sport1 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jeg skal kjøre Gokart i Manchester til helgen. Er det noen som har noen gode tips så jeg gruse kompisene mine? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Grunnleggende kurveteknikk. Prøv å ha rettest mulig linjer. Kutt gjerne svinger og hjørner om mulig, muligheten for dette avhenger jo mye av om det er utendørs eller innendørs. Om du får 2-takter gokart som går på 1 gir så må du være forsiktig. Bremser du fullstendig så stopper motoren, og det bør du unngå da dette kan ha en veldig luggende effekt, veldig lett å skli. Det er mest normalt å ha 4-takter gokarter som går på tomgang (2-takter gokarter som allerede står i gir må dyttes i gang). 4-takter gokarter går vanligvis veldig slapt. Kommer du forbi/fremst, ikke slipp de andre forbi. Behold racing linja. Vær modig. Ikke gi deg. Ikke la motstanderene få et mentalt overtak om de prøver å kjøre forbi deg og kjører slik at du må vike unna for dem for å unngå ulykke. De vil som oftest gi seg i siste sekund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå