Gå til innhold

Begynne å skate?

Anbefalte innlegg

Jeg er ei 13år gammel jente og jeg har veldig lyst til å begynne å skate. Jeg har ikke utstyr eller noen somhelst erfaring.

Har noen noen tips til meg? Hva slags utstyr ogsånt jeg tenger? Er brett og sko veldig dyrt? Tar det lang tid å mestre de grunnleggende triksene ollie osv.?

Trenger all hjelp jeg kan få. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Siden det tilsynelatende er veldig lite respons på forumet foreslår jeg at du går til din lokale skatepark (hvis du har en) og spør noen erfarne mennesker der istedet.

Skatet i en periode selv og kan jeg deg disse tipsene;

Du trenger egentlig ikke noe spesielt utstyr utenom rullebrettet, dog det hadde vært greit med skatesko om du er villig til å ta deg råd (men du trenger virkelig ikke!). Brett kan være litt dyrt, rundt 1200-1500 for gode brett. Sko er jeg ikke sikker på.

Når det kommer til triksene varierer det fra person til person hvor lang tid det tar å mestre dem. Uansett må du være forberedt på å kjenne mye smerte i tiden fremover, ikke for å skremme; men skating gjør vondt!

Kos deg der ute!

Lenke til kommentar

Du trenger jo et skateboard, og det koster litt. Ikke nok med det, de varer ikke evig heller. Skatesko ser jeg ikke på som veldig nødvendig. Vanlige joggesko fungerer utmerket, men de blir fort slitt.

Når det kommer til hvor vanskelig det er og hvor lang tid det tar å lære seg grunnleggende triks, så er det veldig varierende fra person til person, men du må regne med en del øving og frustrasjon.

Nå er det over 10 år siden sist jeg sto på et skateboard, men jeg går ut i fra det er mye det samme fremdeles.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan kjøpe et skateboard te 600kr. Ville ikke gått for noe under det. Også hadde jeg spurt meg selv om du har lyst å trikse eller det for å renne fort? Gummi hjul er å rekommendere hvis du bor et sted hvor astfalten ofte er stygg, eller om du vil fra et sted til et annet fortest mulig med minst mulig energi.

Det tar heller ikke lang tid å mestre skating, altså de generelle tingene. Tok meg 2 timer, maks. Kunne stå nedover en bakke og bremse. Så lenge mann tørr litt så går det fort. :)

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...