Betenkt Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hvor mye sparer man som student hos Dustinhome ved kjøp av en UX32VD med i7? Ingenting. De har bare studentrabatt på UX31A ... dessverre. Mener du har sagt det før, men hvor mye er rabatten på den? Lenke til kommentar
cortec Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) 9 865 kr så den har gått opp siden sist, grunnen for dette er at rabatten hele tiden reguleres utifra innkjøpspris. Den var helt nede på 9500,- for 2 uker siden... så den hopper og spretter! =) Endret 2. august 2012 av cortec Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 (endret) http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Denne koster vel ikke 9 865 med rabatt? EDIT: Hvordan var leveringstiden til Dustin? Endret 2. august 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Minnet som er loddet på UX32VD er CL11, men 1600MHZ eller 1333MHZ? Har MHZ noe å si når eg velger RAM, eller er det viktigst å velge CL11 (slik at begge to er lik - CL11)? Eller må MHZ også være lik? Beklager hvis dette er amatør spørsmål men dette har eg ikke peiling på. Kjøp CL11 PC12800 (1600 MHz) SO-DIMM så er du raskt i mål. Dersom du går for f. eks Corsair Vengeance som har CL10 vil minnet bli klokket ned til 1333 MHz. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Fuck it. Bestilt en fra NetOnNet. Får se hvordan den gjør seg. Takk for all hjelp herfra! Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hvor får man kjøpt UX21A da? Lenke til kommentar
cortec Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Denne koster vel ikke 9 865 med rabatt? EDIT: Hvordan var leveringstiden til Dustin? CI5 versjonen koster 9 659 kr når jeg er logget inn som student. Så det er ikke store forskjeller. Når CI7 var nede på 9500 kr var den faktisk billigere enn CI5, noe som ikke gir mening i det hele tatt. Men, alt forutsetter at du har studentkonto, selvfølgelig. Synes de kunne putta rabatt på CI5 og i samme slengen, slik at det faktisk ble differanse mellom CI5 og CI7, men eg skal ikke blande meg inn i businessen deres. Uansett, hyller dustinhome.no for at de har studentrabattordningen, de er et prakteksemplar av en butikk sånn sett. Når det gjelder leveringstid, så så jeg dessverre at UX32VD ble utsatt til 24 aug. Det stod de skulle få inn 2 aug. men det ble ikke så. Dette er sånn som kan skje av ulike grunner og eg hisser meg ikke opp av den grunn. Er sikker på at dustinhome er rask med leveranse når produktet er kommet på lager, men eg skal ikke uttale meg om dette før eg faktisk får pakken. Endret 3. august 2012 av cortec Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Når det gjelder leveringstid, så så jeg dessverre at UX32VD ble utsatt til 24 aug. Det stod de skulle få inn 2 aug. men det ble ikke så. Dette er sånn som kan skje av ulike grunner og eg hisser meg ikke opp av den grunn. Er sikker på at dustinhome er rask med leveranse når produktet er kommet på lager, men eg skal ikke uttale meg om dette før eg faktisk får pakken. Det jeg var redd for, så jeg bestilte fra Netonnet. Skulle være 2-5 virkedagers leveringstid. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Fikk denne i dag og enten har jeg fått en jævla søplemaskin eller så har jeg fått en defekt maskin. En ny maskin skal vel ikke starte med en haug med feilmeldinger og programmer som ikke virker! Etter første omstart så popper det opp masse meldinger om manglende atk0100 driver. Googler og finner siste driver men får beskjed om at denne ikke kan instaleres! Samtidig så slutter alle mini programmene på høyre side å fungere. Ikonene blir svarte. Avinstalerer mc.afee og henter en fullversjon hos banken min. Men når jeg prøver å instalere denne får jeg bare beskjed om at denne instalasjonen ikke kan starte. Java måtte jeg legge inn 10 ganger før det fungerte- Hva gjør jeg nå, er det bare å returnere? Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Fikk denne i dag og enten har jeg fått en jævla søplemaskin eller så har jeg fått en defekt maskin. En ny maskin skal vel ikke starte med en haug med feilmeldinger og programmer som ikke virker! [...] Hva gjør jeg nå, er det bare å returnere? Slik skal det selvfølgelig ikke være nei. Det kan være noe som har skjedd da din maskin ble matet med operativsystem og programvare på fabrikken, eller det er produksjonsfeil med selve maskinen. Det du kan forsøke er å gjenopprette maskinen til fabrikkinnstillinger og se om alt fungerer som det skal da. Gjør det ikke det bør du kontakte forhandler for retur. How to Recover Your Notebook PC Lenke til kommentar
cortec Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Fikk denne i dag og enten har jeg fått en jævla søplemaskin eller så har jeg fått en defekt maskin. En ny maskin skal vel ikke starte med en haug med feilmeldinger og programmer som ikke virker! Etter første omstart så popper det opp masse meldinger om manglende atk0100 driver. Googler og finner siste driver men får beskjed om at denne ikke kan instaleres! Samtidig så slutter alle mini programmene på høyre side å fungere. Ikonene blir svarte. Avinstalerer mc.afee og henter en fullversjon hos banken min. Men når jeg prøver å instalere denne får jeg bare beskjed om at denne instalasjonen ikke kan starte. Java måtte jeg legge inn 10 ganger før det fungerte- Hva gjør jeg nå, er det bare å returnere? Hvis dette er et software og ikke et hardware problem, da er det bare å formatere hele disken. De fleste av oss ville nok formatert disken uansett, og gått for en "clean install" for vi vet jo alle hvor mye drit som kommer med forhåndsinnstallert programvare. Hvis dine problemer bare er relatert til programvare, så vil ikke eg kalle det for en "defekt maskin", det blir alt for drøyt for min del. Prøv en formatering. Det ville eg anbefalt deg uansett om maskinen din fungerte bra, så kanskje du får kvittet deg med en god del unødvendig programvare og frigjort mer plass på disken til nyttig programvare. Hvilken modell var det snakk om? Så helt til slutt, for å lage litt sur stemning, hvis du er ute etter stabilitet og hurtighet, gå for Linux. Kommer selvfølgelig an på bruksområde, så jeg skal kanskje passe meg litt hva jeg sier her Endret 5. august 2012 av cortec 1 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Så helt til slutt, for å lage litt sur stemning, hvis du er ute etter stabilitet og hurtighet, gå for Linux. Kommer selvfølgelig an på bruksområde, så jeg skal kanskje passe meg litt hva jeg sier her For min del ble det bra stemning. 1 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Fikk denne i dag og enten har jeg fått en jævla søplemaskin eller så har jeg fått en defekt maskin. En ny maskin skal vel ikke starte med en haug med feilmeldinger og programmer som ikke virker! Etter første omstart så popper det opp masse meldinger om manglende atk0100 driver. Googler og finner siste driver men får beskjed om at denne ikke kan instaleres! Samtidig så slutter alle mini programmene på høyre side å fungere. Ikonene blir svarte. Avinstalerer mc.afee og henter en fullversjon hos banken min. Men når jeg prøver å instalere denne får jeg bare beskjed om at denne instalasjonen ikke kan starte. Java måtte jeg legge inn 10 ganger før det fungerte- Hva gjør jeg nå, er det bare å returnere? Hvis dette er et software og ikke et hardware problem, da er det bare å formatere hele disken. De fleste av oss ville nok formatert disken uansett, og gått for en "clean install" for vi vet jo alle hvor mye drit som kommer med forhåndsinnstallert programvare. Hvis dine problemer bare er relatert til programvare, så vil ikke eg kalle det for en "defekt maskin", det blir alt for drøyt for min del. Prøv en formatering. Det ville eg anbefalt deg uansett om maskinen din fungerte bra, så kanskje du får kvittet deg med en god del unødvendig programvare og frigjort mer plass på disken til nyttig programvare. Hvilken modell var det snakk om? Så helt til slutt, for å lage litt sur stemning, hvis du er ute etter stabilitet og hurtighet, gå for Linux. Kommer selvfølgelig an på bruksområde, så jeg skal kanskje passe meg litt hva jeg sier her Tja om det er software eller hardware aner jeg ikke. Men det jeg vet er at en ny maskin ikke skal være slik. Altså første oppstart går greit og windows og noe asus greier starter med oppdatering og imens så legger jeg inn ccleaner og google crome. Og jeg henter også fullversjon av mcafee som jeg får av banken min. Fjerner demoversjonen av mcafee og prøver å legge inn fullversjonen. Det går ikke i det hele tatt, får bare besked om det er problemer å instalere mcafee! Tar en restart og da popper det opp feilmeldinger om manglende atk0100 driver og kan ikke kjøre dette asus programmet!!!. samtidig så blir alle ikonene som ligger på høyre side helt svarte. (miniprogrammer). Googler angående driveren og ser at mange har dette problemet. Laster ned nyeste driveren men får beskjed at den ikke kan instaleres! Prøver å instalere mc afee igjen men får samme beskjed at den ikke kan instaleres. Slik skal ikke en ny maskin være. reiser å leverer den i morgen jeg. Er forresten uc32vd. Lenke til kommentar
cortec Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Ja, for all del, kjøpte du den i fysisk butikk er det bare å stikke innom. Hadde det vært snakk om nett butikk ville eg nok formatert og prøvd å fikset dette selv, for vi vet jo alle hvor lang tid det tar med posting og venting på ny batch så... Endret 5. august 2012 av cortec 1 Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Etter første omstart så popper det opp masse meldinger om manglende atk0100 driver. Hvis du har kjørt Asus update og fått denne feilmeldingen så kan det være fordi drivere til touchpad trenger en nyere atk driver. Ref Asus: Please update ATK Package V1.0.0020 or later in advance Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Etter første omstart så popper det opp masse meldinger om manglende atk0100 driver. Hvis du har kjørt Asus update og fått denne feilmeldingen så kan det være fordi drivere til touchpad trenger en nyere atk driver. Ref Asus: Please update ATK Package V1.0.0020 or later in advance Er nok litt mere feil enn det. Etter windowsupdate så feilet den på 41 oppdateringer av 42! Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Du kan jo begynne med å avinstallere ATK package og legge inn den nyeste og så se hva som skjer. Forsøkte du å gjenopprette maskinen for deretter å maskinen uten å ta ned noen av oppdateringene fra Asus ? Ellers er det vel bare å levere tilbake maskinen som doa og få en ny. En PC skal jo fungere som den skal uavhengig av om det er programvare eller maskinvare når den er helt ny. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg hadde det samme problemet når jeg starta opp min UX32VD, var bare å avinstallere atk driver pakka og legge inn på nytt. Jeg tok uansett en clean install, for var en del mye bloatware hehe. Men virker som det er mere galt med pcen til billywillie. Lenke til kommentar
terion Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg også sleit med masse driversaker når jeg bootet den for første gang, sleit også med windows update frem til det bare plutselig virka. Ellers er det eneste jeg har å klage på UX32VD er grillene til høytalerne, de er litt slappe og man stikker seg på dem stadigvekk, samt de driver å gnir seg mot underlaget, det er mest plagsomt. Forøvrig knall maskin =) Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg hadde det samme problemet når jeg starta opp min UX32VD, var bare å avinstallere atk driver pakka og legge inn på nytt. Jeg tok uansett en clean install, for var en del mye bloatware hehe. Men virker som det er mere galt med pcen til billywillie. Ja da reiste jeg inn til Digital Impulse i møllergata for å bytte pc`n i dag. Først ville de prøve å fikse den men etter 10 min så skjønte de at det ikke var så lett så jeg fikk ny pc og dro glad hjem! Og hva skjer etter første omstaRT og lasting av viktige asus drivere. Jo samme feilmeldinger en gang til! Reiser inn igjen og er rimelig oppgitt. De innrømmer at det ikke skal være slik men hjelper meg å viser vilken driver som må instaleres for å få det til å funke. Ble løst altså men de ville ikke inrømme at de hadde hatt noe problem med disse maskinene før! (det tror jeg ikke noe på). Maskinen virker bra den men jeg kunne ønsket litt større skrift Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå