Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen "slår seg av / dvale?"

Anbefalte innlegg

Hei

Har netopp fått igjen maskinen min ifra rep. etter at de skifta ut defekte ram.

Men har oppstått ett lite problem nå hvor pcen fryser seg eller hva jeg skal si etter at skjermen har slått seg av, virker det som. Pcen slår seg av, men om jeg trykker på en tast starter den oppigjen, men pcen får ikke signal med skjermen og jeg må restarte pcen. Noen som vet hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært kjekt om du kunne fortelle oss om hvilken maskin du har?

Det er jo et mylder av forskjellige vettu? Hvilken skjerm har du? Har du feks HDMI utgang eller kjører du på en gammel VGA skjerm?

Pc kassen er full av skjermkort eller bare ETT kort som gjør samme jobben?

Fortell hva du har i kassa, så skal vi se... :)

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort

Vifter: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Ba Chieftec Super Series 750W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin ASUS P7P55D-E PRO, P55, Socket-1156

DDR3, SATA 6Gb/s, USB3.0, ATX, GbLAN, Firewire, eS Intel Core? i7 Quad Processor i7-870

2,93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9

Kit w/2x ValueRAM 4GB DDR3 XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 765MH Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB

Sata 3 Gb/s, 64MB Cache

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black MS COA Label Windows Ultimate 7

Nordic, 32/64 bit

Det er innmaten, skjermen er av en BenQ 24" LCD (bruker ikke hdmi, men vga kabel). håper dette kan hjelpe :)

Endret av Grannystyle
Lenke til kommentar

Jeg er redd for at skjermkortet ditt kanskje er i ferd med å ta kvelden. Prøv å finne ut hvor varmt skjermkortet ditt er i 'Idle' og 'load' eller med andre ord, prøv å se hvor varmt skjermkortet ditt er under ingen belastning, og under tung belastning. Hvis skjermkortet ditt viser seg å være for varmt (Oppunder 75-90 grader) så må du eventuelt ha en kjøler til / ny kjøler der. Dette kan også skyldes at skjermkortet er fullt i støv, og derfor at viften ikke får gå som den skal, eller at det bare blir for varmt. Her er en løsning å støvsuge pcen (Bruk da for guds skyld noe antistatisk) og fjerne alt det støvet som etter hvert vil samle seg i kabinettet. Dette kan også være en god rutine å gjøre en gang iblant.

Håper dette kanskje hjelper.

Lenke til kommentar

I følge det du skriver forstår jeg det som at makinen din går i "dvale".. Om du skjønner hva jeg mener.

Sjekk evt strøminnstillinger i kontrollpanel.

Skjer dette når du forsøker å slå av pc'n?

Skjer det når maskinen har stått på x antall minutter?

Edit: fungerer pc'n normalt rett etter du må restarte den?

Endret av Tune_Up2
Lenke til kommentar

I følge det du skriver forstår jeg det som at makinen din går i "dvale".. Om du skjønner hva jeg mener.

Sjekk evt strøminnstillinger i kontrollpanel.

Skjer dette når du forsøker å slå av pc'n?

Skjer det når maskinen har stått på x antall minutter?

Edit: fungerer pc'n normalt rett etter du må restarte den?

Det oppstår når maskinen ikke har vert i bruk enstund, og maskinen fungerer helt fint etter jeg har restartet pcen.

Har kikket på strøminnstillingene så for vi se hva som skjer :)

Takker for alle svar, folkens! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...