Gå til innhold

Ripe i skjermkort. Kan det fikses?

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Hadde en thread tidligere i kveld, med PC-en min som ikke ville starte opp, men den har visst blitt slettet.

Anyway, det som var problemet, var at jeg har klart å lage en ripe på en cm el to i skjermkortet (ASUS GeForce2 GTS). Kanskje på tide å kjøpe nytt, men det er jo ikke et helt verdiløst kort, så lenge det virker :smile:

Så var det jo en eller annen kar som nevnte noe greier jeg kunne fikse de brutte 'ledningene' på kortet med. Jeg har ikke noe loddeutstyr el noe sånt, men kan noen ta en titt på bildet her og gi meg noen gode råd? Det hadde vært veldig snillt av dere :wink:

[ Denne Melding var redigert av: JoeKidd på 2002-02-09 02:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, visst er det håp!

Skaff deg elektrisk ledende "maling" for varmetråder, skrap av nødvendig mengde lakk på de ødelagte kobberbanene, slik at "malingen" får kontakt. Er du riktig omstendelig, og sørger for å unngå innbyrdes kontakt med kobberbanene, så burde en slik løsning funke!

Men, noe pirk er det uansett! Men de fleste kan jo tillate seg litt pirk, imot prisen for et nytt skjermkort :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-09 02:30, JoeKidd skrev:

Hei igjen.

Hadde en thread tidligere i kveld, med PC-en min som ikke ville starte opp, men den har visst blitt slettet.

Anyway, det som var problemet, var at jeg har klart å lage en ripe på en cm el to i skjermkortet (ASUS GeForce2 GTS). Kanskje på tide å kjøpe nytt, men det er jo ikke et helt verdiløst kort, så lenge det virker :smile:

Så var det jo en eller annen kar som nevnte noe greier jeg kunne fikse de brutte 'ledningene' på kortet med. Jeg har ikke noe loddeutstyr el noe sånt, men kan noen ta en titt på
og gi meg noen gode råd? Det hadde vært veldig snillt av dere :wink:

[ Denne Melding var redigert av: JoeKidd på 2002-02-09 02:39 ]

Her er den tråden du hadde tidligere i kveld.... http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=14174&forum=25

Sveinl

Lenke til kommentar

Altså.... Det er jo bare å lage kontakt mellom de printbanene som er skadet da :roll:

I et tidligere emne som du laget, foreslo jeg "flytende sølvledning" som du får kjøpt hos rønneberg eller biltema. Eller du kan prøve å lodde selv.

NB! Hvis du skal finne igjen tapte meldinger... så gå på søk i øverst høyre hjørne. Søk på ditt brukernavn som forfatter :wink:

Sveinl.

Lenke til kommentar

OK, takk! Skal stikke ut på Bilforum og se hva de har :smile: Tror nesten jeg må ha forstørrelsesglass og, for det var ganske små detaljer der. Anyway, et spennende prosjekt :smile:

Ja, syntes det var rart at den forrige threaden forsvant fra oversikten, så jeg lurte på om noen hadde slettet den.

Lurer på om jeg skal lage meg signatur med hardware og 3dmark score? :smile: hehe

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-09 10:04, JoeKidd skrev:

Forresten, så har jeg en anelse om når denne ripen oppstod. Det var nok da jeg skulle bytte fra originalviften, til TT Crystal Orb. Det ble en del riving og sliting med verktøy da :smile:

Tja... det er jo fort gjort å ødelegge noe. Mista skrujernet på hovedkortet under montering jeg.

Da blir man fort litt nervøs :eek: også

Sveinl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...