Firkantbar Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Ja, jeg har søkt, men jeg ser ikke ut til å finne noen passende svar. Problem: Har en bærbar datamaskin fra Multicom (Compal BLB5) som jeg vil koble til TV via HDMI. TVen fungerer godt med andre enheter og HDMI, men får ikke noe signal overhodet fra min bærbare. Har prøvd funksjontasten og Windows+P, og prøvd med både duplikat og de andre alternativene uten hell. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få det til? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Høyreklikk på skrivebordet. Velg Skjermoppløsning Trykk Gjenkjenn Finner datamaskinen din nå at det er koblet til flere skjermer? Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Nei, dessverre. Prøvde dette tidligere også. Har forøvrig Windows 7, noe Mannen viste til. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Har du riktige drivere til grafikkortet ditt? Jeg er ikke ekspert, og vet ikke hvor mye det har å si. Endret 15. mars 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Ser nå etter drivere på Multicom sine nettsider, hva kan forkortelsen på det være? TPM, IMSM eller ME? Kan det være VGA? Får opp diverse zip-filer bare. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Du kunne kanskje heller laste ned driveren fra nVidia eller ATI? Forkortelsene sier meg ingenting. Endret 15. mars 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
LabelPrint3r Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hvis du høyreklikker på My Computer, velger "Manage", blar frem: Computer Management - System Tools - Device Manager - Display Adapters Hva står det her? Hvis det står spesifisert nvidia eller ati-skjermkort (altså et lengre navn, f.eks Nvidia Quadro FX4800) så er dette noe du kan søke på hos nvidia.com eller ati.com Da får du nyeste driverne som er ute. Har du HDMI-kontakt på pc'n din så skal det være fullt mulig å få tv'n til å fungere Forresten, prøv en omstart med hdmi-kontakten tilkoblet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå