Gå til innhold

Fly sporløst borte - fem nordmenn savnet

Anbefalte innlegg

Jeg vil forøvrig si at det er ganske ekkelt at de snakker så mye om "stort antall kroppsdeler", tenk deg om du er sønnen av Siw (den dama som var ombord på flyet) og du fikk vite at moren din var kuttet opp til kjøtt biter, det er helt grusomt å få servert. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra det jeg fikk med meg på pressekonferansen - så mener jeg at de kun opplyste at de hadde funnet kroppsdeler. Det kan være at de "hintet" til at menneskene hadde lidd samme skjebne som flyet, men ikke direkte mener jeg.

Det er litt grotesk å opplyse direkte at de ligger spredd rundt, det er jeg enig i. Da er det bedre å ikke være så direkte, som de var på pressekonferansen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ut i fra det jeg fikk med meg på pressekonferansen - så mener jeg at de kun opplyste at de hadde funnet kroppsdeler.

Han sa først at de hadde funnet kroppsdeler, deretter på direkte spørsmål "et antall kroppsdeler" (ordet stort ble imidlertid ikke nevnt), og jeg vil si det vistes på ham at han var ganske ubekvem med å svare på det spørsmålet. Kanskje burde han heller sagt at "av hensyn til de pårørende ønsker jeg ikke å gå i detaljer om det", så hadde kanskje media tatt et hint...

Lenke til kommentar

Akkurat nå holder en eller annen tale i en minnestund.

Den holdes på engelsk, av en nordmann. Så utrolig hånete. Hva er vitsen med det? Svenskene forstår norsk, og de få andre utlendinger som har noe med dette å gjøre kan vel skaffe seg en tolk selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes dette har vært underkommunisert i norsk media? (eller jeg har gått glipp av det)

Leste den der "for lenge siden". Virker som det ikke har vært helt passende å skrive om inntil nå.

Forøvrig klarer jeg ennå ikke å fatte hvordan de av alle fjell klarer å styrte inn i Sveriges aller høyeste. Maksimal uflaks eller ... noe annet? På et kart ser man at flyplanen går en del nord for toppen. På en eller annen måte har de altså klart å styre rett inn i det høyeste punktet.

Lenke til kommentar

Akkurat nå holder en eller annen tale i en minnestund.

Den holdes på engelsk, av en nordmann. Så utrolig hånete. Hva er vitsen med det? Svenskene forstår norsk, og de få andre utlendinger som har noe med dette å gjøre kan vel skaffe seg en tolk selv.

16.000 soldater fra 14 nasjoner, hvor kun tre nasjoner, (norge/sverige/danmark) og et mindretall av antallet personer forstår norsk, deltok i øvelsen. Vil nærmest si det ville vært mer "hånete" (som forøvrig ikke er et ord, engang) å holde hele seremonien på norsk.

Har noen en link til tv fra evenes samlingen? Kongens tale e.l, jeg fant ikke noe på nrk sine sider.

NRK Nordland

Edit: det er visst bare en del (Bruun Hansens tale) av seremonien som er på opptaket.

Kongen holdt ikke tale, heller ikke Forsvarssjefen/Forsvarsministeren, kun sjefen for FOHK, viseadmiral Haakon Brun Hansen (på engelsk, som nevnt over) og feltpresten (på norsk).

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det hele høres merkelig, at de sier at flyet "eksploderte, at det ble til et snøskred, at kroppene eksploderte med flyet, for så å bli tatt av snøskredet..? Samt flyet som har eksplodert egentlig har blitt totalt pulverisert slik at bare små deler finnes over et stort område. Man kan jo nesten tro at det har blitt skutt ned, med slike rare uttalelser. Noen som vet hva slags luftvern svenskene har? De fløy jo taktisk, kanskje noen Svensker i forsvaret ble overrasket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det hele høres merkelig, at de sier at flyet "eksploderte, at det ble til et snøskred, at kroppene eksploderte med flyet, for så å bli tatt av snøskredet..? Samt flyet som har eksplodert egentlig har blitt totalt pulverisert slik at bare små deler finnes over et stort område.

..samtidig som det foregår en øvelse hvor de skal prøve å komme seg unna jagerfly.

Jaja, noe fornuftig svar får vi nok aldri læll, men det er i det minste bra at Barth Eide får vist det stygge trynet sitt i avisene.

Lenke til kommentar

Syns det hele høres merkelig, at de sier at flyet "eksploderte, at det ble til et snøskred, at kroppene eksploderte med flyet, for så å bli tatt av snøskredet..? Samt flyet som har eksplodert egentlig har blitt totalt pulverisert slik at bare små deler finnes over et stort område. Man kan jo nesten tro at det har blitt skutt ned, med slike rare uttalelser. Noen som vet hva slags luftvern svenskene har? De fløy jo taktisk, kanskje noen Svensker i forsvaret ble overrasket.

Og amerikanerne var aldri på månen, og en jødisk overmakt styrer verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du ønsker ikke i stedet for å forsøk på latterliggjøring adressere spørsmålene i den akutelle posten?

Finn en feil.

En kvinnelig offiser sånn ca rett bak kongen?

2 feil, kanskje 3 om vi regner med kongen.

damn.

Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig av natur, istedenfor å svelge helt det VG og Aftenposten blir fortalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du ønsker ikke i stedet for å forsøk på latterliggjøring adressere spørsmålene i den akutelle posten?

Igrunn ikke. Da latterliggjøre klarte han fint å gjøre selv. Det innlegget er så usaklig at det blir dumt til og med om det er et forsøk på humor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Igrunn ikke. Da latterliggjøre klarte han fint å gjøre selv. Det innlegget er så usaklig at det blir dumt til og med om det er et forsøk på humor.

Kanskje du som er såpass smart og opplyst kan peke på usaklighetene og dumskapen?

Jeg synes det er meget velfunderte spørsmål det er betimelig å spørre seg.

Lenke til kommentar

Ja, flyet ble nok skutt ned av svensk luftvern. Da beklager eg at eg påpekte noe eg syntest er en latterlig uttalelse.

Skal det vise seg at Friheten har rett, så skal eg være mann nok til å svelge enhver kamel du har å kaste i min retning. Frem til den tid fastholder eg min rett til å kalle slike uttalelser for tåpelige og latterlige. Og ikke minst konspiratoriske.

Det verste hvis dette skulle ha skjedd er faktisk ikke at det da skjedde, men det faktum at svenskene isåfall har latet som de ikke visste hvor flyet de hadde skutt ned var. Drøyde og drøyde for å dekke over "uhellet".

Og svenskene skal liksom være nøytrale?

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...