Krissma512 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Hei, jeg har tenkt til og koble min bærbar pc til forsterker, sånn at jeg kan spille musikk fra høyttalerne. Type forsterker PMA-1560 den er ganske gammel. Men det jeg lurer på hvordan skal jeg koble den til? Hvordan kabel trenger jeg? Det er bare vanlig Jack tilkoblinger på bærbar pcen. hadde vært fint med svar Endret 15. mars 2012 av Krissma512 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Det enkleste er å kjøpe en kabel med minijack i ene enden og phono i andre enden: http://www.cableworld.no/audiokabler/minijack-phonokabel/minijack-phono-kabel-1,5-meter.asp Så kobler du minijack til lineout/hodetelefonutgang på den bærbare og phono til f.eks. aux inngangen på forsterkeren. Det finnes dyrere løsninger som fjerner støy og tar høyde for spenningsforskjell o.l., men så lenge du ikke drar ut noen plugger mens bærbar/anlegg er live samt ikke har allverdens krav til kvalitet så holder metoden nevnt over i bøtter og spann for hvermannsen. Endret 15. mars 2012 av Illus Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Det enkleste er å kjøpe en kabel med minijack i ene enden og phono i andre enden: http://www.cableworl...l-1,5-meter.asp Så kobler du minijack til lineout/hodetelefonutgang på den bærbare og phono til f.eks. aux inngangen på forsterkeren. Det finnes dyrere løsninger som fjerner støy og tar høyde for spenningsforskjell o.l., men så lenge du ikke drar ut noen plugger mens bærbar/anlegg er live samt ikke har allverdens krav til kvalitet så holder metoden nevnt over i bøtter og spann for hvermannsen. Tusentakk for svar, Men vet du om noen butikker som selger sånn kabel du linket meg? vil helst kjøpe det i butikken Lenke til kommentar
Illus Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 De fleste som selger elektronikk har nok slik kabel. Elkjøp, Expert o.l. Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 De fleste som selger elektronikk har nok slik kabel. Elkjøp, Expert o.l. Okay takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå