ea-9 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg holder til i trondheimsområdet, og lurer på om noen vet om en fysisk butikk som har ux31a og/eller ux32vd? Mamoz har ikke UX32VD (var innom der i dag for å ta en titt). Ellers vet jeg at Elkjøp IKKE fører Asus, men at Expert på Lade venter VD inn på førstkommende torsdag. Prøvde forresten billigversjonen av VD, og må si jeg ble overrasket over hvor mye svikt det var i tastaturet. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Er jo også forskjell på tastur. Har aldri hatt en en PC med tastatur som gir så mye etter som det virker som de på UX32VD gjør, og er usikker hvor stort problem dette vil være. EDIT: Er det forresten mulig å manuelt skru det dedikerte skjermkortet helt av, og hvor mye ekstra batteritid kan man da forvente? Hmm, det er et godt spørsmål. Jeg er meget fornøyd med det, men er neppe blant de mest kresne på tastatur på bærbare. Maskinen skal vel selv veksle mellom integrert (HD 4000) og dedikert (GT620M) og skru av/på etter behov. Jeg må si meg usikker litt her, tror du får bedre svar i tråden på notebookreview.com om Asus UX31A/UX32VD. Dessuten: Hvorfor ikke bare kjøpe UX32VD på kreditt (mastercard o.l.), prøv den litt, se om du er fornøyd da. Hvis ikke, benytt deg av angrefristen innen 14 dager (som regel). Jeg var også litt skeptisk til å kjøpe en PC jeg ikke hadde prøvd/sett i butikk men når man har angreretten som en mulighet, burde det gå bra. Samsung 900X3C har også fått mye skryt og den er relativt lik UX31A. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Til dere som har brukt maskinen i noen dager, hvordan fungerer det med så høy oppløsning på 13"? Syns 1600x900 er akkurat passe og frykter det kan bli litt smått de gangene man ikke kan skalere opp så lett. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Full HD oppløsning på 13.3-tommer var veldig uvant i begynnelsen, men nå kan jeg ikke skjønne hvordan jeg klarte meg uten så skarp og fin skjerm med så mye plass på skrivebordet. Nettsider er ikke noe problem, det er bare å zoome inn ett par hakk. De fleste applikasjoner skalerer fint. Eneste jeg har problemer med liten skrift er i kommentarfeltet til VG i Google Chrome (ikke i Internet Explorer), og Eset Nod32 og Smart Security. Der er teksten så liten at den er knapt lesbar. Eset sier forøvrig i en e-post at de skal ta det videre med utvikling at teksten ikke skalerer. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Ser på diverse tyske forum at det vitnok skal finnes en bios versjon 207 og 209 til UX32VD, noen som har testet disse. Alltid litt skeptisk til bioser som produsenten selv ikke har på sine egne support sider. Lenke til kommentar
heysan2 Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Kjøpte min UX32VD idag og syns at harddisken alltid jobber. Skjønner at den skal cache til SSD, men gjør den det heeeele tiden? Kan jo ikke ha den i forelesning, den bråker for mye. Har tenkt å kjøpe SSD og bytte ut den mekaniske, men det kan jo ikke være mening at den alltid skal bråke? Er høres ut som om den kopierer en fil fra en disk til en annen. Lenke til kommentar
ryu Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Fikk UX32VD i7 1920x1080 i dag. Død hvit pixel i midten på høyre halvdel. :nei2: Har på følelsen av at det er noe feil med min touchpad: Touchpaden går ikke under ramma til venstre og kommer det bittelitt press på venstre side blir hele touchpad trykt ned. Ser touchpad sånn ut hos dere? Vanskelig å bruke venstre siden med å bare touche/styre musa siden det blir veldig ustabilt fordi det er så løst. Filmet litt også (92MB) Endret 28. august 2012 av vegards Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hei, skal bestille ny laptop til skole og korte reiser. Når det er sagt er jeg ute etter en lett pc, god batteritid, stillegående (vertfall når man kun kjører skriveprogrammer, nettleser). spiller litt spill (League of Legends og den type spill). har nok penger, men usikker på om det er verdt å blaste 11k for en laptop Problemet mitt er at jeg virkelig ikke klarer å bestemme meg for hvilken Zenbook jeg vil ha :S Noen som har peiling på de forkjellige? Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Kjøpte en UX32VD selv, og vifta bråker jo hele tiden, selv på lav load. Har bios 206, noen som har testa 209? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Synes Anandtech har fått til et fint review av UX31A: http://www.anandtech.com/show/6194/asus-ux31a-putting-the-ultra-in-ultrabooks Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hei, skal bestille ny laptop til skole og korte reiser. Når det er sagt er jeg ute etter en lett pc, god batteritid, stillegående (vertfall når man kun kjører skriveprogrammer, nettleser). spiller litt spill (League of Legends og den type spill). har nok penger, men usikker på om det er verdt å blaste 11k for en laptop Problemet mitt er at jeg virkelig ikke klarer å bestemme meg for hvilken Zenbook jeg vil ha :S Noen som har peiling på de forkjellige? Vel jeg har hatt 2stk UX32VD nå, og på den første så var HDD ødelagt når jeg fikk den, og på den andre så går vifta på/av fra null til hundre hele tiden og den bråker som en flymotor. Ikke særlig inspirerende. Vet ikke om jeg skal gi opp, eller om jeg skal prøve meg på enda en. Fyren på Asus support ba meg bare sende den i retur når jeg nevnte vifte problemene. Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ok, da tror jeg at jeg utelukker den vertfall Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg vil ha UX21A med full HD, men den er ikke å oppdrive i noen norske butikker (enda) :-( Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Tror jeg går for Prime UX31a med i5, da jeg ikke har behov for i7, eller er det noen andre forskjeller på de siden den med i7 koster 1k mer? (tenker da på komplett sine priser) Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Tror jeg går for Prime UX31a med i5, da jeg ikke har behov for i7, eller er det noen andre forskjeller på de siden den med i7 koster 1k mer? (tenker da på komplett sine priser) Du får UX32VD FHD med i7 + 128GB SSD og 8 GB minne i løsvekt, til tilnærmet samme pris. UX32VD virker som et bedre valg, dersom man gidder å bytte lagringsmedie og minnemodul. Den har minneslott som kan ta inntil 8GB minne, for totalt 10 GB minne, samt en ordentlig HDMI-port. Bedre grafikkløsning er også på plass. I større grad en fullkommen PC. Den veier jo dog 150 gram mer by default. Dette reduseres noe ved bytte til SSD. Gir vesentlig mer bang for the buck etter min mening. Dersom du er fingernem nok og ikke har noe i mot å skru noen små torks. Endret 28. august 2012 av Andreasfe Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Tror jeg går for Prime UX31a med i5, da jeg ikke har behov for i7, eller er det noen andre forskjeller på de siden den med i7 koster 1k mer? (tenker da på komplett sine priser) Du får UX32VD FHD med i7 + 128GB SSD og 8 GB minne i løsvekt, til tilnærmet samme pris. UX32VD virker som et bedre valg, dersom man gidder å bytte lagringsmedie og minnemodul. Den har minneslott som kan ta inntil 8GB minne, for totalt 10 GB minne, samt en ordentlig HDMI-port. Bedre grafikkløsning er også på plass. I større grad en fullkommen PC. Den veier jo dog 150 gram mer by default. Dette reduseres noe ved bytte til SSD. Gir vesentlig mer bang for the buck etter min mening. Dersom du er fingernem nok og ikke har noe i mot å skru noen små torks. Det kan hende, men så det at folk her inne klaga over ganske så høy støy av den, og det passer desverre ikke for mitt bruk da jeg skal ha den mye til skole og forelesning :S Lenke til kommentar
Terek Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Ser at dustinhome har satt ux32vd som utgått produkt. Kan dette være fordi de har fått så mange returer? Fikk nettopp min vd derifra, men den har en litt løs pekeplate så den lager en hul lyd når jeg tapper lett på pekeplaten noe som ødelegger kvalitetsinntryket av pcen ganske kraftig. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Seaweed: Jeg har bios 209 på min UX32VD, men viften spinner av merkelige årsaker opp til ca 3200 rpm relativt ofte. Hastighet ellers er rundt 2500 rpm når den er stillegående. Ellers så brukte jeg pcen på batteri her om dagen og da spinte ikke viften opp på samme måte. Lenke til kommentar
Grannystyle Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Da var Asus Zenbook Prime UX31A med i5 bestilt skal bli deilig med en ny laptop! Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Jeg sikler SVÆRT på UX32A, men må si at ideen om 32VD er også er en god en. Spørsmålet som jeg sitter med er todelt: Hva er forskjellen på maskinene utenom skjermkortet og disken? Hvordan er batterikapasiteten på 31VD? Endret 29. august 2012 av Judgement Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå