Gå til innhold

Hjelp til mobil abb - relativt lite ringing, lite/middels SMS og en del data

Anbefalte innlegg

Har i dag OneCall faktura som er utmerket, med tanke på at det er fri internett frem til 1. april. Når dette går ut er jeg dog i tvil. Over de tre siste månedene har jeg ringt 135 minutter fordelt på 155 samtaler. Antall SMS per måned har vært mellom 90 og 160. Datatrafikken ligger opp mot 1 GB, men dette tror jeg lett jeg kan presse under 500MB om jeg gidder. Er jo en mengde med abonnement som tilbyr 500 minutter, 500 sms og 500 mb for 199 per måned, men er jo kun mye datatrafikk jeg har bruk for. Ser man har Chess iTouch med 1GB inkludert for 89 per måned, 59 øre oppstart, 59 øre per min og 39 øre per sms.

Ellers ser vel Chess Premium mer aktuelt ut for meg. 0 i månedsavgift, 0 i oppstart, 1 øre per sekund (altså 60 øre per min) og 29 øre per SMS. Jeg har stort sett kun korte samtaler, så et abonnement uten oppstartsavgift er perfekt. SMS-prisen er også rimelig grei. Legg på Supersurf 1GB for 99 per måned, vil jeg si det er et bedre alternativ enn iTouch for kun 10 kroner mer i måneden med tanke på ingen oppstartsavgift og lavere SMS priser.

Er det noen som har noen bedre alternativer? Eller noe å utsette på CHESS? Med mitt ringe- og SMSforbruk regner jeg med at jeg er et stykke under 99 per måned, og med dobbelt så mye internett tror jeg det er en greier deal enn 500 av alt for 199 hos diverse leverandører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Premium + supersurf er nok bra, evt chesson flex hvor du har 150min, 150sms og 1gb data til 224kr... Det blir ett par kr billigere enn å med premium og supersurf hvis jeg bruker 160sms og 135min som du oppga.

Edit; eller det blir faktisk en hundrelapp billigere(har brukt 150sms og 135minutt her) fordi jeg glemte oppstartsavgift tidligere...

sms : 58,50kr

min: 79,65kr

oppstart: 91,45kr

Supersurf: 99,00kr

Totalt: 328,60kr

Endret av xico
Lenke til kommentar

De 135 minuttene jeg sa var fordelt over 3 måneder, så i snitt så er det 45 min per måned. Dessuten er det ikke noen oppstartsavgift på Premium.

Chess Premium: 150 SMS = 45 kroner, 45 min = 27 kroner. 99 + 45 + 27 = 171. Forbruket vil jo så klart variere, så kan havne både over og under, men tenkte jeg skulle prøve meg på et slikt abonnement istedenfor noe med fastpris på 200-250 kroner. Da kan jeg heller gå over til det om jeg ser at jeg havner på over 200 kroner per måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...