Bøgge Bakken Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har fått babu babu lyd fra PC-en 2 ganger i dag. Første gangen var jeg vekk fra PC-en og kom tilbake så var PC-en av (Ingen vifter som gikk) og det kom babu babu lyder fra den (Som en utrykkningsbil). Tok ut strømkontakten og satt den inn igjen og PC-en funka fint. Nå i sta skjedde det samme mens jeg satt og spilte. Hva er galt? noen som har vert borti dette? Edit: Glemte hovedkortet :oops: Kortet eret Abit NF 2.0 kort Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Om du har PC-Alert installert, blir det ein babu lyd om ei eller fleire vifter streika.. Ekje sikkert det er det men... Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hvordan er temperatur på cpu? Kansje det er en eller annen form for alarm. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Om du har PC-Alert installert, blir det ein babu lyd om ei eller fleire vifter streika..Ekje sikkert det er det men... Har ikke PC Alert inne og det er ikke en slik lyd som PC Alert lager. Viftene går og alle alam fungsjoner er tatt av (Overoppheting osv) Hvordan er temperatur på cpu? Kansje det er en eller annen form for alarm. Trur det ikke er CPU temperatur. Den ligger på 55ºC ifølge MBM. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 du har ikke satt en maxmin verdi på en av viftene i mbm? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 du har ikke satt en maxmin verdi på en av viftene i mbm? 2481 prm til 2537 prm og ingen alarmer i mbm er slått på. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg fikk "politiet etter meg" da 3v'en ble for lav. Man kan stille inn grenser for hvor lavt og hvor høyt som godtaes. For høye cputemperaturer gjør også at politiet rykker ut, samt at vifter går for sakte. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Sjekk alle funksjoner i MBM om det er noe den reagerer på. Ellers kan du og sjå om du har andre overvåkingsprogram liggende inne som kan ha babu babuet om eit eller anna. Kan være spenningsovervåkingen og Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Kan ikke se noe som skullegjøre PC ustabilt. 3,3V og 12V er lav, men de skulle ikke ha utløst en alarm som slo PC rett av. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 har nf7 selv, med samme problem :-) Det er faktisk en bug som gjør dette (mest trolig, om ikke noe faktisk er galt) Oppgrader til nyeste bios og det virker mye bedre :-) Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 har nf7 selv, med samme problem :-) Det er faktisk en bug som gjør dette (mest trolig, om ikke noe faktisk er galt) Oppgrader til nyeste bios og det virker mye bedre :-) Ikke verre. Da for jeg prøve det. Takker for hjelpen. Snakket med en kamerat og han har hatt det samme problemet, men bare 1 gang. Det var med et MSI kort. Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Den gang jeg fikk bæbu lyder fra mitt nf7-s v2.0 kort var fordi cpu vifta ikke gikk så tempen ble for høy og den der cpu-må-ikke-bli-for-varm alarmen i bios gikk.. Det og oppgradere til siste bios tror jeg ikke er en så veldig dum ide! Bruk flashmenu, funker finfint bæbubæbubæbubæbubæbu EDIT: Skriveleif Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Lyden du snakker om skyldes at tempen overskrider tempen satt i BIOS. Sette denne høyere, evt kjøl bedre og lyden forsvinner. Hadde samme problemet selv på samme mainboard. (bæbu lyd i bakgrunnen liksom Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Lyden du snakker om skyldes at tempen overskrider tempen satt i BIOS.Sette denne høyere, evt kjøl bedre og lyden forsvinner. Hadde samme problemet selv på samme mainboard. (bæbu lyd i bakgrunnen liksom Selv om du har opplevd samme symptomer, så er det ikke dermed sagt at årsaken er den samme; det finnes flere ting som kan forårsake denne alarmen. Hvis det er varmgang som forårsaker lyden (eller viftefeil / spenningsfeil), så kommer lyden fra kabinettet. Det er onboard speaker som går amok. Enkleste måten å få sjekket hva det er er å installere HW doctor og sjekke hvilke verdier som utløser alarmen. -KJ Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 uansett, han har ikke problemer med kjøling ifølge infoen han la ut. I tillegg så er dette listet som en kjent bug hos abit med den bios'en. Så det er vel ganske opplagt hva som er problemet og løsningen ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå