Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vondt i håndledded

SeWICX

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i en 3 muligens 4 ukers periode hatt vondt i håndleddet mitt. Det er snakk om min høyre hånd, grunnen er jeg ikke sikker på.

Det kan være så mange ting, overbelastning fra bruk av pc, feilhåndtering av "verktøy" på esso, som gjør at håndleddet bøyer seg. Det skjedde rett etter at jeg kom hjem fra syden og tilbake i kulda. Det er vondt på høyresiden av høyre håndledd. I bevegelses leddet :p

Fysioterapauten min sa det var en overbelastning eller noe, men kan det virkelig vare i så lang tid uten å bli bra?Det føles ut som en nerve som ligger i klem, jeg kan ikke bøye hånda mi nedover uten å kjenne et jævla press i en nerve på høyresia. Noen forslag til hvordan jeg kan fikse det? blir gal....

Jeg brukte ikke hånda en hel uke i begynnelsen, men fortsatt hjalp ikke det stort.

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en belastningsskade. Enten at du har fått for stor belastning over kort tid, eller at du har hatt belastning over lengre tid. Jeg har noe som kan høres veldig ut som det du har. Jeg driver med vektløfting, og håndleddene er ganske utsatt. Selv om jeg ikke bruker håndleddet på 1 uke betyr det ikke at det går helt over. Det kan ta veldig lang tid før det går over, og du må være forsiktig når du bruker det. Hver gang jeg har fått det har det vært fordi jeg har tatt imot en vending feil og derfor fått stor belastning. Første gangen tok det et par mnd før det var helt bra igjen.

Lenke til kommentar

I begge mine tilfeller er det på grunn av en vending som ble tatt imot altfor lavt og derfor fikk jeg en stygg belastning. Om det er vanlig å få flere ganger vet jeg ikke. Jeg ville nok ikke fått det igjen dersom jeg ikke slo meg.

Det du kan gjøre er enkle øvelser for håndleddet. Lat f.eks. som om du holder en penn og skal skrive hele alfabetet i store bokstaver. Dette hjelper på blodsirkulasjonen. Dersom det gjør vondt i noen ytterstillinger holder du deg litt unna de.

Når jeg prøver selv kjenner jeg at jeg ikke har vondt lenger. Det har kanskje tatt halvannen mnd med forsiktig bruk av håndleddet (Egentlig ikke fullt så forsiktig, jeg har fortsatt å trene, men med håndleddsstøtte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...