Espen16 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Trenger hjelp til å sette "bedre" innstillinger for å yte mer av skjermkortet Etter å ha kjørt 3dMark03 fikk jeg ca. 3000 poeng uten å ha overklokket. Etter å ha klokket opp til 3,01 Ghz og skjermkortet til 450/430 Mhz fikk jeg 3600 poeng.Er det noen innstillinger jeg kan rette på for å få høyere resultat? :-? orginalt: Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB "Northwood" Abit BH7 Hovedkort for S478/533, S-ATA I845PE, ATX, USB2.0, DDR400, FSB800, LAN Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP,"Fireblade E", DVI-I, TV-Out, Retail keep it comin' Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Mer aggressive RAM-timing kanskje? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 jeg burde gjerne "lavær" å svare deg, så siden jeg først skal "svare" deg, vil kjeg i samme slengen slenge litt kritikk og litt veilledning i forhold til forumet, på deg. 1. overskriften var veldig dårlig, veldig veldig. Dette er gjerne grunnen til at ingen gidder å svare deg, også gjerne fordi man ikke "skal" svare på "dårlige/misvisende" inlegg. 2. overskriften er som sagt dårlig, det kunne stått (f.eks.): lav score i 3dmark03 (radeon96) - hadde du f.eks. søkt på dette ville du enkelt ha funnet svar på ditt spørsmål, bare eTT(+gjerne et par "blAinger") søk 3. denne scoren er slett ikke dårlig til ett radeon96 kort å være. (tror jeg; mener nemlig å huske ett par score fra forskjellige tester på dette kortet) kritikk, veiledning, svar: håper du fikk alle delene :wink: Lenke til kommentar
Espen16 Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hehe.. som du sikkert har lagt merke til, er dette første gang jeg bruker forumet til hardware.no.. Men jeg skal ta det i betraktning til neste gang jeg skal legge ut noe her Håper fortsatt på å få noen tips/idèr Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 jeg burde gjerne "lavær" å svare deg, så siden jeg først skal "svare" deg, vil kjeg i samme slengen slenge litt kritikk og litt veilledning i forhold til forumet, på deg. 1. overskriften var veldig dårlig, veldig veldig. Dette er gjerne grunnen til at ingen gidder å svare deg, også gjerne fordi man ikke "skal" svare på "dårlige/misvisende" inlegg. 2. overskriften er som sagt dårlig, det kunne stått (f.eks.): lav score i 3dmark03 (radeon96) - hadde du f.eks. søkt på dette ville du enkelt ha funnet svar på ditt spørsmål, bare eTT(+gjerne et par "blAinger") søk 3. denne scoren er slett ikke dårlig til ett radeon96 kort å være. (tror jeg; mener nemlig å huske ett par score fra forskjellige tester på dette kortet) kritikk, veiledning, svar: håper du fikk alle delene :wink: Herregud så pirkete dere skal være, skal dere ha servert spørsmåla på et sølvfat? til poenget, tror det er normal score med et radeon 9600pro, sjekk futuremark og se hva folk med samme hw som deg får. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg synes at det var for lite med tanke på det systemet ditt ja. Jeg har Radeon 9600 pro og XP2000+ selv, og uklokket så sfår jeg rett over 3000 poeng. Du bør absolutt få en poengsum på over 4000 når du overklokker. Sjekk: vsync av, af/aa avslått, alt av details og slikt på lav/performance? Herregud så pirkete dere skal være, skal dere ha servert spørsmåla på et sølvfat?Nå synes jeg du tar helt feil. At folk klarer å formulere en ordentlig overskift som forteller om problemstillingen er et absolutt minstekrav på et forum som dette. Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????". Lenke til kommentar
Espen16 Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Jaok, skal prøve på det! najs comment btw.... Lenke til kommentar
Espen16 Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hmmm.... Nå har jeg prøvd meg fram med forskjellige innstillinger, og jeg kommer ikke stort mye over 3700 Hva kan jeg gjøre? JO! jeg kan klokke mere hihi Takk skal dere ha, dere som har sendt svar ____________________________________ pain is temporary, glory is forever! Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg får 4000 blank med radeon 9500pro med 9700 bios og overklokka til ca 295 på minne og core. Gikk jeg høyere fikk jeg artifacts. Har en p4 [email protected] Var stilig 3dmarks score synes jeg, men synes ikke ytelsen i spill ble noe merkbart bedre, så er vel egentlig lite vits :] Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 3Dmark03 er veldig lite CPU - basert... forskjellen mellom en for eks. 1900+ og 2.8 ghz er veldig liten med samme skjermkort.. skal du få fart i sakene må du få bedre drivere til skjermkortet eller bytte det ut. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Kan tipse om denne artikkelen hos Ace's Hardware. Uansett er ikke resultatet ditt spesielt dårlig så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Espen16 Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Da har jeg vel fått svar på det meste av det jeg lurte på, uten at det gav så veeeldig bedre resultat .. Men, men.. Takk til alle som har sendt inn __________________________________________ Pain is temporary, glory is forever ! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Gode 3dmark score`er er alltid kjekt å ha, og det har du vel forsåvidt. men det som teller er åssen maskinen din greie å kjøre spill elle?? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Prøv å bruke et mer informativt topic. Noe som beskriver spørsmålet ditt litt mer enn hva ditt gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå