JarleW Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Jeg har : Pc 1 : 2 nettverkskort Windows2000Pro IP : 10.0.0.3 Submask : 255.0.0.0 Gateway : 10.0.0.1 (Til NextGenTel-router'n) Pc 2 : 1 nettverkskort WindowsXP Pro IP : 10.0.0.2 Submask og Gateway som på pc 1 Disse kommuniserer bra seg imellom, men nå vil jeg ha begge til å virke på ADSL-router'n som har Default Gateway 10.0.0.1. Må gjøre det sånn inntil jeg får kjøpt meg en Switch. Hva blir riktige IP-adresser, på alle 3 kortene? Må jeg gjøre noe annet? Pc 1 kommer til å fungere som en server/ftp-server i fremtiden. Den skal stå på hele tiden. Jeg kommer ikke til å ha skjerm eller tastatur tilkoblet denne. Kommer til å bruke Remote Administrator e.l. for å administrere denne så langt det går. Men hvis jeg rebooter denne vil den jo stoppe pga at den mangler bl.a.tastatur. Kan jeg disable dette i Bios e.l. slik at den starter uten problemer? Blir kanksje et problem med pålogging? Den skal jo ikke reboote så mye alikevel da, men.... _________________ M.v.h. Jarle [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2001-10-16 18:18 ] Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 På maskinen din som er tilkoblet ADSL må du dele tilkoblingen mot ADSL routeren. Da vil den automatisk oppføre seg som en DHCP server mot masin nr2, og den skal da få tildelt Ip adresse automatisk, altså ikke gi den ip adresse manuelt. mvh Miniguru Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 17. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2001 Ok, da prøver jeg det når jeg kommer hjem! Takk. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå