jonny Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg vurderer sterkt å kjøpe HP ProBook 6465b (https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=LY433EA%23ABN), da det ser ut som prisen er svært god for tiden. Jeg er klar over at prosessoren (AMD A6-3410MX) ikke er på høyde med Intel i5, men tror det holder i lange baner for mitt bruk (bruker i dag en PC med Intel Core 2 Duo SU7300...), dessuten får jeg vel noe bedre grafikkytelse med denne prosessoren kontra Intels integrerte grafikk. Denne PC'en har bl.a. følgende egenskaper jeg setter pris på: - solid konstruksjon - god skjermoppløsning (1600x900), matt skjerm (men bare TN...) - SSD (128 GB, tror det er Samsung 470) Hvis du har erfaringer med denne PC'en (eller en av dens mange lignende søster-modeller), setter jeg stor pris på litt tilbakemelding! Lenke til kommentar
jonny Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg klarte ikke å motstå tilbudet, og kjøpte PCen. Her er mine erfaringer så langt: - svært robust PC, bortsett fra baksiden av skjermen, den kan presses en del inn (men ikke slik at det blir synlige bivirkninger på skjermbildet) - tastaturet er meget bra, eneste minuset er at Enter-knappen er litt smalere enn vanlig, og at pil opp/ned deler en tasteplass istedenfor at høyre skifttast er gjort litt mindre slik at pil-opp kunne fått plass ved siden av - mye HP programvare (sikkerhets-styr, som sikkert en del bedrifter setter pris på, jeg kunne som privatperson godt vært foruten mye av dette), har reinstallert Windows uten det meste av dette, så er fornøyd nå :-) - litt ivrig vifte (særlig når maskinen er koblet til strømnettet), skjønner ikke hvorfor vifta trenger å gå så mye som den gjør, temperaturene er fine Skjermen og SSD'en er jeg godt fornøyd med (2 viktige grunner til at jeg kjøpte PCen), selv om skjermen godt kunne vært litt mer lyssterk. Når det gjelder ytelse, er dette noen resultater slik maskinen ble levert (den ble levert med en 4GB minnebrikke av typen DDR3-1600(!), CL11): Windows Experience Index: CPU=6.7, RAM=5.9, GPU_WIN=4.7, GPU_GAMING=6.2, HDD=7.7 3DMark05: 3DMark Score = 6804, CPU Score = 11382 3DMarkVantage: 2026 (GPU=1680, CPU=5300) Jeg lurte på hva det ville si å putte inn en minnebrikke til (dual channel), så jeg gikk til innkjøp av et sett med 2x4GB Intel DDR3-1600, CL9 minnebrikker. Resultatene ser da slik ut: Windows Experience Index: CPU=6.7, RAM=7.4, GPU_WIN=6.6, GPU_GAMING=6.6, HDD=7.7 3DMark05: 3DMark Score = 9287, CPU Score = 12513 3DMarkVantage: 2802 (GPU=2411, CPU=5456) Jeg må si jeg er imponert over AMD-prosessoren, og føler jeg gjorde et godt kjøp (betalte 5700 for PCen fra Deal.no, og nesten 500 for minnebrikkene). 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg må si, finnes ikke så mange her på forumet som kommer tilbake i tråden sin med en tilbakemelding Det var flott, virker som en god PC og burde helt klart hjelpe andre med samme spørsmål. Det hjalp godt med dual channel minne på 8GB ser jeg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Hvorfor er prisen så høy hos komplett.no? http://www.komplett....BE-9D52E5984D4D Jeg ser at laptopen har 8GB ram. Men det er vel ikke den eneste forskjellen? Endret 22. mars 2012 av medlem-140898 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Jo, jeg tror det er den eneste forskjellen. De selger forøvrig den samme modellen med 4GB RAM til akkurat samme pris... forstå det den som kan. Denne PCen selges akkurat nå for under 6000 kr i nettbutikkene Netshop.no, Deal.no, Mamoz.no og Multicom.no (bruk prisjakt.no). Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Hei Trenger ett kjapt svar på denne, da MPX har tilbud igjen på 6465b. Leser på div. tester at viften går hele tiden. Selv om maskinen er relativt kald. 1. Er viften like hissig, selv med ny bios? (Nyeste bios fra Juni/juli) 2. Har noen testet om programmet hwinfo64 , http://www.hwinfo.com/ virker på denne maskinen? Dette programmet virker på mange modeller, og ska lmunne styre viften manuelt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Tviler på at viftestyringsprogrammer virker, det er svært sjelden de virker på bærbare PC'er. fordi viftestyring er styrt av biosen, og det er jo fornuftig nok så ikke folk steker maskinene sine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå