Upsidian Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Nei, hvis du utelukkende baserer kjøp på en enkelt anmeldelse, uten å ha prøvd spillet selv, gir jo det seg selv... Du mener jeg heller burde bruke penger på noe som kommer til og suge? tror ikke det. Trenger egentlig ikke en reviewer til og si at spillet er dårlig. Med engang jeg hørte at det var mere action fokusert så kom jeg til den konklusjonen selv. Silent hill 2 er og har alltid vert min favorit. Jeg vil ha survival horror. legg merke til ordet SURVIVAL. Så nei. Blir ikke noe kjøp. Skjønner at du er en blodfan, men tror det bare er og respektere at ikke alle har din mening. vist du liker spillet så er det fint for deg. Men alle har sin egen mening Nei, det absolutt eneste jeg mente var at det er umulig å uttale seg bastant om noe man ikke selv har prøvd.... Greit nokk. Men når anmeldelsen er så dårlig. fult i Bugs og tekniske problemer. Og med tanke på hvor langt ifra Survival horror spillet har gått så er det skuffendes. jeg har alltid vert en fan av serien og jeg håpet på en god Silent hill. Men var skeptisk helt siden jeg fikk vite at det var et annnet studio som skulle lage det.Ikke at jeg synest homecoming var noe fett heller . Jeg skal derimot kjøpe Silent hill HD collection siden jeg elsker Nr 2. og jeg fikk alldri spilt ferdig nr 3. The room var sånn midt på skalaen. Jeg likte atmospheren i det spillet. Og forsåvidt silent hill 1 var fett og. men har ingen tro på at Silent hill vil se sine glory day`s igjen slik det går nå. Jeg kommer til og håpe på en Reboot med tanke på survival aspektet. Men det ser heller dårlig ut Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Det artige er jo at det finnes flere anmeldelser som peker vilt i hver sin retning. Noen mener SH aldri kan bli det samme - serien er død og begravet for godt. Andre, som også kaller seg fans av serien påstår at Downpour er nøyaktig det et nytt SH trenger. Ah, the frustration, what to believe, what to believe!!!? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Fresh Prince: Savner også team silent, men hvis Vatras games(?) presterer en anstendig jobb, som kanskje er enda hakket bedre enn Homecoming, som jeg faktisk fant underholdende, så er jeg temmelig fornøyd. Det kan også tenkes at tapet av komponisten fra 1 - 3 også vil veie for tungt i lengden. Soundtrackene fra både 2 og 3 er helt hinsides bra, og jeg hører faktisk ennå jevnlig på dem, bare for ren og skjær stemning og mimring. Skal ikke mislike eventuelle framtidige Silent Hill spill bare pågrunn av at de blir utviklet av noen andre. Hvis det viser seg at Downpour faktisk er et godt spill, så er jo det bare flott. Men Team Silent var spesiell, og jeg hadde gjort alt for at de skulle komme tilbake. Ser dog fram til å teste ut Downpour, for jeg har bare lest én ordentlig negativ anmeldelse, og det er fra IGN. Husker Homecoming hadde en del mer negative anmeldelser ved utgivelse, men det skal vel ikke så mye til for å overgå det spillet, som jeg personlig synes er det dårligste i serien så langt. The Room var ikke akkurat et mesterverk det heller, men jeg stiller det over Homecoming. Det å la være å bruke Akira Yamaoka, som så og si er mannen bak selve Silent Hill stemningen, er i mine øyne et feilgrep. Selv om jeg bare har hørt snippets av Downpour's soundtrack, så er det absolutt noe som mangler. Soundtracket fra de tidligere Silent Hill spillene er mesterverk! Endret 19. mars 2012 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Upsidian Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Så har noen av dere prøvd spillet nå da? var det noe gøy? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Skal ikke mislike eventuelle framtidige Silent Hill spill bare pågrunn av at de blir utviklet av noen andre. Hvis det viser seg at Downpour faktisk er et godt spill, så er jo det bare flott. Men Team Silent var spesiell, og jeg hadde gjort alt for at de skulle komme tilbake. La meg få trekke frem Resident Evil (igjen). Jeg er en stor fan osv, men gidder ikke ta hele den greia igjen. Poenget er at serien var "død", så de bestemte seg for å ta den i en helt ny retning med Resi 4. Jeg klarer ikke å gå så langt som å si at det er et dårlig spill, men for meg hadde det mistet hele følelsen av Resident Evil. Det føltes som et tilfeldig actionspill med enkelte elementer fra Resi, men uten sammenheng med resten av serien. Cold Fear kom omtrent samtidig og brukte samme motor, og jeg vil si det er langt mer Resi enn Resi 4, selv om det ikke har noen sammenheng med den serien i det hele tatt. Resi 5 på sin side var en katastrofe, imho. Co-op er greit nok, men resten av spillet var ræva. Det fantes ingenting igjen av det som gjorde selv Resi 4 bra, og alt av survival og horror var byttet ut med evig ammo (så godt som), en endeløs gjeng fiender og mer skyting enn i de fleste actionfilmene fra Hollywood til sammen. Så for meg døde serien der en gang for alle. Så kom Resi: Revelations til 3DS. Det bruker motoren fra Resi 5 (skjønt oppdatert), men selve spillet endte som ett av de beste i serien så langt. Greit nok stinket Operation Raccoon City, men jeg har store forventninger til Resi 6. Så lenge de dropper co-op, satser på enda mer isolasjon og mindre action kan det bli meget bra. Overfør nå dette til Silent Hill. De første tre spillene er klassikere som selv den dag i dag holder stand. Dessverre var The Room ganske dårlig (og ble ikke et Silent Hill før halvveis i utviklingen). Homecming hadde sine stunder, men hadde alt for mye action og alt for kraftig hovedperson. Å utforske byen som Rocky er litt mer skremmende enn å utforske den som Rambo, for å si det sånn. Har fint lite tro på Downpour, spesielt etter mange dårlige reviews. Men som Resident Evil beviser trenger det slettes ikke å bety at serien er død. Men de må oppdatere den til moderne teknologi, finpusse det så det er veldig lite bugs, justere kontrollene så de faktisk funger, og sist men ikke minst gå tilbake til røttene og prøve å forstå hvorfor de tre første ble så bra. Vi trenger en svak hovedperson, så fokuset blir å overleve, ikke en Rambo-soldat som kommer hjem fra krigen. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2012 Hm. Jeg forstår at jeg kanskje er i mindretall når jeg synes Homecoming var vanskelig... - Husker ikke om det var forskjellige vanskelighetsgrader i det. Det jeg uansett synes det fikk til, var som sagt en flik av den genuine SH-stemningen, og da MÅ jeg bare fullføre. Men seff, en del dårlig i spillet var det jo, mye rehash fra tidligere spill, ikke så mange nye ideer og en elendig siste boss som jeg ennå ikke har tatt. Resident Evil-serien har jeg faktisk ikke hatt noe forhold til før nr 4 på ps2, så jeg kan ikke uttale meg om hvor "død" serien ble med det. Syntes dog 4eren var underholdende nok, men spillet spriker samtidig i alle retninger, det er som om utviklerene vil ha med "alt" i spillet. Husker noe av det mer irriterende spillmekanisk jeg har kommet over var det faktum at spillfiguren ikke kunne bevege seg mens han skjøt, det ga en merkelig hemning til noe som utga seg for å være så actionbasert. Samtidig husker jeg at mens jeg spilte gjennom RE4, oppdaget jeg hele tiden Silent Hill - referanser, alt fra forskjellige lydeffekter, musikkbruk samt en del visuelle cues. Bodybags som plutselig begynner å bevege på seg osv er det jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Avbestilte nettopp HD collection fordi den amerikanske lanseringen har vist at utviklerne har tabbet seg skikkelig ut og laget en forferdelig dårlig port på både den ene og andre måten. Masse tekniske problemer som: ekstremt varierende framerate som ofte er så lav at spillet knapt nok er spillbart (gjelder først og fremst PS3 versjonen), masse problemer med synkroniseringen mellom lyd og bilde, en bug som gjør at styringen låser seg helt opp + masse andre småproblemer. Ikke bare det, men utviklerne har gjort noen meningsløse forandringer på grafikk og lyd. For det første er mye av tåken vekke, noe som i enkelte tilfeller gjør at det går an å se der grafikken slutter, samt at mange stygge grafiske effekter som var halvveis skjult av tåke i orginalen nå vises tydelig fram. I tillegg har man fjernet eller endret enkelte lyder og grafiske objekter (det henger f.eks. ingen kropper i hulen til pyramidehode og de har fjernet lyden når man løper ned den lange trappen i museet). I Silent Hill 3 har man fjerne "self shadowing" og "depth of field" ++ Faktisk har Amazon midlertidig sluttet å selge spillet og har startet å etterforske om det er forsvarlig å selge spillet. Hvordan det går an å tabbe seg ut slik på en PS2 port fatter jeg ikke, men det har de altså greid. Jeg hadde egentlig ganske lyst på Downpour, men også det spillet er visstnok fullt av bugs og problemer. Jeg vet uansett ikke om jeg så har lyst til gi Konami ei krone til etter at de tydeligvis har greid å ødelegge SH2 og 3. Endret 27. mars 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Det står om akkurat de problemene her Review: Silent Hill HD Collection Min kopi (X360) ble sendt idag. Får håpe det ikke blir for mye problemer med det. Lenke til kommentar
Upsidian Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Kjipt at de dreit seg ut med HD collection. men bra at jeg fant ut av det før jeg gjorde feilen og kjøpte den. nå blir det ikke et kjøp i min bok Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Fy farao, dette er til å bli deprimert av. Og igjen er det ps3-versjonen som kommer dårligst ut, begynner å bli en lang liste nå. Dette er ekstra fatalt for meg som bare har ps3... Som g.i.r.l. sier, hvordan er det mulig å ødelegge en finpolering av 10 - 12 år gamle spill???? Lenke til kommentar
Upsidian Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Fy farao, dette er til å bli deprimert av. Og igjen er det ps3-versjonen som kommer dårligst ut, begynner å bli en lang liste nå. Dette er ekstra fatalt for meg som bare har ps3... Som g.i.r.l. sier, hvordan er det mulig å ødelegge en finpolering av 10 - 12 år gamle spill???? Det er vist meget enkelt når amatører som har null kjærlighet for spillet gjør jobben. Får håpe de fikser denne katastrofen av en HD collection, slik at jeg kan introdusere damen min for spillet som definerte mye av min barndoms opplevelse med Playstation Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det de burde gjøre nå er å la noen andre utviklere ta seg av jobben med å overføre begge spillene til HD på nytt, og ta med SH1 og 4 når de først er i gang. Da kan vi snakke "collection". 2 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Spilt Downpour nå, og hater det. Gedigent møkkaspill faktisk. Blir så jeg bruker helga på å spille SH2 og 3 igjen istedenfor tenker jeg, gjennleve barndommen min litt! Endret 30. mars 2012 av Vrengtpolvott Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Var det virkelig så dårlig? Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Ja, jeg hater det. Jeg var veldig positiv til det, spesielt etter skuffelsen Homecoming var, men når de fjerner så utrolig mye som gjør Silent Hill til Silent Hill, da blir det for dumt. Skikkelig dårlig gjennomført, og laber story og gameplay. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Ikke for å mase, men kan du utbrodere nærmere, Vrengtpolvott? Hva er det som ikke gjør det til SH for deg; på hvilken måte dårlig gjennomført, er det for lett å slåss/for vanskelig osv? For øvrig: Er det bare meg eller er Gamer generelt utrolig trege med å få ut anmeldelser av nye spill? Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Selvfølgelig kan jeg det aphelion3! Ingen direkte spoilere i teksten, men setter det i spoilertags for de som ikke vil vite noe som helst før de har spilt selv. For det første så har de fjernet radioen, så det er ikke lenger static i nærheten av fiender. Filmgrainet er også vekk, noe som fjerner det gode gamle SH preget. Det er også veldig action orientert, med enkelte steder hvor det bare pøses på med fiender i det uendelige. Du kan også plukke med deg slagvåpen over alt, ettersom de brytes ned relativt kjapt av å brukes til å angripe og forsvare seg med. Man finner også plasser hvor våpen respawner med en gang de er brukt, slik som murstein. Du kan finne en mursteinshaug, og kaste uendelig med murstein som står fast i gjerder og trær grunnet dårlig AI. Storymessig er alt veldig slapt. Det hele begynner lenge før du kommer til Silent Hill, og har flashbacks gjennom spillet for å vise mer av storyen før du kom dit, noe som heller ikke passer i et SH spill. Otherworld delene er veldig korte, har enkle puzzles som kjapt løses, og er gjennomsyret av "chase sequences", hvor alt du kan gjøre er å løpe og blokkere det som jager deg ved å slenge møbler i veien. Dette er i korte trekk det jeg får ut av spillet, og som fan av SH siden det første, så holder dette ikke mål i det heletatt. Håper noen som er usikre på spillet får hjelp av innlegget mitt, da jeg skulle ønske jeg hadde visst dette før jeg betalte fullpris. 1 Lenke til kommentar
Upsidian Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Selvfølgelig kan jeg det aphelion3! Ingen direkte spoilere i teksten, men setter det i spoilertags for de som ikke vil vite noe som helst før de har spilt selv. For det første så har de fjernet radioen, så det er ikke lenger static i nærheten av fiender. Filmgrainet er også vekk, noe som fjerner det gode gamle SH preget. Det er også veldig action orientert, med enkelte steder hvor det bare pøses på med fiender i det uendelige. Du kan også plukke med deg slagvåpen over alt, ettersom de brytes ned relativt kjapt av å brukes til å angripe og forsvare seg med. Man finner også plasser hvor våpen respawner med en gang de er brukt, slik som murstein. Du kan finne en mursteinshaug, og kaste uendelig med murstein som står fast i gjerder og trær grunnet dårlig AI. Storymessig er alt veldig slapt. Det hele begynner lenge før du kommer til Silent Hill, og har flashbacks gjennom spillet for å vise mer av storyen før du kom dit, noe som heller ikke passer i et SH spill. Otherworld delene er veldig korte, har enkle puzzles som kjapt løses, og er gjennomsyret av "chase sequences", hvor alt du kan gjøre er å løpe og blokkere det som jager deg ved å slenge møbler i veien. Dette er i korte trekk det jeg får ut av spillet, og som fan av SH siden det første, så holder dette ikke mål i det heletatt. Håper noen som er usikre på spillet får hjelp av innlegget mitt, da jeg skulle ønske jeg hadde visst dette før jeg betalte fullpris. Det var som jeg fryktet da. Takker for inputt Vrengtpolvott. Kanskje en gang i framtiden vil det komme et SH spill som jeg gidder og kjøpe. Men for nå blir det heller med andre spill Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg har så smått begynt på HD Collection nå, og har ikke opplevd noen problemer så langt. Har kun fått prøvd 2eren, og vet dermed ikke hvordan det er med 3eren enda. Det skal sies at default kontrollene var horrible, men etter at jeg endret dem fungerer alt helt greit. Eneste "problemet" mitt nå er at det er fryktelig skummelt. Lenke til kommentar
Upsidian Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Jeg har så smått begynt på HD Collection nå, og har ikke opplevd noen problemer så langt. Har kun fått prøvd 2eren, og vet dermed ikke hvordan det er med 3eren enda. Det skal sies at default kontrollene var horrible, men etter at jeg endret dem fungerer alt helt greit. Eneste "problemet" mitt nå er at det er fryktelig skummelt. Xbox eller Ps3? er vist Ps3 versionen som har problemer. er Ps3 jeg har. EDIT Også har du spillet Orginalen? slik at du kan samenligne? for ellers så vil du sikkert ikke merke hva som mangler. Tåken som skal skjule diverse ting osv Endret 2. april 2012 av Upsidian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå