Chondrin Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Hei! Jeg bor i et hus med 4 andre fordelt på to leiligheter, og vi deler samme nett. I de siste dagene har jeg lagt merke til at nettet har vært fantastisk tregt, og jeg fant av en eller annen grunn ut at det var en hel haug andre maskiner knyttet opp mot nettet vårt - ikke bare de som bor her. Nettet har da vært usikret helt til jeg fant ut at jeg kunne prøve å gjøre noe med det.... Jeg gikk inn på 192.168.1.1 og skulle legge til en WEP - nøkkel. Det gikk forsåvidt greit, helt til jeg skulle koble på nettet igjen - Fikk koblet til, men med begrenset tilkobling. Heldigvis lå det usikre nettverket fortsatt der, så koblet meg opp, gikk inn på routeren og forandret tilbake til fabrikkinnstillingene. Så skulle det vise seg at romkameraten min ikke klarte å koble seg opp. I motsetning til meg fikk han bare opp ett nettverk (jeg fikk opp linksys og linksys 2, hvor 2. var usikret, han kun det sikrede) - og han trengte nøkkelen for å komme seg inn. Fikk det samme problemet som meg med at han ikke fikk fornyet IP-innstillingene. Så nå sitter vi her. Hva har jeg gjort feil, hva kan gjøres for å fikse problemet? Endret 15. mars 2012 av Lakuupiipuu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Når du først er inne og skal sikre: - Oppgrader wlan-router til nyeste FW (dersom du har rettigheter til det) - Gjenopprett fabrikkinstillinger - Velg en annen SSID enn standard - Velg WPA2 i stedet for WEP, og velg en kode på minst 8 tegn - - Dersom du har enheter som ikke støtter WPA2, har mange routere en "compatibility mode" som støtter både WEP, WPA og WPA2 samtidig. - Slå av WPS dersom dette er slått på som standard - Installer inSSIDer på en PC, og velg en kanal på wlan-router som det er minst trafikk på Sjekk på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå