Gå til innhold

Fly sporløst borte - fem nordmenn savnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flyet eksploderte ikke simpelthen. Det krasjet i et fjellmassiv i mest sannsynlig full fart.

 

Men, hvis dette skal gå over til en konspirasjonstråd så melder eg meg like greit ut med en gang. Så overlater herved diskusjonen til dere andre. Har fått sagt min mening :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om flyet hadde 650 km/t så beveger det seg 180,5 meter i sekundet og 9 meter hvert 50 millisekund. Cockpiten er under 9 meter lang så de døde på under 50 millisekunder ved impact. (Det er 1000 millisekunder i ett sekund) man rekker ikke engang å se hva som har skjedd på den korte tiden, man bruker 8 ganger lengre tid på å blunke

Endret av LonelyMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på hvor stort største biten av vrakgodset er, det kan være med på å fortelle mye.

 

978x.jpg

 

Flyet eksploderte ikke simpelthen. Det krasjet i et fjellmassiv i mest sannsynlig full fart.

 

Men, hvis dette skal gå over til en konspirasjonstråd så melder eg meg like greit ut med en gang. Så overlater herved diskusjonen til dere andre. Har fått sagt min mening :)

 

Du virket aldri interessert i å diskutere uansett så det er neppe noe tap om du forsvinner.

 

Good riddance sier jeg.

Lenke til kommentar

Til alle dere som mener flyet ble skutt ned, dere aner ikke hva dere snakker om. En luft til luft missil eller bakke til luft missil gjør minimal skade på et fly og det pulveriserer ikke et fly på langt nær, slike missiler inneholder en veldig liten sprengkraft og bare nok til å få flyet til å falle ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om flyet hadde 650 km/t så beveger det seg 180,5 meter i sekundet og 9 meter hvert 50 millisekund. Cockpiten er under 9 meter lang så de døde på under 50 millisekunder ved impact. (Det er 1000 millisekunder i ett sekund) man rekker ikke engang å se hva som har skjedd på den korte tiden, man bruker 8 ganger lengre tid på å blunke

 

Det kan hende at de så faren før, som f.eks. 400 meter før det krasjet, uten at de har greid å styre vekk i tide, hvis det er det vi tenker skjedde.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Til alle dere som mener flyet ble skutt ned, dere aner ikke hva dere snakker om. En luft til luft missil eller bakke til luft missil gjør minimal skade på et fly og det pulveriserer ikke et fly på langt nær, slike missiler inneholder en veldig liten sprengkraft og bare nok til å få flyet til å falle ned.

Peiling har de. I tillegg er vi andre naive.

Lenke til kommentar

Om flyet hadde 650 km/t så beveger det seg 180,5 meter i sekundet og 9 meter hvert 50 millisekund. Cockpiten er under 9 meter lang så de døde på under 50 millisekunder ved impact. (Det er 1000 millisekunder i ett sekund) man rekker ikke engang å se hva som har skjedd på den korte tiden, man bruker 8 ganger lengre tid på å blunke

 

Det kan hende at de så faren før, som f.eks. 400 meter før det krasjet, uten at de har greid å styre vekk i tide, hvis det er det vi tenker skjedde.

 

Jeg snakker om tiden det tok før de døde ved impact.

 

Men når du nevner sikt, så nevnte de at på dagen kræsjet skjedde var det ca 17 meter sikt foran de. Hvilket betyr at de fløy ved hjelp av instrumenter og bare instrumenter.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Om flyet hadde 650 km/t så beveger det seg 180,5 meter i sekundet og 9 meter hvert 50 millisekund. Cockpiten er under 9 meter lang så de døde på under 50 millisekunder ved impact. (Det er 1000 millisekunder i ett sekund) man rekker ikke engang å se hva som har skjedd på den korte tiden, man bruker 8 ganger lengre tid på å blunke

 

Det kan hende at de så faren før, som f.eks. 400 meter før det krasjet, uten at de har greid å styre vekk i tide, hvis det er det vi tenker skjedde.

Ikke usannsynlig at de har sett ka som kom til å skje vil eg tro. Har nok ikke hatt de beste 10 sekundene i sine liv.

Lenke til kommentar

Til alle dere som mener flyet ble skutt ned, dere aner ikke hva dere snakker om. En luft til luft missil eller bakke til luft missil gjør minimal skade på et fly og det pulveriserer ikke et fly på langt nær, slike missiler inneholder en veldig liten sprengkraft og bare nok til å få flyet til å falle ned.

Peiling har de. I tillegg er vi andre naive.

 

Om du ser bildet RoaldN postet og poenget hans i at fly kræsj med fjell ikke pulveriseres så er det jo et godt bevis på at ihvertfall han ikke har peiling.

Lenke til kommentar

De bildene er fra nødlandinger/kræsjlandinger. Det er ikke det samme som når et fly kjører rett inn i en fjellvegg. Usmakelig med konspirasjonsteorier. Det sier vel seg selv, hva som skjer når et fly med brennstoff i vingene kjører rett inn i en fjellvegg. Er veldig lite som blir igjen av det.

Endret av BannanMannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den svarte boksen (oransje boksen):

Burde ikke den fått en backupløsning, hvor data under ferden kontinuerlig sendes via satelitt til en eller annen databackup. Vi lever i år 2012 nå!

 

Hvorfor skal det brukes ukesvis, månedsvis hver gang det går ned et fly, kun fordi den viktige svarte boksen er vanskelig å lokalisere. Se for eksempel hvor vanskelig det var å lokalisere den på havbunnen med den nyere Air France-ulykken utenfor Sør-Amerika.

 

Og nå i et over 2000 meter høyt fjellandskap med denne ulykken som berør Norge så sterkt. Vi har laget Pingvin-raketter i dette landet, så hvorfor kan ikke noen fikse på denne gamle teknologien?

 

Selvfølgelig skal man også fortsette med de svarte boksene, da disse nok har enda mer data lagret opp til siste sekund, enn hva de kan få til med trådløse dataoverførsler. De svarte boksene har også en peiler som sender ut et slags ping om hvor de befinner seg, og det er en ytterligere grunn til at man beholder den gamle teknologien også.

 

Men, svarte bokser kan også smadres og hele "utskriften av ferden" kan da gå tapt. Så jeg synes det er på høy tid å nyutvikle og forbedre på de gamle systemene.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De bildene er fra nødlandinger/kræsjlandinger. Det er ikke det samme som når et fly kjører rett inn i en fjellvegg. Usmakelig med konspirasjonsteorier. Det sier vel seg selv, hva som skjer når et fly med brennstoff i vingene kjører rett inn i en fjellvegg. Er veldig lite som blir igjen av det.

 

Spørsmål = konspirasjonsteorier.

 

Velkommen til 1984 folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...