Gå til innhold

Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer

Anbefalte innlegg

Dersom kvinner skal få hijab i politiet så skal menn også få ha det. I forsvaret har de det allerede. For et spetakkel det ville blitt om jeg skulle i førstegangstjeneste nå. Da hadde jeg krevd å gå med hijab. Og bare tenk så provoserende det er for muslimer når menn kler seg som kvinner, med hijab attpåtil.

Mener du at menn burde også gå med hijab i politiet? Det burde ikke være en krav om hva du skal gå med, så lenge man ønsker å gå med det man vil. Om du er en mann og vil gå med hijab (eller kle deg som kvinner) gjør meg ingenting, og se jeg blir ikke provosert :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

God morgen alle sammen :)

Jeg skal nå svare på disse spørsmålene:

1. Hvordan vet du at Gud aksepterer dine handlinger?

- Så lenge din intensjon er god og i samsvar med Guds lover så er dine handlinger akseptert. Intensjon er viktigst og det er bare Gud som vet hva som er min og din intensjon.

2. Hvorfor skal vi si fvmh (fred være med ham) og hf (hans familie)?

- Profeten Mohammed sa: De som nevner meg skal si: "Allah home sali ala Mohammed wa alehi Mohammed" som betyr "Gud velsign og send fred over Mohammed og hans familie" I bønn er dette obligatorisk som alle muslimer er enige i, både shia og sunni. Forkortelsen er fvmh og hf. Vi sier dette for å vise respekt for profeten og hans familie.

I tillegg står det i Koranen 33:56 at vi, troende, skal si: Velsignelse og fred over Mohammed. På hadithene (tradisjon og fortellinger) står det vi skal si: velsignelse og fred over profetens familie hver gang vi nevner Mohammed.

Er disse faste ritualene og ordvalgene ment å skulle sette den som ber inn i riktig tankemodus, altså en form for forberedelse for videre meditasjon?

Ja, i riktig tankemodus på en måte. Form for forberedelse så er det bønn (selvfølgelig må man ha riktig intensjon). Bønn er pålagt i religionen. Muslimer ber 5 ganger om dagen. Men hvis du lurer på hvorfor vi ber, så kan jeg forklare deg :)

Det går bra, jeg spør etter hvert - og ville bare sjekke opp om bønn foregår på noenlunde samme måte og har samme hensikten/målet, som innefor buddhismen, som jeg praktisere.

Takk for svaret

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

God morgen alle sammen :)

Jeg skal nå svare på disse spørsmålene:

1. Hvordan vet du at Gud aksepterer dine handlinger?

- Så lenge din intensjon er god og i samsvar med Guds lover så er dine handlinger akseptert. Intensjon er viktigst og det er bare Gud som vet hva som er min og din intensjon.

2. Hvorfor skal vi si fvmh (fred være med ham) og hf (hans familie)?

- Profeten Mohammed sa: De som nevner meg skal si: "Allah home sali ala Mohammed wa alehi Mohammed" som betyr "Gud velsign og send fred over Mohammed og hans familie" I bønn er dette obligatorisk som alle muslimer er enige i, både shia og sunni. Forkortelsen er fvmh og hf. Vi sier dette for å vise respekt for profeten og hans familie.

I tillegg står det i Koranen 33:56 at vi, troende, skal si: Velsignelse og fred over Mohammed. På hadithene (tradisjon og fortellinger) står det vi skal si: velsignelse og fred over profetens familie hver gang vi nevner Mohammed.

Er disse faste ritualene og ordvalgene ment å skulle sette den som ber inn i riktig tankemodus, altså en form for forberedelse for videre meditasjon?

Ja, i riktig tankemodus på en måte. Form for forberedelse så er det bønn (selvfølgelig må man ha riktig intensjon). Bønn er pålagt i religionen. Muslimer ber 5 ganger om dagen. Men hvis du lurer på hvorfor vi ber, så kan jeg forklare deg :)

Det går bra, jeg spør etter hvert - og ville bare sjekke opp om bønn foregår på noenlunde samme måte og har samme hensikten/målet, som innefor buddhismen, som jeg praktisere.

Takk for svaret

Bare hyggelig! Jeg skjønner. Ja da, det er bare å spørre :)

Lenke til kommentar

Folk går jo med så mye rart på hodet, så jeg tror ikke det er DET selve argumentene i mot gjelder... Snarere at de forlanger å bruke hodeplagget i alle yrker og steder de måtte befinne seg, i alle situasjoner.

Forbud er IKKE veien å gå ihvertfall, men et forbudmot slike og lignende hodeplagg i politiet og lignende etater er i høyeste grad berettiget, da slike etater skal være nøytrale i så og si alt. Og det kan man jo ikke si når dama som arresterer deg har niqab eller hva enn guden deres vil at de skal ha på hodet.... Nå har militæret slakket litt på reglene for hodeplagg, der folk som syntes de trenger noe annet enn hjelm for bruke det, så fremt det er kamo farget, etter hva jeg forsto... Blir liksom litt dumt med en orange turban når man skal gjemme seg lizzom....

Jeg er for politi-hijab. Svart med politi skrevet på. Det er løsningen på problemet slik jeg ser det. =) Millitær hijab og så videre... En politi med en hijab vil få større respekt når de skal arestere folk i f.eks B-gjengen etc. Det er mange gode argumenter for dette... jeg mener at man er trangsynt og intollerant ovenfor andre om man absolutt ønsker å forby bare fordi man selv ikke liker ditt og datt...

Da vil jeg ha en pasta-sil på hodet mitt om jeg blir politiman.

Eller kansje en krokke? Det er jo religiøse hodeplagg.

Jeg er imot politiets evne til å ha på seg noe annet hodeplagg enn det som er vanlig for politiet å ha på, fordi jeg mener politiet er også et symbol på respekt. Jeg vil miste respekten for politiet om de får ha på hva de ønsker på hodet sitt. Politiet er mer viktig enn et karneval.

Hvorfor mister du da respekten for politiet? Er ikke den jobben som politiet gjør, det de får respekt av? Og hvorfor ville du hat mindre respekt for en muslimsk politimann iført hijab med politi-emblem på?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvorfor ville du hat mindre respekt for en muslimsk politimann iført hijab med politi-emblem på?

Kan bare svare for min egen del, men jeg ville følt det kunstig om en politiperson kom bort til meg med religiøse symbol på seg. Jeg er fullstendig tilhenger av at den politi personen skal være nøytral, det vil si at han ikke skal ha noe på seg som klassifiserer ham i noen rettning... Hvordan ville DU ha følt det om det kom en politi person med langt hår, ring i nesa og tydelige tegn på at han likte heavy rock på uniformen?Hvordan ville DU ha følt deg om du var på, la oss si en justin bieber konsert og hadde digget klysa... ehh, popstjernen vannvittig? Ville du følt deg vel tilpass da, som om den politi personens hang til heavy rock ikke betydde noe? Endret av RWS
Lenke til kommentar
Og hvorfor ville du hat mindre respekt for en muslimsk politimann iført hijab med politi-emblem på?
Kan bare svare for min egen del, men jeg ville følt det kunstig om en politiperson kom bort til meg med religiøse symbol på seg. Jeg er fullstendig tilhenger av at den politi personen skal være nøytral, det vil si at han ikke skal ha noe på seg som klassifiserer ham i noen rettning... Hvordan ville DU ha følt det om det kom en politi person med langt hår, ring i nesa og tydelige tegn på at han likte heavy rock på uniformen?Hvordan ville DU ha følt deg om du var på, la oss si en justin bieber konsert og hadde digget klysa... ehh, popstjernen vannvittig? Ville du følt deg vel tilpass da, som om den politi personens hang til heavy rock ikke betydde noe?
I rettsaken til Breivik, så var det en politimann med heldekkende tatoveringer på underarmene. Noe som man kunne se veldig godt. Jeg har ikke noe i mot det. Men enkelte her inne på forumet hadde jo det. 'Delvis' for eksempel.

Vel. Egentlig så er det, det samme for meg hvorvidt man skal eller ikke skal bruke et bestemt politi-hodeplagg. Jeg ville hatt like mye respekt for politiet uansett. Man har jo også politifolk som går kledd slik du beskriver her. Disse er undercover, som de sier. Og de jobber innad i disse miljøene.

Men det er da også en liten forskjell også på det mener jeg. Hijab ser jeg ikke på som et symbol, mer et tradisjonstrikt hodeplagg muslimene har brukt i alle år. Det blir noe litt annerledes. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det synes jeg var ett greit eksempel å bruke, "turbonello" - jeg for min del synes "tættis" er både horete og hellsangels-aktig ... Men jeg har likevel ikke problemer med å respektere personen bak tættisene og akseptere oppgavene og rollen til vedkommende.

Lenke til kommentar

I dag har så og si alle tattoovert seg, så det signaliserer ikke en dritt lenger. At enkelte mennesker, spes den litt eldre garden, har fordommer til tatoveringer og TROR det har noe med horer og Hells Angels får bli opp til dem, det er tross alt bare fordommer.

Når det kommer til religiøse plagg i uniformen stiller det seg totalt anderledes. At det kommer en kar med turban eller kvinne med niqab og skal arrestere deg/hjelpe deg signaliserer IKKE trygghet og nøytralitet for en etat som SKAL inneha nøytalitet og ikke vise tilhørighet med noen da de er satt til å passe på ALLE tilhørigheter.

Et slikt religiøst hodeplagg viser klart og tydelig at vedkommende har tatt en stilling og at etaten LAR dem inneha den innstillingen også... Klarer ikke helt å se hvorfor dere ikke ser dette? Klarer dere ikke å se at å gå med på noe slikt åpner for at politiet VIL gjøre forskjell på muslimer og jøder foreksempel? Jødehatet VET vi er stort hos muslimene og er det virkelig noen som tror at det vil bli mindre nå da muslimer kan flotte seg med religiøse symboler fra en religion som etaten og staten norge liksom foretrekker? (Jada, jøder kan ha sine kallotter i politiet de også, men hvem er det flest av tror du?) Jeg tror vi er mye bedre tjent med å la politiet være så nøytal som over hodet mulig, uten at tjenestepersonene får gå med annet på seg, som politi, enn det politi embete foreskriver at de skal kle seg med.

Så kan de troende tro så rumpa faller av dem på fritiden. La religion være noe som holdes HELT vekk fra en etat som politiet da det ikke signaliserer nøytalitet, tvert i mot. Er det virkelig så vanskelig å forstå at folk da ville mistet den siste lille resten de har til den etaten om det kom folk som lignet på religions politiet i fjollete stater vi helst ikke vil sammenligne oss med?

Nei vet du hva, til neste stortings valg kommer jeg til å stemme høyre. Jeg er lei av øvelsene i bakoverbøyning som venstre siden og arbeider partiet kaller multi kultur, denne ensrettingen som forteller oss at alt som har med muslimer å gjøre er så bra mens vi må utslette vår egen kultur for å bane veien for noe mye bedre. Kanskje vi skulle prøve fire år med FRP til og med... SV er ute av dansen, de er under sperre grensen nå, men skjønner fremdeles ikke at det ikke er folk det er noe i veien med, men politikken de bedriver er helt hull i hodet og folk flykter fra dem så fort de bare klarer. Samme går for venstre, de også tror det er folk det er noe i veien med der de fremmer det ene håpløse forslaget etter det andre i sin store tro på multi kultur, som egentlig ikke er annet enn bakover bøyning for å ikke fornærme en kultur som ikke nøler med å ty til drastsike midler for å få det som de vil mens de tramper på sin egen og Norges kultur...

På tide å stille noen krav til våre nye landsmann, hvis ikke eksploderer det en gang til snart... Det var jo nettopp denne politikken som ledet til ABB... At andre ikke blir hørt, eller stemplet som nazister og det som værre er hvis de ikke syntes det samme som venstre siden i politikken. PK er venstre om dagen, eller har vært... Den tiden er slutt ved neste stortingsvalg er jeg redd, da det meste av venstre siden er under sperre grensen... Bare vent å se, folk er lei av "multikultur" går på bekostning av all annen kultur...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Muslimer er noen tåpelige løgnere som skulle vært sent ut alle som en!

- Profeten Mohammed som stiftet Islam var en pedofil, kvinne mishandler som reiste rundt ranet og drepte uskyldige mennesker i landsbyer med sin lille hær.

Denne mannen tror dere fult og fast på og dere demonstrerer mot andre som bruker ''ytringsfriheten'' til og lage komiske bilder eller filmer og ham.

Er dere sinnsyke??

- Islam er verdens største fiende, islam er ikke bare en religion det et politisk livssyn!

Se på alle land med muslimsk flertall, dere styres alt politikk etter Islam og de som ikke retter seg etter Islam skal fengsles eller drepes.

Hvor er friheten???

- Islamske terrorister har ALDRIG vært en stor trussel for vesten TRUSSELEN er muslimene og deres sinnsvake tro og livssyn.

- ISLAM=NAZISME PÅ SEORIDER! Nazistene hatet alt som ikke var lik dem men nazistene hadde fortsatt kveinnerettigheter og friheten til og si din mening.

Islam hater alt annet og på toppen av det så mener muslimene at kvinnene er deres eiendel og ''frihet'', ''ytringsfrihet'' osv. er fremmedord for dere.

Gå se på TV.kanaler fra Saudi Arabie for eksempel der sitter en gjeng menn og diskuterer hvordan man skal banke opp kona uten og skade utseende hennes.

Det er faen meg kvalmt!!

Og himmelen dere muslimer skal til, der er det ingen plass for kvinner...muslimske menn sier de skal til 70 jomfruer men hvor skal kvinnene deres???

Islam er noe hatefult dritt!!

Og hijab er et symbol på kvinneundertrykkelse og antifrihet, og dette symbolet bærer dere med stolthet....

Det er akkurat det samme som om at vi nordmenn skulle begynt og ha nazisymboler bærende med oss overalt..

Dere muslimer er noen satans jævler som burde vært steinet på samme måte som dere steiner ikke troende, homofile...osv

Og muslimer trakasserer og mobber kvinner som er blitt voldtatt, dere er noen forkastelige svin!!

ISLAM er verre en SATAN selv!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På tide å stille noen krav til våre nye landsmann, hvis ikke eksploderer det en gang til snart... Det var jo nettopp denne politikken som ledet til ABB... At andre ikke blir hørt, eller stemplet som nazister og det som værre er hvis de ikke syntes det samme som venstre siden i politikken. PK er venstre om dagen, eller har vært... Den tiden er slutt ved neste stortingsvalg er jeg redd, da det meste av venstre siden er under sperre grensen... Bare vent å se, folk er lei av "multikultur" går på bekostning av all annen kultur...

For meg blir dette en unnskyldning for handlinger - det er vel ikke det du mener!?

Men det skal sies at de som virkelig mener dette, ligger vel de i "annen kultur" her til lands, og der finnes det nok større mørketall enn det jeg liker å vite - så er det i så fall en ukultur, som vi gjerne kan kvitte oss med.

Disse ukulturistene går aldri med passende tættiser, som er formet som hakekorset og lignende svineri.

Lenke til kommentar

Dersom kvinner skal få hijab i politiet så skal menn også få ha det. I forsvaret har de det allerede. For et spetakkel det ville blitt om jeg skulle i førstegangstjeneste nå. Da hadde jeg krevd å gå med hijab. Og bare tenk så provoserende det er for muslimer når menn kler seg som kvinner, med hijab attpåtil.

Mener du at menn burde også gå med hijab i politiet? Det burde ikke være en krav om hva du skal gå med, så lenge man ønsker å gå med det man vil. Om du er en mann og vil gå med hijab (eller kle deg som kvinner) gjør meg ingenting, og se jeg blir ikke provosert :)

Jeg har ikke sagt noe om burde. Men det skal jeg gjøre nå! Ingen burde gå med hijab. Ikke kvinner, ikke menn, og særlig ikke i offentlige stillinger, og spessielt ikke i offentlige autoritetsstillinger.

Hvorfor mister du da respekten for politiet? Er ikke den jobben som politiet gjør, det de får respekt av? Og hvorfor ville du hat mindre respekt for en muslimsk politimann iført hijab med politi-emblem på?

Virkelig? Har du like mye respekt for en politibetjent med dildohatt på hodet som uten?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Virkelig? Har du like mye respekt for en politibetjent med dildohatt på hodet som uten?

Den vet du var over streken. Men du kan jo få skryt for å ramme både over og under beltestedet i en og samme setning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vet hvertfall at en god del mennesker ville blitt rasende provosert av en politimann iført hijab. Noen tolker det på samme måte som om to menn holder hverandre i hendene. Det utløser hatreaksjoner.

Jeg synes vi skal fokusere på de reaksjonene, før vi bryr oss så mye om indikasjonene - hat er farlig

Så er faktumet slik at; det er du som gjør deg selv sint - det er du som først og fremst har ansvaret - det er du som via knallgod norsk kultur har blitt oppdratt til å kunne mestre sinnet ditt, og ikke omvendt. Så vis det da, for faen!

Slik ser jeg på ansvaret - hvordan ser du på din del av det ansvaret?

Lenke til kommentar

De jeg snakker om har blitt importet inn her uten et gram av knallgod norsk kultur eller skal vi si kultur overhodet? Jeg snakker om slike mennesker som blir blinde fordi de har lest koranen for mye, såpass mye at de husker alt utenatt. Det er de som tar ansvar for å straffe menn med hijab.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå snakket jeg om oss innfødte heilnorske nordmenn - hadde trodd den var åpenbar, men men

Det er jo greit, forsåvidt, at man ikke kan stole på kvaliteten på alt man får inn. Men vi som tross alt ser løsningen på alle problemer og har kunnskapåer og ressursene, bør vel bare få det gjort. Skjønner ikke denne hylingen og gråtingen til innvandrermotstandere og islamkritikerne ...

Men du sier det jo selv; folk hater ... Det betyr at det spiller ingen rolle hvem som skal hates, noen må til pers. Hat er en nifs drift

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...