blixt Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg skal kjøpe en pc til min Mor, og hun skal stort sett bare surfe og legge inn bilder. Ser at Elkjøp har en kampanje på denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/PADV66B42EO/hp-pavilion-15-6-barbar-pc-dv6-6b42eo. Er dette et greit kjøp? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Greiere kjøp Men jo da - prisen på HP'en er grei den, men prosessor er jo overkill for å surfe og å legge in bilder da. Endret 14. mars 2012 av thomit Lenke til kommentar
blixt Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 Greiere kjøp Men jo da - prisen på HP'en er grei den, men prosessor er jo overkill for å surfe og å legge in bilder da. Ok, men levetiden/kvaliteten blir sånn ca det samme? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) HP'en er en kraftigere maskin en Sony'en - prosessoren er sterkere - det reflekteres i prisen. Men HP'en er samtidig også mye mer kraft enn mor trenger. (og vil derfor bruke mer strøm, bli varmere, og antagelig bråke mer) Kvalitetsmessig så har Sony Vaio et mye bedre rykte på seg enn HP Pavilion. Men når man snakker om såpass rimelige maskiner som dette her, er det vel ikke store forskjeller ute og går. Endret 14. mars 2012 av thomit Lenke til kommentar
blixt Skrevet 14. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2012 HP'en er en kraftigere maskin en Sony'en - prosessoren er sterkere - det reflekteres i prisen. Men HP'en er samtidig også mye mer kraft enn mor trenger. (og vil derfor bruke mer strøm, bli varmere, og antagelig bråke mer) Kvalitetsmessig så har Sony Vaio et mye bedre rykte på seg enn HP Pavilion. Men når man snakker om såpass rimelige maskiner som dette her, er det vel ikke store forskjeller ute og går. Takk Lenke til kommentar
blixt Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Greiere kjøp Men jo da - prisen på HP'en er grei den, men prosessor er jo overkill for å surfe og å legge in bilder da. Pc'n du viser til har dem ikke lenger på lager Hva mener du om denne http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASUK53ESX751V/asus-15-6-barbar-pc-k53e-sx751v ? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Fin maskin til prisen, den også. Passer fint. Bare et spørsmål: Må det være Elkjøp? Og et spørsmål til: Hva er egentlig budsjettet? Fint å kunne få disse opplysningene, slik at vi kan hjelpe deg best mulig. Edit: Den der er heller ikke på lager, hverken i nettbutikken deres eller i noen av de "vanlige" butikkene. Endret 15. mars 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 den virker bra den, og Asus i tillegg 1 Lenke til kommentar
blixt Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Fin maskin til prisen, den også. Passer fint. Bare et spørsmål: Må det være Elkjøp? Og et spørsmål til: Hva er egentlig budsjettet? Fint å kunne få disse opplysningene, slik at vi kan hjelpe deg best mulig. Edit: Den der er heller ikke på lager, hverken i nettbutikken deres eller i noen av de "vanlige" butikkene. Fikk bestilt den første du anbefalte hos Lefdal Kunne strekke meg til 7000,- men er enig med deg at det ikke var nødvendig da pc'n bare skal brukes til surfing og kabal Nei da, det måtte ikke være Elkjøp, jeg valgte dem fordi jeg føler det er tryggest med tanke på reklamasjonsrett og garanti....mye mulig jeg tar feil men har hørt at dette kan ta tid i enkelte nettbutikker. Lenke til kommentar
blixt Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Fikk nettopp melding fra Lefdal om at Sony likevel ikke kunne levere pc'n jeg bestilte. Hvilken av disse kan anbefales? Da pc'n bare skal brukes til surfing og kabal for gamlemor, så tenkte jeg å ligge mellom kr 4-5500,- http://www.elkjop.no...ar_pc/barbar-pc Endret 16. mars 2012 av blixt Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hei igjen Det var da fælt som Elkjøp/Lefdal styrer med dette da ... Men nå står det jo på den Sony'en jeg anbefalt først, at den er tilbake den 24. mars - kan ikke mor vente så lenge? Det er bare 8 dager til. Bestill nå, få den første de får inn igjen Jeg synes fremedeles at den ville vært det beste alternativet for mor. Og kjenner jeg mødre flest rett, så vil hun like en hvit laptop også. Endret 16. mars 2012 av thomit Lenke til kommentar
blixt Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Hei igjen Det var da fælt som Elkjøp/Lefdal styrer med dette da ... Men nå står det jo på den Sony'en jeg anbefalt først, at den er tilbake den 24. mars - kan ikke mor vente så lenge? Det er bare 8 dager til. Bestill nå, få den første de får inn igjen Jeg synes fremedeles at den ville vært det beste alternativet for mor. Og kjenner jeg mødre flest rett, så vil hun like en hvit laptop også. Hyggelig at du tar deg tid midt i gullrekka. Selger hos Lefdal fortalte meg at Sony surrer litt med leveringsdatoen og da gidder ikke en utålmodig sjel som meg å vente. Har du noe kjenskap til "Acer" eller "Toshiba"? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Ok. Da er jeg faktisk fristet til å anbefale denne her: Asus U46SV Det er en tynn og stilig "design"-laptop som Asus har lykkes veldig godt med. De fleste nettsider og blader som har testet den, synes den har god byggekvalitet, og at det er mye for pengene. Den har riktignok et skjermkort som mor ikke trenger til sin bruk, men det får man bare anse som "følger med på kjøpet". Det gjør egentlig ingenting at det er der, men maskinen ville selvsagt fått bedre batteritid uten et dedikert skjermkort. Ikke det at batteritiden er spesiellt dårlig - men dog. 14 tommer kontra 15,6 ... vel, jeg synes ikke det utgjør så mye - man blir fort vant, og etter man har brukt en 14-tommer en stund, vil man synes at 15-tommere er digre beist. Generellt i dette lavprissegmentet føler jeg meg på langt tryggere grunn med merker som Asus og Sony, enn Acer, HP Pavilion og Toshiba. De to første har som regel et hakk bedre kvalitetsfølelse på sine maskiner. Asus'en er en maskin som mange fler enn meg ville anbefale, tror jeg. Ellers kan Acer TimelineX-maskinene være et bra alternativ - mange som er fornøyd med disse. Lenke til kommentar
blixt Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Ok, da skal jeg se på Asus U46SV i morgen. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå