Aksel114 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 God dag Jeg har plattfot, og spørsmålet mitt er ganske enkelt. Kan jeg komme inn i militæret/forsvaret ved plattfot? Har ikke så stor greie på militær og forsvaret, så beklager viss det blir feil å si "militæret/forsvaret" er ikke sikker på inntakskravene til verken det ene eller det andre.. husker bare legen min sa til meg da jeg var 5 år og han undersøkte føttene mine "hipphipp hura! du slipper militæret!" Lenke til kommentar
roggan89 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 enkelt spørsmål vil du inn i forsvaret? Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 ja, men vet ikke hvordan det passer med utdanningen. Hvis jeg kommer inn på førstevalget mitt som er brønnteknikk skal jeg ett år på skole å 2,5 år i lære.. Andre valget er dataelektronikk.. Kommer jeg her skal jeg ha en mye lengre utdanning (ingeniør, mastergrad eller no slikt) Men ja, jeg vil i forsvaret Lenke til kommentar
roggan89 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Utdanning kommer foran førstegangstjenesten uansett, du får utsettelse. jeg har prøvd å komme inn til førstegangstjeneste i 2 år nå, hatt diverse med helseprofilen som nå er i orden. har fått en dialog med vernepliktsverket nå, men mitt inntrykk er at viss du har lyst så mas og jør alt for å komme inn det vil lønne seg, har du ikke lyst for alt i verden meld inn att du er passifist (militærnekter) så slipper du militæret. Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Regner med at det skal gå greit, har en kompis i garden som fikk vite at han var plattfot, men likevel fikk tjeneste. Skal sies at han ble nektet jegertjeneste pga. det, men med tanke på ønskene dine skal vel ikke det ha så mye å si da? Roggan89: Sier han at han er passifist er det jo fare for siviltjeneste da, sett at det ikke er fjernet innen da. Endret 15. mars 2012 av solsvik2 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Roggan89: Sier han at han er passifist er det jo fare for siviltjeneste da, sett at det ikke er fjernet innen da. Siviltjenesten er lagt ned. Lenke til kommentar
roggan89 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Siviltjenesten ble lagt ned 01.01.2012 Link til tv2: http://www.tv2.no/ny...te-3634755.html skjema for sønad om fritak som pasifist/militærnekter: http://www.siviltjen...et/BMFritak.pdf Lenke til kommentar
Kosedyret Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Å komme inn i forsvaret som plattfot er overhodet ingen problem. Er i utgangspunktet bare å la være å snakke om det, og jeg har av erfaring sett at det ikke kommer til å skape noe særlig problemer for deg uansett, med mindre du ønsker en jegertjeneste, da det kan bli en del tyngre belastning for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå