Freestyle1985 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Jeg ser ikke helt poenget med å dra frem om han var pedofil eller ikke, men ettersom det er nevnt... Fakta er at han giftet seg med og fullbyrdet ekteskapet med en 9 (eller 10) år gammel jentunge, som han til og med hadde kjent fra hun var 6. http://en.wikipedia....Age_at_marriage (Den refererer til diverse kilder, så jeg antar at den er nøyaktig, og så vidt som jeg kan se så refererer den til kilder fra Koranen.) Pedofili er et begrep som kjennetegner en person som er tiltrukket helt eller delvis av yngre barn, og jeg antar at dette er tilfellet ettersom han klarte å fullbyrde ekteskapet. Om han er pedofil? Med moderne øyne, så vil jeg personlig si at han faller i den kategorien, mens i hans samtid vil det ikke ha vært noe uvanlig med dette ekteskapet. Dette er falske påstander. Og jeg skal bevise hvorfor de er falske! For det første om profeten virkelig var pedofil eller giftet seg med en 10 år gammel jentunge, så hadde det stått i koranen, sant? For det andre: kan du argumentere at det stemmer? For det tredje: Det er bra at man er kritisk, det er jeg også, og Islam er en selvkritisk religion. Så vær kritisk, når det sies at Muhammed giftet seg med 10 år gammel jente. Vær kritisk og undersøk det, men det kreves å studere Islam selvfølgelig. Ja jeg innrømmer at det finnes sånne historier i noen av historiebøkene og at noen mener det, men det skal ikke bety at dette er sant. Akademisk sett må hver ting etterforskes og argumenteres for, det skal ikke kun være hevdelser. I den meste kjente historie boka i Islamsk litteratur (Sirat Ibn Hisham) er det berettet at Aisha var gift før profeten giftet seg med henne (ektefellen het Jubair ibn Matam). Jubair var en polyteist. Muslimer har ikke lov til å gifte seg med polyteister, dette var en lov som ble opprettet det første året av åpenbaringen. Profeten Mohammed giftet seg med Aisha ca. 11 år etter at denne loven ble innført. I Arabia er det ingen andre jenter som vi har i historien som har giftet seg i en yngre alder enn ca. 17 år. Så hvis vi går ut i fra at Aisha var gift med Jubair når hun var 17 år og de skiltes (med en gang hun giftet seg med Jubair, som egentlig er litt usannsynlig) så ville hun ha giftet seg med profeten (MINST) når hun var 28 år (17 + 11 år) Dette er selvfølgelig det verste scenario. Altså hvis hun virkelig (for argumentasjonsskyld) var gift og skilte seg med engang, og hvis hun virkelig var 17 år og ikke eldre. Andre bevis på at profeten ikke giftet seg med henne i en så ung alder, er at hun selv beretter utsagn fra profeten i åpenbaringen og hvor godt han behandlet hans forrige kone (før og etter åpenbaringen). Det måtte bety at hun var tilstede før åpenbaringen (og ikke bare det, men hun måtte være voksen og moden for å forstå og berette dette). Og det kan jo ikke stemme hvis profeten giftet seg med henne når hun var 6 eller 9 år fordi selve åpenbaringen var over 11 år tilbake i tid. Det må dermed bety at hun var en voksen og moden kvinne slik at hun kunne berette disse historiene. Selvfølgelig så finnes det noen muslimer som er stae som mener det du skriver, jeg skal ikke lyve. Men man må argumentere og ikke kun hevde eller lese i en bok. En helt vanlig person hadde ikke giftet seg med en som er 9 år. Jeg, som er ung, hadde selvsagt ikke gjort det. Så hvordan kan en mann som vi mener er historiens viktigste menneske gjøre det?? Lenke til kommentar
Credibility Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hører rykter om at Kin Jong-il kanskje ikke hadde magiske krefter likevel. Lenke til kommentar
sesshii Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Ikke i Koranen, men Hadith man kan finne i Book of Sahih Bukhari. Narrated Hisham's father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed (sic – consummated) that marriage when she was nine years old. Sahih Bukhari 5:58:236 Narrated 'Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death). Sahih Bukhari 7:62:64 Narrated 'Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)' Sahih Bukhari 7:62:65 Narrated 'Ursa: The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death). Sahih Bukhari 7:62:88 Narrated Aisha, Ummul Mu'minin: The Apostle of Allah (peace be upon