Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikoner på skrivebordet - noen er gjennomsiktige, noen ikke

Anbefalte innlegg

Lovte å ta en titt på laptopen til en kompis, og har kommet ganske langt på vei i forhold til å rydde opp i virus, systemrot osv. Nå er det (tilsynelatende) bare én ting som gjenstår,og det er skrivebordet: Han hadde fått et virus som fjernet alle programmene fra Start-->programmer-menyen, så der er det tomt. Videre var alle ikonene på skrivebordet borte. Trodde det bare var å klikke "Vis ikoner", men det var det altså ikke - noen ikoner kommer frem når jeg klikker dette, men resten måtte jeg få frem ved å trykke "Vis skjulte mapper og filer" i kontrollpanel.

Det som da er problemet, er at ikonene som kom frem da jeg trykte på "Vis ikoner" ser normale ut, mens de som kom frem da jeg trykte "Vis skjulte" er gjennomsiktige. De ser akkurat ut som om de er klippet ut og er klare for å limes inn et sted (bare prøv å klipp ut et ikon på skrivebordet, så blir det gjennomsiktig). Jeg er da interessert i å få alle ikonene til å se like ut.

Har googla meg halvt i hjæl, men finner ingen diskusjoner der folk har hatt samme problem. Noen foreslår å endre på valgene for hvordan ikonene og teksten under disse skal vises, men det hjelper ikke. Disse valgene er jo noe som så vidt jeg har sett påvirker alle ikonene, mens problemet jeg har bare gjelder noen av dem.

Dette var det jeg kom på i farta av informasjon. Om dere trenger å vite noe annet for å kunne hjelpe, spør i vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...