kjellvr Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 hei folkens. kjørte nylig raid0, brukte vanvittig mye krefter og tid på å sette det opp, dette er min første amd baserte maskin. men raidet fungerte aldri skikkelig, programmer nektet å la seg installere og ting fungerte generelt dårlig. så jeg tok meg tid her en dag til å fjerne raidet. raidet fjernet, kom meg inn i windows ved å bruke hdden fra laptopen min og formaterte diskene som hadde vært i raid (var i raw format). så installerte jeg windows, vanlig måte og ingen stress. så kom det opp missing bootmgr når eg skulle inn på pcen i dag for å installere resten av programmene jeg vanligvis bruker. kikket på nettet og folk sa man bare stapper i windows disken og trykker på repair, men jeg fant aldri operativsystemet mitt i listen der. fikk ikke opp noe men fikk muligheten til å laste inn drivere. noen her som vet hva som skjer? hadde ikke noe lignende problemer før jeg satte opp raidet? ja og når jeg skulle installere windows på raidet så måtte jeg bruke en drivet som jeg fikk med hovedkortet. kjell Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Når du skal sette opp systemdisken, så er det lurt å bare ha den tilkoplet, ingen andre hdd'er. Når systemdisken er oppe og går, da først skal du kople de andre til. Har du gjort dette og likevel får den meldingen, så ville jeg prøve resette biosen. BmOnline Endret 15. mars 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Prisoner Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Missin bootmgr, vanligste feilen jeg opplever da er bare at feil partisjon er satt som bootdisk. Lenke til kommentar
Kosedyret Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Eventuelt kan det også være så enkelt som at det windowset du prøver å installere ikke er komplett, eller eventuelt ødelagt. Du kan kanskje prøve å bruke et annet windows, f.eks laste det ned hos en kamerat eller noe? Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 takker for gode svar. blir nok til at jeg plugger ut de andre diskene og ser om jeg får det til da, evnt flashe bios og prøve annen windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå