Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trøtt hele tiden

thessa86

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig mye trøtt, og da mener jeg sovet i 9 timer og fortsatt være drit trøtt resten av dagen. Type vondt i øynene.

Har tatt en del tester før og det er vist ikke noe "gale" med meg.

Men hvilke vitaminer er det som hjelper for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke typer tester har du tatt?

Om du ikke har tatt MR / CT så anbefaler jeg en henvisning fra fastlegen din om dette er noe som har dukket opp gradvis i en periode.

Det som hjelper mot trøtthet er Taurin , coffein og Guarana.

Spiser du ensidig bør du kanskje prøve litt ekstra Vitaminer og mineraler + Omega3 , dette kan være til hjelp for noen.

Lenke til kommentar

Hvilke typer tester har du tatt?

Om du ikke har tatt MR / CT så anbefaler jeg en henvisning fra fastlegen din om dette er noe som har dukket opp gradvis i en periode.

Det som hjelper mot trøtthet er Taurin , coffein og Guarana.

Spiser du ensidig bør du kanskje prøve litt ekstra Vitaminer og mineraler + Omega3 , dette kan være til hjelp for noen.

Det har vært sånn siden jeg fikk min sønn for 3 år siden. Har ikke tatt MR eller CT pga akkurat det, men de har tatt alle blodprøver som de kan ta.

Har bestilt Omega3 i det minste så får jeg se om det hjelper.

Takk for tips.

Lenke til kommentar

Hva mener du med utsagnet "Vondt i øyene?"

Har du vert hos optiker?

Har du vært kontrollert for diabetes?

Jeg bruker allerede briller, ikke problem med blodsukkeret heller.

Med vondt i øynene mener jeg at det svir, det gjør det alltid når jeg er veldig trøtt.

Hvordan står det til med den fysiske aktiviteten?

Det er kanskje for lite, skal prøve å øke den.

Lenke til kommentar

Lite D-vitamin er hvertfall ofte skyld i trøtthet,depresjon og dårlig sinnsstemning på vinterhalvåret. Koffein og lignende stoffer vil bare dekke symptomene men ikke årsaken til symptomene. Tar du tran hver dag, og spiser havregryn til frokost, får du i deg A, B, D og E vitaminer, i tillegg til mange viktige mineraler som zink, magnesium, jern og kalium. Hvis man har et sunt og variert kosthold, får man dekket det meste av mineraler og vitaminer, som er viktig til alt fra oksygenopptak til forbrenning i cellene.

Lenke til kommentar

Jeg bruker allerede briller, ikke problem med blodsukkeret heller.

Med vondt i øynene mener jeg at det svir, det gjør det alltid når jeg er veldig trøtt.

Undersøkt for allergi?

Du spør om vitaminer, tenker du da som kostholdtilskudd?

Har du laget deg en oversikt over, tja...si 2-3 ukers tid om hva du tar til deg av mat? At du får dekket alle de ernæringsgruppene kroppen din har behov for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...