Olestokk Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Tror du fort kan få problemer med høyden hvis du prøver å sette inn en harddisk som er høyere en 7mm. Er som regel god utnyttelse av plassen i laptoper Nei ser man det, så feil på måle greia til Notebookcheck, passer bare 7mm ja. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) edit: nvm, ser at det ikke finnes tynnere enn 7mm.. Men da er ender man jo egentlig opp med samme pris på en UX31A som for en UX32VD m. 128GB SSD. Så er spørsmålet om grafikkortet er verdt ekstra vekt, størrelse og 'dårligere' byggekvalitet. Endret 6. juni 2012 av Gebby Lenke til kommentar
Virke Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) edit: nvm, ser at det ikke finnes tynnere enn 7mm.. Men da er ender man jo egentlig opp med samme pris på en UX31A som for en UX32VD m. 128GB SSD. Så er spørsmålet om grafikkortet er verdt ekstra vekt, størrelse og 'dårligere' byggekvalitet. Det blir jo helt opp til hver enkelt person. For min del så ønsker jeg en lett laptop med greie specs nok til enkelt bruk i fl studio, photoshop, nettleser og word. Skjermen er fristende pga. jeg ser mye på film og serier. Jeg er drittlei byggekvalitet og kjøleløsninger som er helt på trynet. Lys i tastaturet og usb 3.0 er også et must for meg. Tror dette er min soulmate. Gaming og slikt har jeg en stasjonær og PS3 til. Endret 6. juni 2012 av ryc Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Hei, noen som vett når Komplett eller dustin får in ux31a med fullhd skjerm, i7 og 256gig ssd? Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Begge påstår vel om 1 uke Sorty, leste feil, skulle vel få svar om 256 utgaven i morgen ? Endret 6. juni 2012 av Insomnis Lenke til kommentar
Virke Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Begge påstår vel om 1 uke Sorty, leste feil, skulle vel få svar om 256 utgaven i morgen ? Yes, skal få svar. Poster svaret i denne tråden. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Da har dustin lagt seg på samme prisnivå som komplett. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 http://www.anandtech.com/show/5952/asus-touch-enabled-zenbook-prime-ux21a Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Med tanke på alle barnesykdommene E-utgavene hadde ville jeg uansett ventet noen uker med å kjøpe for å se an situasjonen. Hva mener du? Opplys meg, er du snill! Barnesykdommer var kanskje feil valg av ord, siden problemene ikke ble løst. 1. Touchpaden til E-serien var mer eller mindre ubrukelig. Asus har vel lansert minst 5 firmware-oppdateringer til enheten for å fikse problemet med dårlig styring og at musepekeren ofte "hopper" til andre deler av skjermen. De har mer eller mindre sagt at problemet ikke kan fikses og har derfor byttet touchpad-levrandør til A-serien som skal være mye bedre i følge tidlige reviews. 2. Tastaturet på E-serien var ikke behagelig å bruke, metalltastaturet så sexy ut men ergonomisk var det en bom. Det har Asus tatt for seg og har derfor byttet det ut med et opplyst plastikktastatur som igjen skal være mye bedre å bruke. 3. Skjermen på E-serien var av dårlig kvalitet. Ja, den hadde god oppløsning, men kontrast, fargegjengivelse og innsynsvinkler var rett ut elendig. Igjen har Asus tatt til seg kritikken og leverer A-serien med flotte 1080p IPS-paneler. Jeg kan ikke huske sist en produsent fikset alle problemene som folk hadde med forrige utgave av et produkt uten å skape noen nye, men de tidlige reviewsene av A-serien tyder på at Zenbook mer eller mindre er en perfekt ultrabook for de som ikke vil ha en macbook air, og alle de problemene som E-serien hadde skal være fikset i A-serien. Jeg er imponert over Asus for de har gjort en god jobb! Angående om man bør kjøpe A eller VD ville jeg uten tvil valgt A av følgende grunner. 1. Størrelse, A-serien er smidigere. 2. HD4000 i Ivy Bridge har allerede vist seg å være svært kapabel, i tillegg må man huske på at 620M IKKE er kepler, men rebrandet Fermi-arkitektur. Dermed får man ikke det lave strømforbruket og gode ytelsen uten å ha for høy varmeproduksjon som Kepler er kjent for, men heller den gamle strømslukeren av en grill Fermi. Jeg ville rett og slett ikke hatt et Fermi-kort i maskinen min. Ytelsen er ikke på topp men det er varmeproduksjon og strømforbruk. 3. Uten dedikert skjermkort får man en maskin med bedre batterilevetid og som er mer linuxvennlig. Linux og Optimus er som kjent ikke bestevenner, dermed slipper man et potensielt problem hvis man skal bruke noe annet enn Windows på maskina. I tillegg mener ikke jeg at dedikert grafikk hører hjemme i en ultrabook, ulempene er større enn fordelene, spesielt når kortet ikke er av de kraftigste engang. VD kommer også med hybriddisk, så skal man ha SSD i maskina må man vel betale for det selv. Endret 7. juni 2012 av p-trus 1 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Ang UX32VD, står 4gb max overalt, men i testen til notebookcheck står det at de har en med 6gb. Gudene vet hva som stemmer, men synes det høres rart ut med max 4. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Får svar på mail fra dustin.no nå. De får ikke inn UX31A med 256GB SSD med det første, og prisen på 11k kommer mest sannsynlig til å bli stående. Når jeg fortalte dem at det var ekstremt dårlig av en butikk å love en kunde at en PC holder seg på 9179 ,- noen dager til, og de priser den opp til 10995,- dagen derpå, så bare avfeide de det og hadde en "synd for deg"-holdning. Herregud, er ikke slik jeg kjenner dustin.no fra før av. EDIT: Hvis du har studentbruker på dustin.no så får UX31A med i7 til 9.4k! Endret 7. juni 2012 av ryc Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Når jeg fortalte dem at det var ekstremt dårlig av en butikk å love en kunde at en PC holder seg på 9179 ,- noen dager til, og de priser den opp til 10995,- dagen derpå, så bare avfeide de det og hadde en "synd for deg"-holdning. Herregud, er ikke slik jeg kjenner dustin.no fra før av. Er dessverre den erfaringa jeg hadde med dustin fra før, og hadde egentlig bestemt meg for å ikke handle mer hos dem, men når det var 2K å spare klarte jeg ikke å unngå å legge inn en ordre. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Når jeg fortalte dem at det var ekstremt dårlig av en butikk å love en kunde at en PC holder seg på 9179 ,- noen dager til, og de priser den opp til 10995,- dagen derpå, så bare avfeide de det og hadde en "synd for deg"-holdning. Herregud, er ikke slik jeg kjenner dustin.no fra før av. Er dessverre den erfaringa jeg hadde med dustin fra før, og hadde egentlig bestemt meg for å ikke handle mer hos dem, men når det var 2K å spare klarte jeg ikke å unngå å legge inn en ordre. Nå bestilte jeg via studentkontoen, og fikk den til 9405,- så er det jo forsåvidt greit. Får heller være litt mer "på" neste gang, og unngå å stole på denne butikken. EDIT: Når vi er inne på service så sitter jeg med inntrykk av at komplett.no er best i forhold til retur og informasjon både før og etter salg. Synd med prisene deres. Har derfor mang en gang handlet hos netshop.no, og hatt et helvete hver gang jeg skal returnere et eller annet. Endret 7. juni 2012 av ryc Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Når jeg fortalte dem at det var ekstremt dårlig av en butikk å love en kunde at en PC holder seg på 9179 ,- noen dager til, og de priser den opp til 10995,- dagen derpå, så bare avfeide de det og hadde en "synd for deg"-holdning. Herregud, er ikke slik jeg kjenner dustin.no fra før av. Er dessverre den erfaringa jeg hadde med dustin fra før, og hadde egentlig bestemt meg for å ikke handle mer hos dem, men når det var 2K å spare klarte jeg ikke å unngå å legge inn en ordre. Nå bestilte jeg via studentkontoen, og fikk den til 9405,- så er det jo forsåvidt greit. Får heller være litt mer "på" neste gang, og unngå å stole på denne butikken. EDIT: Når vi er inne på service så sitter jeg med inntrykk av at komplett.no er best i forhold til retur og informasjon både før og etter salg. Synd med prisene deres. Har derfor mang en gang handlet hos netshop.no, og hatt et helvete hver gang jeg skal returnere et eller annet. Ingen er perfekte... Jeg har inntrykket at Dustin er bedre på retur enn Komplett, men ikke like gode på info. Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg kan ikke se den "nye" prisen på UX31A noen steder. Den selges fortsatt til 9189,-: http://www.dustinhome.no/product/5010638166/asus-zenbook-prime-ux31a-ci7-1-9-4gb-128-ssd-13-3-w7hp/ Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Når jeg trykker på den linken får jeg opp pris 10990,- Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 10 990 kr er vanlig pris, logger jeg inn (med studentkonto) blir prisen 9 395 kr. Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Ja harru, sett! Det gjør jeg også! MEN, det gjorde jeg ikke i dag tidlig. Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 edit: nvm, ser at det ikke finnes tynnere enn 7mm.. Men da er ender man jo egentlig opp med samme pris på en UX31A som for en UX32VD m. 128GB SSD. Så er spørsmålet om grafikkortet er verdt ekstra vekt, størrelse og 'dårligere' byggekvalitet. Vet dere hvilken SSD disk ASUS benytter på de nye UX31A? Jeg tror det er Sandisk U100, og da er det uten tvil verdt å kjøpe UX32VG og sette inn foreks. en Samsung 830. U100 er en søppel SSD disk, med svært dårlig ytelse, spesielt på små filer. WEI score i W7 på 6-6,5. Dette er noe som også blir diskutert i enkelte tråder som omhandler den nye 9-serien til Samsung. De blir også levert med 128GB Sandisk U100 SSD... Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 http://www.idg.no/pcworld/article247139.ece Ikke godt å si med SSD disken, idg skryter av den, men det er jo idg det er snakk om ... Anandtech tok jo ifra hverandre en ux21a og da dukket det opp nevnte sandisk u100, mener dog jeg har sett review ett sted hvor ux31a hadde fått 7.5ish på HDD score, men finner ikke den i farta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå