Gå til innhold

100 år, brev fra kongen. Hva står det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kongen har strengt tatt 2 ting å gjøre, representere landet og signere papirer.

Han signerer nok alt selv, tviler på at han signerer så mye at han trenger en maskin til det.

Ting som 100-års brev kan jo tas en gang i året også, tviler på at det tar mer enn 20 minutter å signere alle 100-års brev for ett helt år...

Lenke til kommentar

Kongen har strengt tatt 2 ting å gjøre, representere landet og signere papirer.

Han signerer nok alt selv, tviler på at han signerer så mye at han trenger en maskin til det.

Ting som 100-års brev kan jo tas en gang i året også, tviler på at det tar mer enn 20 minutter å signere alle 100-års brev for ett helt år...

Tenk på alle nestenhundreåringene som dør før bursdagen da. Får håpe de sjekker det før de sender dem!

Endret av dwezirads
Lenke til kommentar

Tenk på alle nestenhundreåringene som dør før bursdagen da. Får håpe de sjekker det før de sender dem!

Regner med at de gjør det ja.

Nå vet jeg ikke hvordan de faktisk gjør det, men mtp. at kongen er en del ute å reiser er det ikke sikkert det alltid er like lett å en signatur til en gratulasjon, så jeg antar at de tar mange på en gang...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Tar opp igjen denne tråden, jeg. Er det noen som vet om det er sånn i Norge at familien til hundreåringen må søke om å få brevet fra kongen? Har hørt det er sånn hvis engelskmenn vil ha gratulasjoner fra dronningen sin, de får ikke brev automatisk men må søke på forhånd. Eller får kongen en liste fra folkeregisteret elns?

Lenke til kommentar

Denne tråden sendte meg på en vill reise gjennom mange av Wikipedias dokumenter om Harald V og norske konger gjennom tidene. God gammel prokrastinering av eksamenslesingen.

Synes brevet var minimalistisk stilig utført :) Skal man tro på tallene om høyere forventet levealder blir kongen mer og mer opptatt med å signere slike i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...