Gå til innhold

[Løst] Hi8 til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jo bygget en pc som har et grafikk kort som heter Ati Radeon 6970, og jeg tror ikke pc'en har sånn eller kameraet.

 

Jeg har ikke sett så mye på kameraet, men den har en video-S.

 

Kameraet heter Sony VideoHi8 Handycam

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Ser ditt grafikort ut som dette?

 

hd-6970-1-l.jpg

 

I så fall har du såvidt jeg skjønner ikke den analoge inngangen du trenger.

 

Det stemmer. Jeg har flere maskiner, men kun 2 stasjonære. Det ene maskinen (gamle stasjonære) har en Video-s port. Kan denne hjelpe?

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Jeg er på dypt vann nå, da jeg ikke har brukt analog videoinngang på PC noe særlig.

 

Men hvis både kamera og den eldste PCen din har S-video, burde det funke.

 

Prøv om Windows Movie Maker klarer å få inn noe på S-videoporten når kameraet spiller.

 

Det er litt utydelig på bildet, men hva er det som står skrevet under S-video-porten?

Står det om det er inngang eller utgang?

Mitt gamle GeForce 2 hadde sånn kontakt, men der var det ikke meningen å koble noe direkte.

Det fulgte med en splittekabel:

14-122-166-01.JPG

En sånn som den blå helt til venstre i bildet.

Den skulle kobles i ene enden til grafikkortet, og i den andre enden var det masse kontakter for både inn og ut.

Har du tilsvarende kabel?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hei, jeg har videoer fra da jeg var liten. Jeg vil gjerne ikke miste de. Går det an å få de over til pc?

 

Utifra nicket ditt og du nevner PC antar jeg du bruker Windows.

 

For å ta opp analoge signaler fra video / videokamera trenger du en videograbber av et eller annet slag, de finnes det mange av i forskjellige prisklasser. Bruker selv Mac og Elgato Eye TV Hybrid og dro over 200+ hi8 taper på det viset. Elgato kan fungere i Windows også men må bruke annen software (Terratec) enn den orginale så mere knot enn nødvendig.

 

Sjekk listen her for alternativer til Win.

 

Ser ut som HVR900 hybrid varianten kan være noe å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Jeg er på dypt vann nå, da jeg ikke har brukt analog videoinngang på PC noe særlig.

 

Ro som en gal .. i de aller fleste tilfeller vil en analog videoport være en -utgang- så s-vhs utgangen er ment å brukes til TV ut (crt). Noen kort derimot kan utgangen være toveis og da følger det oftest med kabelsplitter type "blekksprut" variant, f.eks endel eldre ATI kort.

Lenke til kommentar

Flott. Hva er portene på kabelen merket som?

Står det om de er innganger eller utganger?

Du trenger en inngang, for å få video fra kameraet inn i PCen.

På baksiden er det Svid in og foran er det svid out. Og det er en gul Tilkobling bak også som står video in.

Lenke til kommentar

Har du en kabel som passer både i kameraet, og inngangen på spesialkabelen din?

 

Det fulgte ikke med noen extra kabler enn det fra pcen. Jeg vet ikke om det fulgte med et S video kabel fra kameraet, men det er iallefall en Video-s port på kameraet

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...