him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace be upon him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter. Abu Dawud 41:4915 `A´isha Bint Abu Bakr: Muhammad married her in the month of Shawwal, three years before the Migration, ten years after he claimed prophethood, according to the tradition of `A´isha herself. He had intercourse with her in the month of Shawwal, eight months after the Migration. She was the only virgin among Muhammad's wives. Tabaqat Ibn Sa`d, 8:58; Ansab al-ashraf, 1:410. Aisha said, "The Apostle of Allah married me when I was seven years old." (The narrator Sulaiman said: "Or six years."). "He had intercourse with me when I was 9 years old." Abu Dawud 2:2116 Koranen i seg selv nevner veldig lite av Mohammed sitt liv med konene hans, men det er mange andre bøker som beskriver det, som du selv sier. Men freestyle, tenk litt på dette. Om du sammenligner gamle oversettelser av koranen og Islams' skrifter med de nye, syntes ikke du det er rart at de endres i det øyeblikket de får kritikk og det første man hører er: "ja men det var egentlig det de mente"? Du må ikke se på det at Islam vist nok skal være selvkritisk, for det er den ikke i det hele tatt. Koranen sier jo at "Dette er lov, fordi Allah sier det [O Mohammed]". Det er jo ikke selv-kritisk i det hele tatt. Endret 27. september 2012 av sesshii 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Kom med kilder/bevis hvis du snakker sant om profeten Muhammed. Hvorfor er det alltid den veien du krever bevis? Faktum er at det meste av påstandene fra nettopp muhammed er ubeviste, de kommer fra EN mann, fra muhammed alene, men hva krever du av bevis her? Ingenting tydeligvis, du sluker alt rått fordi du er opplært til IKKE å stille spørsmål ved det (alle vet hva som skjer med muslimer som ikke tror på den hellige muhammed....), men faktum er at koranen er FULL av en manns påstander, som det ikke finnes bevis for i det hele tatt!!! Da blir det merkelig, ja litt komiskt faktisk, at du krever bevis for alt som taler i mot de påstandene, syntes du ikke det selv? De som hyller Osama er ekstreme muslimer, de ordentlige muslimene tar sterk avstand fra Osama og hans handlinger. Fordi de (Osama og hans likemenn) bruker de mer barbariske skriftstedene i muhammeds lære`? Her er jeg redd du må forklare hvorfor osamas lære ikke er ekte islam, for han støtter seg da vitterligen til den samme boka som du gjør, om enn på en hardere linje enn deg, men fremdeles den samme boka. Så forklar hvorfor Osama, og resten av de rabiate muslimene, blir tatt avstand fra av ordentlige muslimer er du snill... Hva er det ordentlige muslimer har som ikke Osama (måtte fyren steke i helvette!!) og hans likemenn har? Og hvorfor er det ALLTID de barbariske delene av koranen samtlige muslimer i islamske land påberoper seg for å forvare myrderiene de utfører hver gang muhammed eller islam blir kritisert/gjort narr av? Hvorfor benytter de seg aldri av de snille bitene i koranen, som du påstår alle "ordentlige" muslimer benytter seg av? 3 Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Selv er jeg imot at religion skal ha noen som helst innvirkning på samfunn og politikk, men her skiller muslimer seg ut på et punkt for meg: det er vanskelig å stole på muslimer når deres egen koran gjør det veldig klart at de kan både lyve og bedra så lenge det gagner muslimer i lengden. Dette gjelder til og med å forsverge Allah og profeten... http://www.thereligi...011-taqiyya.htm (første treffet jeg fant på google). En annen ting er at dette fokuset på muslimer gjør at andre religioner kan "gjemme" seg og ting de gjør/har gjort forsvinner i mengden. Som for eksempel: http://www.dagbladet...ralia/23533304/ (Katolikker i Australia innrømmer overgrep mot barn). Så har du dette på toppen av det hele: http://www.dagbladet...slims/23563214/ (Pakistan vil foreslå internasjonal blasfemilov) Jeg vil tro at Pakistan og muslimske land har generelt en del mer viktigere ting å ta seg til enn å forsøke å beskytte muslimer mot ytringsfriheten. Nå tenker jeg på tvangsekteskap, voldtekter som fører til at offeret blir straffet, lynsjing og lignende. Taqiya går ut på å ikke avsløre din tro dersom du er i livsfare. Hvis en troende vet at han kommer til å bli torturert eller drept pga hans tro, så kan personen si at han ikke er muslim for å redde seg fra tortur og døden. Jeg skal gi deg eksempler i historien: Da polyteistene hadde makta i Mekka, kunne ikke de få muslimene avsløre sin tro. Fordi de visste at de ville bli enten torturert eller drept. Derfor kan en troende ikke fortelle om hans tro på Gud for å redde seg selv. Det blir helt absurd hvis du tror at jeg og andre muslimer går rundt og lyver fordi dere er ikke troende. Hvis jeg hadde visst at jeg ville bli torturert eller drept pga troen min i Norge så hadde jeg ikke gått rundt og sagt at jeg var muslim. Slik noen av jødene gjorde før og under andre verdenskrig. Jeg håper du er åpen sinnet person og mener virkelig ikke at vi muslimer går rundt og lyver fordi dere er ikke troende. Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Ikke i Koranen, men Hadith man kan finne i Book of Sahih Bukhari. Narrated Hisham's father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed (sic – consummated) that marriage when she was nine years old. Sahih Bukhari 5:58:236 Narrated 'Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death). Sahih Bukhari 7:62:64 Narrated 'Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)' Sahih Bukhari 7:62:65 Narrated 'Ursa: The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death). Sahih Bukhari 7:62:88 Narrated Aisha, Ummul Mu'minin: The Apostle of Allah (peace be upon him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace be upon him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter. Abu Dawud 41:4915 `A´isha Bint Abu Bakr: Muhammad married her in the month of Shawwal, three years before the Migration, ten years after he claimed prophethood, according to the tradition of `A´isha herself. He had intercourse with her in the month of Shawwal, eight months after the Migration. She was the only virgin among Muhammad's wives. Tabaqat Ibn Sa`d, 8:58; Ansab al-ashraf, 1:410. Aisha said, "The Apostle of Allah married me when I was seven years old." (The narrator Sulaiman said: "Or six years."). "He had intercourse with me when I was 9 years old." Abu Dawud 2:2116 Koranen i seg selv nevner veldig lite av Mohammed sitt liv med konene hans, men det er mange andre bøker som beskriver det, som du selv sier. Men freestyle, tenk litt på dette. Om du sammenligner gamle oversettelser av koranen og Islams' skrifter med de nye, syntes ikke du det er rart at de endres i det øyeblikket de får kritikk og det første man hører er: "ja men det var egentlig det de mente"? Du må ikke se på det at Islam vist nok skal være selvkritisk, for det er den ikke i det hele tatt. Koranen sier jo at "Dette er lov, fordi Allah sier det [O Mohammed]". Det er jo ikke selv-kritisk i det hele tatt. Islam forstås gjennom argumenter og debatt, dermed ikke gjennom å følge kultur som noen muslimer dessverre gjør. Koranen sier følgende: «Kom med deres argumenter dersom dere snakker sant» [27:64]. Dessverre så frykter mennesker Islam grunnet lite eller ingen kunnskap om det sanne budskap. Svarene som jeg gir er ikke bare jeg som står for. Flertallet av muslimer er enige med meg utenom de mest radikale som utgjør en liten del av det muslimske mangfoldet. Du må huske på at terror kommer ikke fra religionene eller en bestemt gruppe. Det er individer som tar den avgjørelsen selv. Ja, alle som dreper uskyldige mennesker osv. De som dreper uskyldige mennesker i religionens navn, de representerer ikke religionen (Islam). Husk at religioner har gjennom historien blitt misbrukt for å nå sine politiske og økonomiske interesser. Uten mennesket ville det ikke vært ondskap, uten ondskap ville det ikke vært frykt Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Personlig mister jeg respekt for enkelte muslimske grupper her til lands og i utlandet. Når de hyller Osama bin Laden og står demonsterer i Oslo med kvinnfolk som er "pakka" inn. Mange viser null tanke på å tilpasse seg det "moderne" samfunn og samfunnet her til lands. Forlanger at vi tilpasser oss og vi blir kalt rassister bare vi sier noe imot dem. Vi er jo "vantro" vi som ikke har muslimsk tro for enkelte muslimer. Man får slutte å bruke "silkehansker" og så får de lære seg å høre kritikk mot sin religion. Muhammed var en morder, pedofil og voltektsmann. Det er det forbildet mange muslimer ser ut til å ha. Kan du fortelle meg hva det betyr når en person har tilpasset seg i Norge? Når innvandrere kommer til Norge, hva bør de følge og hva bør de gjøre for at de skal tilpasse seg? Jeg spør, fordi jeg lurer. Ikke det at det, gjelder meg, fordi jeg er født og oppvokst i Norge. Jeg har tilpasset meg i Norge, selv om jeg er muslim. Jeg har flest etnisk norske venner enn innvandrere. Men tilbake til kvinne folka som er "pakka" inn. De går med tildekket tøystykke, fordi noen av dem gjør det pga troen på Gud og det er pålagt i deres religion. Jeg skjønner hvis det er rart for deg å se noen gå med hijab. Det er like rart for dem å se jentene gå med korte mini bukser og skjørt. Hva som er riktig klesplagg kan diskuteres. Men de må jo få lov til å gå med det de vil. Er du enig? Husk at vi bor i et fritt land. Muslimske kvinner har på seg hijab fordi det er religionsfrihet her i Norge. Norge er et fritt land og man kan ha på seg det man ønsker. Eller er Norges frihet begrenset? Likevel, så skal jeg selvsagt være ærlig å si at det eksisterer noen som blir påtvunget å gå med hijab, antallet kan diskuteres. Det blir helt absurd hvis du tror at jeg og andre muslimer går rundt med en forbilde av en person som var morder, pedofil og voldtektsmann Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Koranen sier: «Du (profeten - fvmh) tvinger ikke mennesker sånn at de skal bli troende» [10:99]. Sånne vers er det mange av i Koranen. Så alle som bruker Islam som et offensiv mot andre eller dømmer andre for at de ikke er muslimer, følger tilsynelatende ikke Koranen og Islam. Lenke til kommentar
sesshii Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Skriver fra mobilen så kommer ikke til å lage et stort svar. Quran 27:64 snakker om skapelsen av verden, og har ingenting med argumenter å gjøre. Les koranen din ordentlig. Kan hende folk har lurt deg. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Jeg ser ikke helt poenget med å dra frem om han var pedofil eller ikke, men ettersom det er nevnt... Fakta er at han giftet seg med og fullbyrdet ekteskapet med en 9 (eller 10) år gammel jentunge, som han til og med hadde kjent fra hun var 6. http://en.wikipedia....Age_at_marriage (Den refererer til diverse kilder, så jeg antar at den er nøyaktig, og så vidt som jeg kan se så refererer den til kilder fra Koranen.) Pedofili er et begrep som kjennetegner en person som er tiltrukket helt eller delvis av yngre barn, og jeg antar at dette er tilfellet ettersom han klarte å fullbyrde ekteskapet. Om han er pedofil? Med moderne øyne, så vil jeg personlig si at han faller i den kategorien, mens i hans samtid vil det ikke ha vært noe uvanlig med dette ekteskapet. Dette er falske påstander. Og jeg skal bevise hvorfor de er falske! For det første om profeten virkelig var pedofil eller giftet seg med en 10 år gammel jentunge, så hadde det stått i koranen, sant? For det andre: kan du argumentere at det stemmer? For det tredje: Det er bra at man er kritisk, det er jeg også, og Islam er en selvkritisk religion. Så vær kritisk, når det sies at Muhammed giftet seg med 10 år gammel jente. Vær kritisk og undersøk det, men det kreves å studere Islam selvfølgelig. Ja jeg innrømmer at det finnes sånne historier i noen av historiebøkene og at noen mener det, men det skal ikke bety at dette er sant. Akademisk sett må hver ting etterforskes og argumenteres for, det skal ikke kun være hevdelser. I den meste kjente historie boka i Islamsk litteratur (Sirat Ibn Hisham) er det berettet at Aisha var gift før profeten giftet seg med henne (ektefellen het Jubair ibn Matam). Jubair var en polyteist. Muslimer har ikke lov til å gifte seg med polyteister, dette var en lov som ble opprettet det første året av åpenbaringen. Profeten Mohammed giftet seg med Aisha ca. 11 år etter at denne loven ble innført. I Arabia er det ingen andre jenter som vi har i historien som har giftet seg i en yngre alder enn ca. 17 år. Så hvis vi går ut i fra at Aisha var gift med Jubair når hun var 17 år og de skiltes (med en gang hun giftet seg med Jubair, som egentlig er litt usannsynlig) så ville hun ha giftet seg med profeten (MINST) når hun var 28 år (17 + 11 år) Dette er selvfølgelig det verste scenario. Altså hvis hun virkelig (for argumentasjonsskyld) var gift og skilte seg med engang, og hvis hun virkelig var 17 år og ikke eldre. Andre bevis på at profeten ikke giftet seg med henne i en så ung alder, er at hun selv beretter utsagn fra profeten i åpenbaringen og hvor godt han behandlet hans forrige kone (før og etter åpenbaringen). Det måtte bety at hun var tilstede før åpenbaringen (og ikke bare det, men hun måtte være voksen og moden for å forstå og berette dette). Og det kan jo ikke stemme hvis profeten giftet seg med henne når hun var 6 eller 9 år fordi selve åpenbaringen var over 11 år tilbake i tid. Det må dermed bety at hun var en voksen og moden kvinne slik at hun kunne berette disse historiene. Selvfølgelig så finnes det noen muslimer som er stae som mener det du skriver, jeg skal ikke lyve. Men man må argumentere og ikke kun hevde eller lese i en bok. En helt vanlig person hadde ikke giftet seg med en som er 9 år. Jeg, som er ung, hadde selvsagt ikke gjort det. Så hvordan kan en mann som vi mener er historiens viktigste menneske gjøre det?? Vel, muslimske skrifter sier faktisk at aisha var ni år gammel da muhammed fullbyrdet ekteskapet, og da de ble gift så var hun sks år gammel. Aisha, måtte Gud være fornøyd med henne, forteller at Profeten ble gift (zawaj) med henne da hun var seks år gammel, og han fullbyrdet ekteskapet (nikah) da hun var ni år gammel, og da fikk hun ni år sammen med han før han døde. (Saheeh al-Bukhari, volum 7, bok 62, nummer 64) Av de fire hadithene i Saheeh al-Bukhari, er to nedtegnet fra Aisha selv (7:64 and 7:65), en er fra Abu Hishaam (5:236) og en er fra Ursa (7:88). Alle de tre hadithene i Saheeh Muslim har Aisha selv som kilde. I tillegg er alle hadith i begge bøkene enige om at ekteskapet ble utført da hun var seks år gammel, Endret 27. september 2012 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Men tilbake til kvinne folka som er "pakka" inn. De går med tildekket tøystykke, fordi noen av dem gjør det pga troen på Gud og det er pålagt i deres religion. Hijab er ikke påbudt i islam, og koranen nevner ikke noe omdette. Lenke til kommentar
Grimning Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Selv er jeg imot at religion skal ha noen som helst innvirkning på samfunn og politikk, men her skiller muslimer seg ut på et punkt for meg: det er vanskelig å stole på muslimer når deres egen koran gjør det veldig klart at de kan både lyve og bedra så lenge det gagner muslimer i lengden. Dette gjelder til og med å forsverge Allah og profeten... http://www.thereligi...011-taqiyya.htm (første treffet jeg fant på google). En annen ting er at dette fokuset på muslimer gjør at andre religioner kan "gjemme" seg og ting de gjør/har gjort forsvinner i mengden. Som for eksempel: http://www.dagbladet...ralia/23533304/ (Katolikker i Australia innrømmer overgrep mot barn). Så har du dette på toppen av det hele: http://www.dagbladet...slims/23563214/ (Pakistan vil foreslå internasjonal blasfemilov) Jeg vil tro at Pakistan og muslimske land har generelt en del mer viktigere ting å ta seg til enn å forsøke å beskytte muslimer mot ytringsfriheten. Nå tenker jeg på tvangsekteskap, voldtekter som fører til at offeret blir straffet, lynsjing og lignende. Taqiya går ut på å ikke avsløre din tro dersom du er i livsfare. Hvis en troende vet at han kommer til å bli torturert eller drept pga hans tro, så kan personen si at han ikke er muslim for å redde seg fra tortur og døden. Jeg skal gi deg eksempler i historien: Da polyteistene hadde makta i Mekka, kunne ikke de få muslimene avsløre sin tro. Fordi de visste at de ville bli enten torturert eller drept. Derfor kan en troende ikke fortelle om hans tro på Gud for å redde seg selv. Det blir helt absurd hvis du tror at jeg og andre muslimer går rundt og lyver fordi dere er ikke troende. Hvis jeg hadde visst at jeg ville bli torturert eller drept pga troen min i Norge så hadde jeg ikke gått rundt og sagt at jeg var muslim. Slik noen av jødene gjorde før og under andre verdenskrig. Jeg håper du er åpen sinnet person og mener virkelig ikke at vi muslimer går rundt og lyver fordi dere er ikke troende. Jeg ser på meg selv som en person som har et åpent sinn, men jeg stiller meg kritisk til religioner, og som siden som er lenket til over gjør klart, så kan en muslim lyve til en ikke-troende så lenge det gagner den troende eller muslim som religion i lengden. Spørsmålet er når religionen dikterer at en troende kan lyve til en ikketroende for å fremme seg selv eller sin religion, hvordan kan da en muslim forvente at folk tror på det de sier? Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Selv er jeg imot at religion skal ha noen som helst innvirkning på samfunn og politikk, men her skiller muslimer seg ut på et punkt for meg: det er vanskelig å stole på muslimer når deres egen koran gjør det veldig klart at de kan både lyve og bedra så lenge det gagner muslimer i lengden. Dette gjelder til og med å forsverge Allah og profeten... http://www.thereligi...011-taqiyya.htm (første treffet jeg fant på google). En annen ting er at dette fokuset på muslimer gjør at andre religioner kan "gjemme" seg og ting de gjør/har gjort forsvinner i mengden. Som for eksempel: http://www.dagbladet...ralia/23533304/ (Katolikker i Australia innrømmer overgrep mot barn). Så har du dette på toppen av det hele: http://www.dagbladet...slims/23563214/ (Pakistan vil foreslå internasjonal blasfemilov) Jeg vil tro at Pakistan og muslimske land har generelt en del mer viktigere ting å ta seg til enn å forsøke å beskytte muslimer mot ytringsfriheten. Nå tenker jeg på tvangsekteskap, voldtekter som fører til at offeret blir straffet, lynsjing og lignende. Taqiya går ut på å ikke avsløre din tro dersom du er i livsfare. Hvis en troende vet at han kommer til å bli torturert eller drept pga hans tro, så kan personen si at han ikke er muslim for å redde seg fra tortur og døden. Jeg skal gi deg eksempler i historien: Da polyteistene hadde makta i Mekka, kunne ikke de få muslimene avsløre sin tro. Fordi de visste at de ville bli enten torturert eller drept. Derfor kan en troende ikke fortelle om hans tro på Gud for å redde seg selv. Det blir helt absurd hvis du tror at jeg og andre muslimer går rundt og lyver fordi dere er ikke troende. Hvis jeg hadde visst at jeg ville bli torturert eller drept pga troen min i Norge så hadde jeg ikke gått rundt og sagt at jeg var muslim. Slik noen av jødene gjorde før og under andre verdenskrig. Jeg håper du er åpen sinnet person og mener virkelig ikke at vi muslimer går rundt og lyver fordi dere er ikke troende. Jeg ser på meg selv som en person som har et åpent sinn, men jeg stiller meg kritisk til religioner, og som siden som er lenket til over gjør klart, så kan en muslim lyve til en ikke-troende så lenge det gagner den troende eller muslim som religion i lengden. Spørsmålet er når religionen dikterer at en troende kan lyve til en ikketroende for å fremme seg selv eller sin religion, hvordan kan da en muslim forvente at folk tror på det de sier? I hvilket kapittel og vers står det at man kan lyve for å fremme Islam? Jeg har jo fortalt deg om hva taqiya er, og eksempler på det... Mener du virkelig at vi muslimer går rundt og lyver hele tiden fordi dere er ikke-troende?? Lenke til kommentar
Grimning Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Nei, jeg tror ikke dere lyver hele tiden, men om du leser teksten jeg linket til, så står det rimelig klart at muslimer kan lyve så lenge de føler at det fremmer islam. Jeg har ingen interesse av å lese Koranen, og må basere meg på viten fra de som har gjort dette, derfor la jeg ved linken til en side hvor de åpenbart har lest Koranen og tekster basert rundt den. Men uansett, i dette tilfellet er det rimelig klart at vi er uenige, så la oss si oss uenige og stoppe det her. Endret 27. september 2012 av HerrGrim Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Skriver fra mobilen så kommer ikke til å lage et stort svar. Quran 27:64 snakker om skapelsen av verden, og har ingenting med argumenter å gjøre. Les koranen din ordentlig. Kan hende folk har lurt deg. Ikke? Har du lest hele verset? "...Say, "Produce your proof, if you should be truthful." (Koran 27:64) Endret 27. september 2012 av Freestyle1985 Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Nei, jeg tror ikke dere lyver hele tiden, men om du leser teksten jeg linket til, så står det rimelig klart at muslimer kan lyve så lenge de føler at det fremmer islam. Jeg har ingen interesse av å lese Koranen, og må basere meg på viten fra de som har gjort dette, derfor la jeg ved linken til en side hvor de åpenbart har lest Koranen og tekster basert rundt den. Men uansett, i dette tilfellet er det rimelig klart at vi er uenige, så la oss si oss uenige og stoppe det her. Fint. Jeg har lest linken, og den setningen du mener, og det er helt feil tolkning, mener jeg. Fordi det er ikke slik taqiya er. Men jeg lar det ligge nå. Vil bare si en ting til: Ja, vi er uenige, men så lenge vi respekterer hverandre og hverandres meninger uten krangel og kvalme, så er det helt i orden. For respekt setter spor i hverandre hjerter Når du er kritisk til religionen så oppfordrer jeg deg å finne ut svarene selv. Du lærer mye av det. Eller bli kjent med muslimer som meg så vil du se noe helt annet. Islam har lært meg som muslim å respektere din tankegang, men trenger ikke å bli enig. Takk for praten Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Ikke i Koranen, men Hadith man kan finne i Book of Sahih Bukhari. Narrated Hisham's father: Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed (sic – consummated) that marriage when she was nine years old. Sahih Bukhari 5:58:236 Narrated 'Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death). Sahih Bukhari 7:62:64 Narrated 'Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)' Sahih Bukhari 7:62:65 Narrated 'Ursa: The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death). Sahih Bukhari 7:62:88 Narrated Aisha, Ummul Mu'minin: The Apostle of Allah (peace be upon him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace be upon him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter. Abu Dawud 41:4915 `A´isha Bint Abu Bakr: Muhammad married her in the month of Shawwal, three years before the Migration, ten years after he claimed prophethood, according to the tradition of `A´isha herself. He had intercourse with her in the month of Shawwal, eight months after the Migration. She was the only virgin among Muhammad's wives. Tabaqat Ibn Sa`d, 8:58; Ansab al-ashraf, 1:410. Aisha said, "The Apostle of Allah married me when I was seven years old." (The narrator Sulaiman said: "Or six years."). "He had intercourse with me when I was 9 years old." Abu Dawud 2:2116 Koranen i seg selv nevner veldig lite av Mohammed sitt liv med konene hans, men det er mange andre bøker som beskriver det, som du selv sier. Men freestyle, tenk litt på dette. Om du sammenligner gamle oversettelser av koranen og Islams' skrifter med de nye, syntes ikke du det er rart at de endres i det øyeblikket de får kritikk og det første man hører er: "ja men det var egentlig det de mente"? Du må ikke se på det at Islam vist nok skal være selvkritisk, for det er den ikke i det hele tatt. Koranen sier jo at "Dette er lov, fordi Allah sier det [O Mohammed]". Det er jo ikke selv-kritisk i det hele tatt. Islam forstås gjennom argumenter og debatt, dermed ikke gjennom å følge kultur som noen muslimer dessverre gjør. Koranen sier følgende: «Kom med deres argumenter dersom dere snakker sant» [27:64]. Dessverre så frykter mennesker Islam grunnet lite eller ingen kunnskap om det sanne budskap. Svarene som jeg gir er ikke bare jeg som står for. Flertallet av muslimer er enige med meg utenom de mest radikale som utgjør en liten del av det muslimske mangfoldet. Du må huske på at terror kommer ikke fra religionene eller en bestemt gruppe. Det er individer som tar den avgjørelsen selv. Ja, alle som dreper uskyldige mennesker osv. De som dreper uskyldige mennesker i religionens navn, de representerer ikke religionen (Islam). Husk at religioner har gjennom historien blitt misbrukt for å nå sine politiske og økonomiske interesser. Uten mennesket ville det ikke vært ondskap, uten ondskap ville det ikke vært frykt Med all respekt, her svarer du ikke på den responsen du har fått. Det finnes faktisk, og dessverre, dokumentasjon som sier at din profet var pedofil. Fremfor å forholde deg til denne dokumentasjonen og respondere konkret på denne, så vrir du deg unna. I tillegg til dette, så er begrepet "uskyldige mennesker" i Koranens øyne ganske klokkeklar i form av at alle ikke-troende er uintelligente og skal drepes. De "uskyldige" må da tilhøre gruppen "muslimer". Alle andre er ikke skiten verdt, i følge Koranen. Dette vet du svært godt hvis du har lest Koranen, men det er umulig å diskutere dette hvis du ikke kan forholde deg til det som faktisk står svart på hvit i denne boken. Det grenser, med all respekt, til vrangforestillinger og åpenlys benektelse å høre noen påstå at Islam er en fredselskende religion når boken de følger slavisk har utallige vers som oppfordrer til drap på ikke-muslimer (noe du har fått flere eksempler på i en annen tråd du startet). Endret 27. september 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg skal svare på dette spørsmålet: Osama følger koranen og er muslim, så hvorfor blir Osama tatt avstand fra av de ordentlige muslimer? Jeg skal forklare kort: Jeg skal svare på det ved å stille deg spørsmål: Hvorfor tar de ordentlige kristene sterk avstand fra ABB? I følge samme spørsmål bør det bli motstand pga ABB sin tilhørlighet som kristen. Det finnes også gode og onde muslimer (Osama). Det finnes også onde etniske nordmenn (ABB) og gode etniske nordmenn. Ondskap og godhet har ikke noe med bakgrunn eller religion å gjøre. Man skal ikke dømme folk som en gruppe, men som enkeltindivider. Enig? Lenke til kommentar
sesshii Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Skriver fra mobilen så kommer ikke til å lage et stort svar. Quran 27:64 snakker om skapelsen av verden, og har ingenting med argumenter å gjøre. Les koranen din ordentlig. Kan hende folk har lurt deg. Ikke? Har du lest hele verset? "...Say, "Produce your proof, if you should be truthful." (Koran 27:64) Leste hele verset ja. Hele verset er: Is He [not best] who begins creation and then repeats it and who provides for you from the heaven and earth? Is there a deity with Allah ? Say, "Produce your proof, if you should be truthful." Men du må lese alle vers, føre og etter. Det er et fint vers i bibelen som virker help OK. Derimot om man leser neste vers, så er den plutselig blodig i det neste verset. Disse reglene går også for Koranen, da du må få med deg alt de sier, føre og etter et vers. Ellers er de bare ord uten særlig stor betydning. Det blir som å lese midt i en bok uten å få med seg starten eller slutten. Eks: 27:63 Is He [not best] who guides you through the darknesses of the land and sea and who sends the winds as good tidings before His mercy? Is there a deity with Allah ? High is Allah above whatever they associate with Him. Og 27:65 Say, "None in the heavens and earth knows the unseen except Allah , and they do not perceive when they will be resurrected." Kilder: http://quran.com/27/61-67 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Nei, jeg tror ikke dere lyver hele tiden, men om du leser teksten jeg linket til, så står det rimelig klart at muslimer kan lyve så lenge de føler at det fremmer islam. Jeg har ingen interesse av å lese Koranen, og må basere meg på viten fra de som har gjort dette, derfor la jeg ved linken til en side hvor de åpenbart har lest Koranen og tekster basert rundt den. Men uansett, i dette tilfellet er det rimelig klart at vi er uenige, så la oss si oss uenige og stoppe det her. Begrepet tagiya innebærer ikke bare at muslimene kan lyve for oss, men at muslimske ledere også kan lyve for muslimene for å oppnå målet. http://www.voiceofth...com/taqiyah.htm Det er ikke sikkert den enkelte muslim lyver for å føre oss bak lyset, men ofte er det slik at muslimske ledere lyver for muslimer. Det kan godt være at mange muslimer virkelig tror at islam er en "fredelig" religion osv. fordi muslimske ledere lyver, og skjuler islams virkelige historie for dem. For faktum er jo at muslimene har erobret hele midtøsten og litt av afrika militært bla for å spre islam. Og om muhammed var en fredelig mann og islam var en fredelig religion, så ville dette ganske enkelt ikke skje. Fredelige menn starter ingen kriger, og en fredelg religion kan heller ikke brukes til å starte eller rettferdiggjøre en krig. Det eneste landet som ble muslimsk på forholdsvis fredelig måte, er Indonesia som ble islamisert gjennom at de drev handel med muslimene, og derfor fikk kjennskap til islam. Endret 27. september 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå