Arnstein Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Har hatt store problemer med å installere W2K på pc`n min. Første gang jeg prøvde hadde jeg : Abit BX6 v2.0 HK, V3 3000 skjermkort, SB live!, Tekram 315U SCSI kort, SMC nettverkskort OG! IBM 30GB harddisk. Prøvde å installere, men fikk blå-skjerm. Prøvde å fjerne alt av kort(byttet også ut V3 3000 kortet) som kunne fjernes. Men til ingen nytte. Nå har jeg handlet mye nytt utstyr(Abit KR7 A, duron 1GhZ) og regnet med at det skulle gå, men fikk samme blå skjerm etter at innstallasjonsfilene ble kopiert til hardisken. Eneste grunn jeg kan tenke meg er at IBM hardisken min er herpa, eller at W2K og Abit ikke går overens. Noen der ute som kan hjelpe meg? (vet at det ikke er cd`en(en kompis klarte å installere på sin pc)) Lenke til kommentar
esk Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Dersom du har tilgang på en annen cd med w2k ville jeg forsøkt denne, da fortrinnsvis en nyere, ikke overklokk, sett alle verdier i bios så diskrete som mulig. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 at abit og windows 2000 ikke fungerer sammen er hvertfall på jordet, det må være noe annet... men 2000 og ata er ikke alltid helt ålreit. Sjekk denne siden om det står noe: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm bertie Lenke til kommentar
walestr Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hei Det er sansynligvis SCSI kortet som er problemet . DEt må instaleres som tredjeparts hardware om det skal fungere riktig. Du må/bør ha driverene klare for dette kortet ved instalasjon. Prøv uten kortet på plass og instaler dette når Win2k er oppe og går. Lykke til Roger [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå