Gå til innhold

Nye Asus Zenbook UX31A og UX21A


Anbefalte innlegg

Da var endelig nettbanken min i orden, og i det jeg skulle bestille fant jeg ut at det er kommet en til UX31A på dustinhome, med w8!

 

UX31A

UX31A med windows 8

 

er vel bare å kjøre på med w8 eller? Tror dere det blir noe tull med drivere elns? Venter med å bestille til i morgen

 

EDIT: Ser vel ut til at w8 forhåndsbestilles og blir sendt i løpet av 1-3 dager, mens den vanlige ikke kommer på lager før 8.10? Kan dette stemme?

 

EDIT2: NY ZENBOOK MODELL. ASUS ZENBOOK U500VZ

 

Har ligget Zenbook's med W8 til forhåndsbestilling den/de siste uken(e) på mpx/komplett/DUstin osv. Er vel også kommet en rimelig utgave med i3 cpu til litt over 6k.

 

Her er en link til 5 (simple) grunner til å ikke velge w8: http://www.hardware....indows-8/113194

 

Det har jeg ikke sett før nå! Den med i3 har jeg ikke sett heller. Tar bare å bestiller UX31A med i7 og w8 så formaterer jeg til w7 hvis jeg syns w8 er fælt. Verdt et forsøk syns jeg, ser spennende ut på mange vidoer men masse rare løsninger jeg kommer til å irriterere meg over tror jeg. Får bare prøve :)

 

edit: Håper for guds skyld at jeg får ADATA ssd og ikke sandisk :S

 

Stor forskjell. Skal evt kontakte dustinhome og forklare at jeg vil ha den zenbooken hvor det står SANDFORCE DRIVEN på klistermerket på boksen, hvis ikke sender jeg i retur helt til jeg får den :p

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gi tilbakemelding om hvordan du opplever w8 på ux31a. Den youtube videoen er testet mest sannsynligvis på en ux31e ut i fra dato for når videoen ble lagt ut. Ser også sånn ut på tastaturet.

 

Kjører selv SanDisk på min UX31A og får opplevelsesindeks på 7.5. Noen som har andre resultat? Jeg regner med at harddisken ikke er loddet fast slik som ram'en, noe som vet?

Lenke til kommentar

Du må gi tilbakemelding om hvordan du opplever w8 på ux31a. Den youtube videoen er testet mest sannsynligvis på en ux31e ut i fra dato for når videoen ble lagt ut. Ser også sånn ut på tastaturet.

 

Kjører selv SanDisk på min UX31A og får opplevelsesindeks på 7.5. Noen som har andre resultat? Jeg regner med at harddisken ikke er loddet fast slik som ram'en, noe som vet?

 

http://www.anandtech.com/show/5887/asus-zenbook-prime-ux21a-teardown

 

SSD'n er ikke loddet fast, men det er heller ikke en standard SSD som i ux32vd. Du får helt sikkert kjøpt samme type SSD hvis du leter litt på ebay/amazon/alibaba etc.

Lenke til kommentar

Du må gi tilbakemelding om hvordan du opplever w8 på ux31a. Den youtube videoen er testet mest sannsynligvis på en ux31e ut i fra dato for når videoen ble lagt ut. Ser også sånn ut på tastaturet.

 

Kjører selv SanDisk på min UX31A og får opplevelsesindeks på 7.5. Noen som har andre resultat? Jeg regner med at harddisken ikke er loddet fast slik som ram'en, noe som vet?

 

http://www.anandtech...-ux21a-teardown

 

SSD'n er ikke loddet fast, men det er heller ikke en standard SSD som i ux32vd. Du får helt sikkert kjøpt samme type SSD hvis du leter litt på ebay/amazon/alibaba etc.

 

Hva heter slike SSDer? Er vel ikke mSATA heller?

Lenke til kommentar

Du må gi tilbakemelding om hvordan du opplever w8 på ux31a. Den youtube videoen er testet mest sannsynligvis på en ux31e ut i fra dato for når videoen ble lagt ut. Ser også sånn ut på tastaturet.

 

Kjører selv SanDisk på min UX31A og får opplevelsesindeks på 7.5. Noen som har andre resultat? Jeg regner med at harddisken ikke er loddet fast slik som ram'en, noe som vet?

 

http://www.anandtech...-ux21a-teardown

 

SSD'n er ikke loddet fast, men det er heller ikke en standard SSD som i ux32vd. Du får helt sikkert kjøpt samme type SSD hvis du leter litt på ebay/amazon/alibaba etc.

 

Hva heter slike SSDer? Er vel ikke mSATA heller?

 

Ser ut som mSATA kobling, men det er vel formfaktoren som er gjeldende. Ligner på macbook air sin SSD, men hva de kalles er jeg ikke sikker på ... Søk på asus zenbook prime ssd. Må jo få noen svar der;)

Lenke til kommentar

paithlezz: De fleste UX32VD'ene (hvertfall i følge folket på forumene til notebookreview) leveres nå med Sandisk SSD og ikke Adata. Var visst en bruker der inne som hadde byttet tre ganger uten å få disken fra Adata. (i USA)

 

ASUS uses a proprietary SSD gum stick form factor. It’s possible to find replacement SSDs, but they’re what ASUS is already shipping (and stay away from the SanDisk U100 if you want decent SSD performance). Personally, I can’t see any point in buying a UX31A only to replace (i.e. toss out) the original SSD and put in a new, larger SSD, and I can’t see much of a market developing for the 64GB or 128GB used SSDs (since most people would likely be looking to upgrade to the 256GB model).
(husker ikke helt hvor jeg fant anmeldelsen)

 

Ser ut som om det er muligheter for å oppgradere SSDen ved en senere anledning, men det blir nok en relativt kostbar affære totalt sett.

Lenke til kommentar

Får man ikke tak i UX32VD med win 7 lengre ?, ser bare de har UX31A inne, men er ikke dette en eldre modell som i tillegg koster mere?

 

1: Aner ikke, sjekk prisjakt.no

2: UX32VD er en variant av UX31A. UX32VD er oppgraderbar både mtp. minne og harddisk/SSD, men er ikke unibody som UX31A og har noe dårligere batterilevetid. UX32VD har også eget skjermkort (GT 620M) mens UX31A har kun Intel HD 4000.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Får man ikke tak i UX32VD med win 7 lengre ?, ser bare de har UX31A inne, men er ikke dette en eldre modell som i tillegg koster mere?

 

1: Aner ikke, sjekk prisjakt.no

2: UX32VD er en variant av UX31A. UX31A er oppgraderbar både mtp. minne og harddisk/SSD, men er ikke unibody som UX31A og har noe dårligere batterilevetid. UX32VD har også eget skjermkort (GT 620M) mens UX31A har kun Intel HD 4000.

 

Du mente vel: "UX32VD er oppgraderbar mtp. minne og harddisk/SSD, men er ikke unibody som UX31A og har noe dårligere batterilevetid"

Lenke til kommentar

Får man ikke tak i UX32VD med win 7 lengre ?, ser bare de har UX31A inne, men er ikke dette en eldre modell som i tillegg koster mere?

 

1: Aner ikke, sjekk prisjakt.no

2: UX32VD er en variant av UX31A. UX31A er oppgraderbar både mtp. minne og harddisk/SSD, men er ikke unibody som UX31A og har noe dårligere batterilevetid. UX32VD har også eget skjermkort (GT 620M) mens UX31A har kun Intel HD 4000.

 

Du mente vel: "UX32VD er oppgraderbar mtp. minne og harddisk/SSD, men er ikke unibody som UX31A og har noe dårligere batterilevetid"

Så det beste kjøpet er UX32VD med windows 8, og så nedgradere?.

UX31A med win 7, har riktignok SSD, men dårligere grafikk kort samt færre utganger, pluss at den koster 1500,- mer.

Lenke til kommentar

Får man ikke tak i UX32VD med win 7 lengre ?, ser bare de har UX31A inne, men er ikke dette en eldre modell som i tillegg koster mere?

 

1: Aner ikke, sjekk prisjakt.no

2: UX32VD er en variant av UX31A. UX31A er oppgraderbar både mtp. minne og harddisk/SSD, men er ikke unibody som UX31A og har noe dårligere batterilevetid. UX32VD har også eget skjermkort (GT 620M) mens UX31A har kun Intel HD 4000.

 

Du mente vel: "UX32VD er oppgraderbar mtp. minne og harddisk/SSD, men er ikke unibody som UX31A og har noe dårligere batterilevetid"

 

Stemmer, redigert nå.

 

MacBain: Det beste kjøpet vil variere ut ifra ens egne behov og budsjett/økonomi.

Lenke til kommentar

Noen fler som har problemer med kraftig viftestøy fra UX32VD? Det holder med å åpne nettleseren eller andre lette ting. Viften blir boostet opp til MAX i 5-10sec så vanlig igjen før den igjen øker osvosv

 

Den kan også stå på max i lengre tid uten at jeg gjør noe eller kjører noen programmer.

 

Cpu tempen er det ikke noe "feil" med. har også oppdatert bios

Lenke til kommentar

Noen fler som har problemer med kraftig viftestøy fra UX32VD? Det holder med å åpne nettleseren eller andre lette ting. Viften blir boostet opp til MAX i 5-10sec så vanlig igjen før den igjen øker osvosv

 

Den kan også stå på max i lengre tid uten at jeg gjør noe eller kjører noen programmer.

 

Cpu tempen er det ikke noe "feil" med. har også oppdatert bios

Har akkurat samme problemet med min. Skjønner ikke helt hvorfor, for pcen er ikke varm engang.

Lenke til kommentar

Noen fler som har problemer med kraftig viftestøy fra UX32VD? Det holder med å åpne nettleseren eller andre lette ting. Viften blir boostet opp til MAX i 5-10sec så vanlig igjen før den igjen øker osvosv

 

Den kan også stå på max i lengre tid uten at jeg gjør noe eller kjører noen programmer.

 

Cpu tempen er det ikke noe "feil" med. har også oppdatert bios

har støtt på lignende problemer, men det varer bare få sekunder. Hadde en ekstremperiode når jeg installerte driverupdates.

Lenke til kommentar

Ny 13.3" Zenbook Prime rundt hjørnet med touch-skjerm, i7 cpu, 256gb SSD, 4gb ram og W8 til en pris på 13490;-

 

Noen som ser nytten i touch-skjerm? Vil dette bil en ny hit?

 

http://www.mpx.no/k/...ku=761622#extra

 

Visste den kom snart. Ganske dyrt da, fikk min ux31a med i7 for 9400,den ble sendt idag og gleder meg til å prøve w8. Og til dere som sliter med ux32vd er den med mest feil på fra zenbook serien. Fjernet fra alle nettbutikkene jeg har sett. Send den inn og få en ux31a eller pengene tilbake

Lenke til kommentar

Hm, må ha fått en av de bra 32VD-ene jeg da. Eneste jeg har å klage på er bleed på skjermen. Resten funker fint. Selv med siste bios :) Clean install w7u og SSD 830 montert.

 

Ja jeg tror de fleste problemene med ux32vd er grunnet manglende unibody. Det at den også har en gpu som gjør den endel varmere har nok mye å si for viftroppspinn osv. Har også hørt at ux32vd har mer bleed enn ux31a men vet ikke sikkert. Bra valg av ssd gjorde du iallfall :) hvilke bloatware fulgte med hos dere med win7? Får w8 på min ux31a og vurderer Clean install men blir kanskje litt annerledes på w8.

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Hm, må ha fått en av de bra 32VD-ene jeg da. Eneste jeg har å klage på er bleed på skjermen. Resten funker fint. Selv med siste bios :) Clean install w7u og SSD 830 montert.

 

Ja jeg tror de fleste problemene med ux32vd er grunnet manglende unibody. Det at den også har en gpu som gjør den endel varmere har nok mye å si for viftroppspinn osv. Har også hørt at ux32vd har mer bleed enn ux31a men vet ikke sikkert. Bra valg av ssd gjorde du iallfall :) hvilke bloatware fulgte med hos dere med win7? Får w8 på min ux31a og vurderer Clean install men blir kanskje litt annerledes på w8.

Vet ikke om du mener å ikke ha unibody er en mangel, kan høres litt slik ut. De fleste PCer har ikke unibody og jeg kan ikke si at de mangler noe.

Slik jeg ser det er unibody en fordel ved å gjøre en laptop mer robust, men ikke så stor forskjell på ux32vd og ux31a. For avkjøling er fortsatt hele PCen i aluminium, men mulig at varmeoverføring til bunnplaten er noe dårligere.

Ved å ikke ha unibody er det mulig å oppgradere laptopen og dette gir en mye større positiv forskjell for ikke-unibody.

Jeg endte ikke opp med Asus nå, men hadde jeg kjøpt - hadde jeg garantert kjøp UX32VD.

 

UX32VD er vel ikke fjernet fra nettbutikker, mulig den ikke er på lager akkurat nå. Hos komplett ventes 100 inn snart.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...