste framgangsmåte her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå