miss_oppgitt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Hei! Jeg har hatt min kjære Passat i snart 3 år, og den har alltid vært pålitelig og fin.. Men nå har den virkelig begynt å slå seg vrang! 1: Motoren liker ikke å stå på tomgang. Turtallet går opp og ned, og den kveler seg nå og da. Dette problemet har vært en stund, men den har virkelig tatt av den siste uka. 2:Hverken bensin eller tempmåleren viser riktig. Tempmålern står i bunn og bensinmåleren veksler fra full til tom tank. 3:Når jeg kjører på motorveien i f.eks 80/90 km/t så kan motoren plutselig finne ut at den skal miste all kraft og den dabber av. Om jeg da tar gassen i bånn, så virkelig kengeru hoppern avgårde. Feil 2 og 3 oppsto samtidig, så de må ha en sammenheng. 4:Motorn får tydeligvis alt for mye bensin, for det drypper bensin ut av eksosen når bilen står stille på tomgang. Jeg har diagnosekabel med diagnoseprogram på pc. Den gir feilkode på luftmengdemåler (signal to low) og fuel lever sensor (Open or short to plus) Kan en luftmengdemåler skape så forbanna mye trøbbel? Noen forslag her til en fattig stakkar som er oppgitt over bilen? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Ja, luftmassemålern kan fint lage så mye trøbbel, skift den så blir det nok bra, Lenke til kommentar
miss_oppgitt Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Tusen takk for svar Ny luftmengdemåler er bestilt idag hos norsk bildelsenter, så da får jeg satse på at den blir bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Luftmassemåler gir ikke feil på tank- og tempmåler. Det kan like gjerne være en elektrisk feil som "lurer" ECUen til å gi de feilmeldingene du leser ut, og som påvirker instrumentene også. Ang 4: Det er neppe bensin som drypper ut, men kondensvann. Helt vanlig. Endret 16. mars 2012 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
miss_oppgitt Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Luftmassemåler gir ikke feil på tank- og tempmåler. Det kan like gjerne være en elektrisk feil som "lurer" ECUen til å gi de feilmeldingene du leser ut, og som påvirker instrumentene også. Ang 4: Det er neppe bensin som drypper ut, men kondensvann. Helt vanlig. Men luftmengdemålern kan gi de andre problemene mht tomgangen, at bilen er skikkelig lat? Nei, jeg tror heller ikke at lmm kan gi feil på temp/bensin måler. Får jo også en feilmld på Fuel Lever Sensor, en eller annen kortslutning der. Får vel bare sende den på Møller for feilsøking :/ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hadde problemet med ustabil motorkraft og turtall på min passat også, kan dog ikke huske helt hva som var problemet. Kanskje det var en tennplugg som hadde løsnet, men jeg husker egentlig ikke helt hva det var. Lenke til kommentar
miss_oppgitt Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Hadde problemet med ustabil motorkraft og turtall på min passat også, kan dog ikke huske helt hva som var problemet. Kanskje det var en tennplugg som hadde løsnet, men jeg husker egentlig ikke helt hva det var. Jeg har 4 stk nye tennplugger. Skal prøve å bytte de imorra Lenke til kommentar
miss_oppgitt Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Da er luftmassemåleren byttet, og turtallsproblemet er borte. Bilen går som en drøm 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå