Gå til innhold

Pentium 4 2.6Ghz 800Mhz med Swiftech MCX4000B

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge denne svære kjøleren passer på Max3 så vil dette være en av de bedre kombinasjonene du får med luftkjøling.

Den passer nå på MAX2, eneste forskjellen er så og si at MOSFET'ene er OTES-kjølte. Forøvrig er MCX4000B rå - jeg har en Papst 80mm på den, og den runder sjelden 45 grader full load ved OC :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg husker helt feil, men var det ikke swiftech selv som hadde testet denne kjøleren med en svær delta vifte og en liten og stille vifte og ikke funnet noe særlig forskjell i temp? ikke at det er en dårlig kjøler, men den har ikke behov for så mye luft.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg husker helt feil, men var det ikke swiftech selv som hadde testet denne kjøleren med en svær delta vifte og en liten og stille vifte og ikke funnet noe særlig forskjell i temp? ikke at det er en dårlig kjøler, men den har ikke behov for så mye luft.

:-? Det hørese jo litt rart ut.. Det mest logiske ville jo selvsagt vært at jo kraftigere vifte du har, jo bedre kjøler blokka. :shrug:

Jeg lurte litt på om jeg også skulle kjøpe meg Delta 120x120mm vifte 323m³/time, 59 dB(A) bare for å se om det hjelper å ha en KRAFTIG vifte på. Den flytter trossalt 323m³/time sammenlignet med Papst 120x120mm vifte som kun flytter 140m³/time og til gjengjeld bråker "litt" 38 dB(A) mindre.

Lenke til kommentar

jeg tror ikke MCX4000 er laget for socket a,

men det er noen som heter MCX462Plus, MCX462-U og MCX370-CR2 som passer socket a, men jeg vet ikke noe om disse, mulig disse ligner litt på MCX478 som ikke ga fullt så god kjøling. Thermalright sin vet jeg noe om i forhold til disse 3 jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...