Shruggie Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg har akkurat begynt med å konvertere alle CDene mine til FLAC (I stedet for mp3, som jeg hadde før.), og trenger et program for å gjøre FLAC om til MP3 (helst med lame VBR) etter hvert som jeg brenner ut CDer til mp3-discman'en min. Programmet trenger ikke være fancy, men bør ha støtte for å beholde tag'ene fra FLAC filene i mp3 filene. Jeg vet at det er forholdsvis lett å gjøre om FLAC til WAV, og selvsagt også WAV til MP3, men jeg skulle gjerne hatt et program som gjorde dette i batch, og grafisk, så jeg slipper å bruke to timer på hver nye MP3-CD jeg lager -- Mvh, Tom Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 FLAC ser veldig lovende ut , hvor store blir filene ? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Alt fra 20-90% av originalfilene (Wav), men rundt 50-60 er normalt. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ganske sikker på at foobar2000 fingerer utmerket til det der. Har ikke gjort det selv, men dette er slik jeg stror det gjøres: Du trenger foobar2000, CLI encoder plugin og mp3 encoder. Flac dekoder følger med i en default install... Hvis du laster ned foobar2000 Special installer følger CLI encoder med. Deretter kan du laste ned lame herfra: List of recommended LAME compiles og ta en titt på denne: List of recommended LAME settings. Cli encoderen er et output plugin for diskwriter og kan da sende den dekodede filen til lame enkoderen. I tillegg kan du med foobar2000 bruke Replaygain sammen med diskwriteren slik at sangene får samme volum dersom det er en samlecd, eller unngå klipping for andre. I tillegg kan du legge på ditter og andre DSP alternativer. Alt dette settes opp i Preferences->Components->Diskwriter. Deretter er det bare å merke filene i playlist og velge Convert->Run conversion fra høyreklikk menyen. Hvis du ikke får det til kan nok et søk i foobar2000 forumet gi svar. Ellers nærmer foobar seg v.0.7 (RC2 nå) og de fleste plugins på hovedsiden er for v.0.6. Andre plugins for v.0.7 finner du vha forumet og på siden der du lastet ned Special installer. Håper dette var til noe hjelp ihvertfall Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Ja, det funker fint med konverteringen, takk skal du ha. Jeg har desverre ikke funnet noen måte å få taggene fra FLAC filene inn i MP3ene, men jeg finner sikkert ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå