Baltazar94 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Ah, no TRUE scotsman er noensinne kristne. Hva med praktisk talt alle paver mellom 800 og 1800? Ikke kristne? Absolutt alle europeiske konger og dronninger i samme periode? Lot som om de var kristne? Og hva med de som sier nøyaktig det samme om Islam? "Ingen sann muslim vil noensinne drepe noen, da har de vist at de ikke er muslimer". Herregud for noe sprøyt du driver og spruter for tiden. Har du vurdert å finne på noen nye troper? Riktig, ingen paver har vært kristne, og den katolske kirke er ikke, og har aldri vært en kristen kirke. Og en muslim som sier " Ingen sann muslim vil noensinne drepe noen, da har de vist at de ikke er muslimer". han lyver. Har du hørt om tagiya ? http://www.voiceofthebelievers.com/taqiyah.htm Og det fins heller ikke noe dekning i koranen og muslimske skrifter for en slik påstand, for koranen er full av oppfordringer om å drepe "islams fiender" Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Så, bare for å sammenfatte kort: Ikke bare er det du som bestemmer hvem som er EKTE kristne, men det er du som bestemmer hvem som er ekte muslimer i tillegg? Det er faen ikke rart du er religiøs, du får jo Moses til å virke som en byråkrat. Endret 24. september 2012 av Shruggie 4 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Så, bare for å sammenfatte kort: Ikke bare er det du som bestemmer hvem som er EKTE kristne, men det er du som bestemmer hvem som er ekte muslimer i tillegg? Det er faen ikke rart du er religiøs, du får jo Moses til å virke som en byråkrat. Det er ikke jeg som bestemmer hvem som er kristne, det er Jesus som bestemmer det, for Han sier i Bibelen, "følg meg" Og alle som følger Jesus og Jesu budskap etter beste evne, de er kristne, og ingen andre. Den katolske kirke har som kirke aldri fulgt Jesus og Hans budskap. Paven har til og med satt seg i Guds sted og forlanger at alle katolikker skal følge ham og gjøre som.han sier Det har han ingen autoritet til å gjøre. Det er også mange andre ting ved den katolske kirke som viser at den ikke er en kristen kirke. Jeg bestemmer heller ikke hvem som er muslim, det gjør koranen. Og muslimene følger selvsagt koranen. 2 Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Det er ingen oppfordringer til å drepe noe i Bibelen. Er du helt på syre eller? 20:2 Again, thou shalt say to the children of Israel, Whosoever he be of the children of Israel, or of the strangers that sojourn in Israel, that giveth any of his seed unto Molech; he shall surely be put to death: the people of the land shall stone him with stones. 20:10 And the man that committeth adultery with another man's wife, even he that committeth adultery with his neighbour's wife, the adulterer and the adulteress shall surely be put to death. 20:11 And the man that lieth with his father's wife hath uncovered his father's nakedness: both of them shall surely be put to death; their blood shall be upon them. 20:12 And if a man lie with his daughter in law, both of them shall surely be put to death: they have wrought confusion; their blood shall be upon them. 20:13 If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them. 20:14 And if a man take a wife and her mother, it is wickedness: they shall be burnt with fire, both he and they; that there be no wickedness among you. 20:15 And if a man lie with a beast, he shall surely be put to death: and ye shall slay the beast. 20:16 And if a woman approach unto any beast, and lie down thereto, thou shalt kill the woman, and the beast: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them. Gjett hvor dette er hentet fra. Og en annen ting, det der med at katolikker ikke er kristne, det er bare sedvanlig svada fra deg. Du er kristen hvis du tror på Jesus, mer kreves ikke for at du kan kalle deg kristen. Hvem som er en god kristen er en annen sak, men kristen er du åkkesom. 2 Lenke til kommentar
Huggslangen2 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Når jeg arrangerte bursdagsbesøk for poden hjemme, og ble oppringt av en truende storebror av en gjest, men streng beskjed om at hans lillebror ikke skulle spise pølse, og at det heller ikke skulle lages noe annet til han som ble kokt i samme panne. Da følte jeg at islamsk lov hadde entret min bolig. Ikke kunne jeg la være å invitere den muslimske gutten, og ikke kunne jeg la være å følge påbudet, så i praksis gjaldt shari'a på kjøkkenet mitt den dagen. 5 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Når jeg arrangerte bursdagsbesøk for poden hjemme, og ble oppringt av en truende storebror av en gjest, men streng beskjed om at hans lillebror ikke skulle spise pølse, og at det heller ikke skulle lages noe annet til han som ble kokt i samme panne. Da følte jeg at islamsk lov hadde entret min bolig. Ikke kunne jeg la være å invitere den muslimske gutten, og ikke kunne jeg la være å følge påbudet, så i praksis gjaldt shari'a på kjøkkenet mitt den dagen. For noe piss. Be fyren om å ta med mat sjæl til poiken sin. Så, bare for å sammenfatte kort: Ikke bare er det du som bestemmer hvem som er EKTE kristne, men det er du som bestemmer hvem som er ekte muslimer i tillegg? Det er faen ikke rart du er religiøs, du får jo Moses til å virke som en byråkrat. Det er ikke jeg som bestemmer hvem som er kristne, det er Jesus som bestemmer det, for Han sier i Bibelen, "følg meg" Og alle som følger Jesus og Jesu budskap etter beste evne, de er kristne, og ingen andre. Den katolske kirke har som kirke aldri fulgt Jesus og Hans budskap. Paven har til og med satt seg i Guds sted og forlanger at alle katolikker skal følge ham og gjøre som.han sier Det har han ingen autoritet til å gjøre. Det er også mange andre ting ved den katolske kirke som viser at den ikke er en kristen kirke. Jeg bestemmer heller ikke hvem som er muslim, det gjør koranen. Og muslimene følger selvsagt koranen. Wow... Det er som å lese en eksempel på schizofreniske fantasier... 2 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Personlig mister jeg respekt for enkelte muslimske grupper her til lands og i utlandet. Når de hyller Osama bin Laden og står demonsterer i Oslo med kvinnfolk som er "pakka" inn. Mange viser null tanke på å tilpasse seg det "moderne" samfunn og samfunnet her til lands. Forlanger at vi tilpasser oss og vi blir kalt rassister bare vi sier noe imot dem. Vi er jo "vantro" vi som ikke har muslimsk tro for enkelte muslimer. Man får slutte å bruke "silkehansker" og så får de lære seg å høre kritikk mot sin religion. Muhammed var en morder, pedofil og voltektsmann. Det er det forbildet mange muslimer ser ut til å ha. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Hvorfor klarer ikke folk å lese tråden? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Og en annen ting, det der med at katolikker ikke er kristne, det er bare sedvanlig svada fra deg. Du er kristen hvis du tror på Jesus, mer kreves ikke for at du kan kalle deg kristen. Hvem som er en god kristen er en annen sak, men kristen er du åkkesom. Jeg har ikke påstått at katolikker ikke er kriste, jeg sa at den katolske kirke er ingen kristen kirke, At du er kristen bare ved å tro på Jesus, stemmer nok ikke helt. Mange tror, eller sier de tror på Jesus, men de tror egentlig ikke likevel, for de følger ikke Hans budskap, de følger heller forskjellige andre budskap. Dette gjelder bla mange katolikker, som følger pavens bidskap, eller ordre. Hvis du virkelig tror på Jesus,så følger du også Jesu budskap, eller prøver å følge det så godt du kan. Om vi tror på noen, så sier vi ikke, at "ok jeg tror på deg, men jeg gidder likevel ikke å gjøre som du sier eller det du ber meg om å gjøre" Du sier heller ikke "jeg tror på deg men likevel går jeg og følger din fiende" Men det er akkurat det de fleste gjør, de sier de tror, en likevel følger de Jesu fiende og et annet budskap. Enten er du kristen og følger Jesu budskap så godt du kan, eller så er du ikke kristen. Det er ikke noen mellomting Endret 25. september 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Det som er interessant også fra et historisk perspektiv er at muslimene har ansett den protestantiske retningen innenfor kristendommen som mye nærmere sin egen religion enn den katolske utgaven. Så nærme var disse to religionene at det Ottomanske rike ønsket veldig gjerne en allianse med England i det 16 århundrede, noe dronning Elisabeth den 1. vurderte veldig sterkt for å ta knekken på katolikkene som rottet seg sammen mot England. Jeg lurer på hvordan ting hadde sett ut i dag hvis det hadde blitt noe av denne pakten. Ikke minst forholdet mellom kristne og muslimer. Kristne og muslimer marsjerende sammen i en felles hær i en 16. hundretalls setting. Høres merkelig ut i dag, men den gang var det svært nærme i å bli en realitet. Hvis man analyserer de to er det faktisk ikke mye forskjell fra Islam og den protestantiske kristne trosretningen. Det er jo ikke uten grunn at du finner mange muslimer i KrF for eksempel. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Det som er interessant også fra et historisk perspektiv er at muslimene har ansett den protestantiske retningen innenfor kristendommen som mye nærmere sin egen religion enn den katolske utgaven. Så nærme var disse to religionene at det Ottomanske rike ønsket veldig gjerne en allianse med England i det 16 århundrede, noe dronning Elisabeth den 1. vurderte veldig sterkt for å ta knekken på katolikkene som rottet seg sammen mot England. Jeg lurer på hvordan ting hadde sett ut i dag hvis det hadde blitt noe av denne pakten. Ikke minst forholdet mellom kristne og muslimer. Kristne og muslimer marsjerende sammen i en felles hær i en 16. hundretalls setting. Høres merkelig ut i dag, men den gang var det svært nærme i å bli en realitet. Hvis man analyserer de to er det faktisk ikke mye forskjell fra Islam og den protestantiske kristne trosretningen. Det er jo ikke uten grunn at du finner mange muslimer i KrF for eksempel. Den katolske kirke er ingen kristen kirke, og full av avgudsdyrkelse.Sånn sett så tror jeg at den katolske kirke og islam er ulik, for det muhammed gjorde da han skapte islam, var å kutte ut de ca 36o angudene som araberne tilba, og beholde den som ble ansett som den største, og derav ropet "allahu akbhar" Som betyr allah er størst. I et svakt øyeblikk tok muhammed imidlertid allahs døtre al-uzza, al-lat og manat med i koranen, de fleste versene som omhandler allahs døtre er imidlertid fjernet fra koranen igjen senere, men noen ble oversett og er der ennå. 053.019 YUSUFALI: Have ye seen Lat. And 'Uzza, PICKTHAL: Have ye thought upon Al-Lat and Al-'Uzza SHAKIR: Have you then considered the Lat and the Uzza, 053.020 YUSUFALI: And another, the third (goddess), Manat? PICKTHAL: And Manat, the third, the other? SHAKIR: And Manat, the third, the last? Når det gjelder islam og kristendom, så er det imidlertid ingen likheter.islam og kristendom er like forskjelllig som natt og dag. KRF har forøvrig ingenting med kristendom å gjøre, de er et politisk parti. Og kristendom er så fjernt fra denne verdens skitne politiske spill som det er mulig å komme. Endret 26. september 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Endret 26. september 2012 av Shruggie 5 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Hvem muslimer er hjernevasket og hvem er det ikke? For meg ser det ut til at det er hjerne vasking alt sammen, det eneste som skiller er styrken på såpen de brukte.... 1 Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Personlig mister jeg respekt for enkelte muslimske grupper her til lands og i utlandet. Når de hyller Osama bin Laden og står demonsterer i Oslo med kvinnfolk som er "pakka" inn. Mange viser null tanke på å tilpasse seg det "moderne" samfunn og samfunnet her til lands. Forlanger at vi tilpasser oss og vi blir kalt rassister bare vi sier noe imot dem. Vi er jo "vantro" vi som ikke har muslimsk tro for enkelte muslimer. Man får slutte å bruke "silkehansker" og så får de lære seg å høre kritikk mot sin religion. Muhammed var en morder, pedofil og voltektsmann. Det er det forbildet mange muslimer ser ut til å ha. Kom med kilder/bevis hvis du snakker sant om profeten Muhammed. De som hyller Osama er ekstreme muslimer, de ordentlige muslimene tar sterk avstand fra Osama og hans handlinger. Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Muhammed levde for 1380 år siden, så vet du det. Årsaken til at Muhammed karrikeres som en massemorder og pedofil er kanskje relatert til at islams primærkilder beskriver ham som... en som drepte hundrevis av fanger og hadde sammleie med en ni år gammel jente når han var 53 år. Jeg tror ikke identiske karrikaturer av Jesus ville hatt den samme slagkraften, simpelthen fordi Jesus var en ganske koselig snekker som pratet om å elske alle. Kan du vise til hvordan dette kunne blitt brukt mot kristne på samme måte som karrikaturene rammer islam? Forøvrig er muslimer like hårsåre (les:blodtørstige) etter 1402 år med islam, så når mener du dette vil begynne å avta? Jeg tåler kritikk, og det er bra at du er kritisk. Men det hadde vært fint om du kommer med kilder/bevis hvis du snakker sant om profeten Muhammed. Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Jeg har hengt med mange muslimer... og når du gjør det over tid lærer du at de er megahyklere! Jeg kommer nok aldri i mitt liv til å ha noe som helst tro til hva en muslim forteller! Aldri! Jeg har ikke noe spesielt imot at vi tar imot asylsøkere... så lenge de ikke er muslimer! Studerer man muslimer så vil man lett se følgende: de nekter å slutte med innavl selv om leger ber de slutte, leger må advare dem her i Norge! Det kommer til å koste staten penger over tid... åpenbart! vi behandler kuer bedre enn måten de behandler konene sine på... de er ekstremt feige! helle syre på folk? hvorfor er det alltid muslimer som trår inn i den feigeste form for hevn? at de hyller Mohammed som var pedofil gjør det vel mer akseptert for dem å være pedofil... nevnte jeg at de hater hunder? Stort sett alle nordmenn er glad i hunder... også driver vi å drar inn hundehatere... det skal være åpenbart for en nordmann at vi skal innrette oss etter dem! Hvorfor forstår vi ikke det? ... de er totalt umusikalsk... finnes ingen Bach i Islam for å si det sånn, trist ja? Ikke rart det går dårlig... Denne syke oppførselen de har driver å forsterker de ved å drive med innavl også. Fint at de dropper alkohol etc. men hva hjelper det når det er innavl!? Noen ganger undrer jeg meg over 2. verdenskrig, hvorfor jødene? Hvis du ser på muslimene i Europa nå så må det være mye verre enn noe av det jødene har gjort noen gang... Jeg er nok redd at hvis en ny "Hitler" sto å pratet møkk om muslimer og gasskammer så tror jeg har ropt halleluja dessverre... De må begynne på blanke ark, denne innavlinga har ødelagt dem. Jeg er en muslim og jeg skal fortelle deg noe, så jeg ber deg lese dette. Jeg skjønner at du blir rasende og forbanna, men med all respekt ber jeg deg være forsiktig med å gre alle under samme kam. For det er det nettopp du gjør. Også sier du: "så lenge de ikke er muslimer", siden du ikke kjenner alle muslimene i verden så bør du være forsiktig. Ellers har du fordommer. Jeg innrømmer at slike ting har skjedd/skjer i muslimske land, og alle de punktene du har nevnt, tar både jeg og de muslimske jeg kjenner sterk avstand fra slike handlinger. Det er både trist og tragisk... Også sier du "Muhammed som var pedofil", kan du bevise det med kilder? Hvis ikke, så hvor har du dette fra? Når det gjelder kvinner i Islam: Islam er IKKE kvinne-undertrykkende, Islam oppfordrer både kvinner og menn til å utdanne seg. Flere titalls millioner muslimske kvinner har derfor i dag høyere utdanning og er aktive i arbeidslivet. De er økonomisk selvstendige og tar del i alle samfunnsoppgaver på lik linje med menn. Men mange steder er kvinnene dessverre undertrykt også. Dette skyldes både mannssjåvinisme, økonomiske og sosiale forhold osv.. Det er beklagelig at noen grupper og samfunn mistolker islam for å støtte diskriminering av kvinner. Dette er i strid med profetens (fvmh) lære som selv la den første grunnsteinen for menneskerettigheter innen islam ved å forby drap av jentebarn. Lenke til kommentar
Freestyle1985 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Koranen? Vers/kapittel? Hvor står det at Muhammed var pedofil? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Ikke spør meg, men du ser jo selv at han referer til "Islams primærkilder". Lenke til kommentar
Grimning Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Jeg ser ikke helt poenget med å dra frem om han var pedofil eller ikke, men ettersom det er nevnt... Fakta er at han giftet seg med og fullbyrdet ekteskapet med en 9 (eller 10) år gammel jentunge, som han til og med hadde kjent fra hun var 6. http://en.wikipedia....Age_at_marriage (Den refererer til diverse kilder, så jeg antar at den er nøyaktig, og så vidt som jeg kan se så refererer den til kilder fra Koranen.) Pedofili er et begrep som kjennetegner en person som er tiltrukket helt eller delvis av yngre barn, og jeg antar at dette er tilfellet ettersom han klarte å fullbyrde ekteskapet. Om han er pedofil? Med moderne øyne, så vil jeg personlig si at han faller i den kategorien, mens i hans samtid vil det ikke ha vært noe uvanlig med dette ekteskapet. Endret 26. september 2012 av HerrGrim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå