homeboy1 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hei. Noen som vet noe om dette studiet? Hvordan fagene er, vanskelig osv? Hvilke jobbmuligheter det er? Hvor stor turnus? Har ikke så lyst til å være borte i flere måneder på en båt.. Hva er de ulike jobbene en styrman gjør? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Du kan jobbe på ferge :-) Godt betalt, og ikke borte i flere mnd. Når det gjelder fagene går det vel mest i realfag, så du bør jo være interessert i det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Er litt variert med fag, har kun erfaring med skolen jeg gikk på i Danmark tho (se signatur). Du kan se fagplanen for HIVE her: http://studier.hive....dieue&subtype=1 Endret 14. mars 2012 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Har ikke så særlig lyst til å jobbe som ferje. Har pendlet 3 år for å gå videregående skole med ferge i 3 år, fram og tilbake. + ferje er den eneste muligheten for meg å komme meg ut fra øya jeg bor på.. Er dere kommet ut på noen båt? Hvilken turnus har dere? Er det kjedelig å være så lenge borte? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg hoppet av studiet, så jeg seiler ikke nå. Leser du i tråden min, så har en som er ute og seiler skrevet litt på de siste sidene mine Lenke til kommentar
Salior Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Har ikke så særlig lyst til å jobbe som ferje. Har pendlet 3 år for å gå videregående skole med ferge i 3 år, fram og tilbake. + ferje er den eneste muligheten for meg å komme meg ut fra øya jeg bor på.. Er dere kommet ut på noen båt? Hvilken turnus har dere? Er det kjedelig å være så lenge borte? I Nordsjøen er det mest vanling med 4 uker på og 4 hjemme. Spørs litt hvor du bor henn hvilke andre muligheter du har, er jo noen fraktebåter som går langs kysten, vet noen har 3-3 turnus der også har du jo hurtigruten også, er ikke helt sikker på turnusen der bortfra at den er på under 4 uker. Hurtigbåter er jo også en mulighet, mye seiling og navigering så det er jo et alternativ også. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Med litt erfaring kan du sikkert også få jobb i redningstjenesten. Det var drømmen min husker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå