Metino Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Heisann Jeg har et antall gamle IDE og SATA disker liggende som jeg ønsker å se innholdet på før jeg formaterer dem evt. ta vare på data. Jeg gjorde et forsøk på på en IDE disk hvor jeg plugget den inn på en PC med Win XP. Er ikke noe problem for meg å få den synlig i Bios og operativsystemet. Problemet kommer når jeg har "mountet" og kan se den under min datamaskin. Da blir jeg sport om å formatere disken! Og det er jo ikke ønskelig før jeg har sjekket innholdet på disken? Er det andre metoder eller software som gjør det mulig for meg å hente data fra gamle disker? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Vet du hva diskene har vært brukt til? Sikker på at de har vært i en Windows PC? Først må du bruke Diskbehandling for å se status (se min signatur). Så kan du bruke MBRlister for å finne mere detaljer (se min signatur). Lenke til kommentar
Metino Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Si det. Det er vel OS og vanlig lagringsdisker. Og ja, bra sikker på at de har vært i windows system. For øyeblikket tester jeg en IDE disk. Hvor jeg fikk den opp under diskbehandlingen. Eneste alternativet var "importer eksterne disker", gjorde det og ble dildelt D: og J:. Henholdsvis 1GB og 148GB. Type: Dynamisk , Filsystem: Raw , Status: OK Jeg kjørte MBRlister og du kan se utdraget http://pastebin.com/Xdcu0DKQ bpb0list http://pastebin.com/fQbVbw1X bpb1list Får forøvrig spørsmål om å formattere her også. Endret 15. mars 2012 av Metino Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 At disken er dynamisk er en kompliserende faktor. Men da har du i det minste funnet ut hvordan du importerer. MBRlister har muligens funnet et problem. Men har liten erfaring med Dynamisk disk, skal ikke si med sikkerhet om dette er bootsektor. #1 BPB sector signature is not 0xaa55. (sector 63) Sector is all zero. Lenke til kommentar
Metino Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Takk for input! Tester noen recoverytools og ser ut som at noen av dem finner data på disken. Blir og gjøre et forsøk på å hente data på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå