Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva slags kulturforskjeller regjerer i Kypros?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har fått en oppgave i sosiologi og sosialantropologi hvor jeg skal identifisere og beskrive kulturforskjeller mellom ulike land eller innenfor samme land. Til slutt skal jeg diskutere en mulig løsning.

Jeg valgte da konflikten i Kypros. Det er helt klart her at det er en uenighet mellom tyrkere og grekere (eller greskkyprioter og tyrkiskkyprioter). Dette må da skyldes en del kulturelle forskjeller? Problemet er bare at jeg ikke finner noe stoff om det. Kan noen vær så snill og veilede meg litt her?

Endret av kensher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha en side som beskriver eksakte kulturelle forskjeller. For eksempel forskjellen på økonomiske, religiøse, ideologiske og historiske forhold.

Jeg finner masse stoff om historiske forhold, men lite om kulturelle. Er begge partene etnosentriske og/eller er den ene parten mer kulturrelativistisk enn den andre?

Den beste kilden jeg har funnet så langt, relatert til oppgaven, er denne: http://samviten.b.ui...bak-reality-tv/. Men denne kilden er heller ikke på nær helt adekvat i forhold til stoffet jeg trenger. Er det realt av meg å forvente at noen studenter/eksperter kan hjelpe meg presist med dette? Eller er dette urealistisk og for mye å be om?

Endret av kensher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...