Shruggie Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Har vi evig med ressurser? Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag også. Men for å være seriøs; Hvordan vil det å flytte en brøkdel av de fattige til et annet land hvert år løse noe som helst? Utdanning og arbeidsplasser. Hvor mye tror du familiene i Pakistan tjener vært år på at noen tusen av deres folk bor her oppe og sender tilbake store summer? Og når de reiser tilbake igjen og begynner å bruke pengene sine i pensjonstiden? Det har enormt mye å si, og ikke minst for Norge. Og så bytter du ut det relativt utviklede Pakistan med f.eks. Sudan eller Somalia, og multipliserer effekten per lønnsmottaker tilsvarende. Lenke til kommentar
H3N Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Naboen tar skade av stygge påstander. Enig. Ingen blir skadet på samme måten av å trakassere en religion, men slike filmer/tegninger/utsagn viser en veldig disrespekt for andre mennesker. Blir litt som mobbing, som vi prøver å få barna våre til å slutte med her hjemme. "Jasså, du tror på Muhammed? Vel, han var en *insert skjellsord*" Musikkvideoen din var et helvetes spetakkel, men var det krenkende på samme måte? Jeg fikk ikke med meg så mye av teksten, tror jeg hørte "you christians make me sick" (mulig det var noe banning inni der også)? Det er i såfall en ærlig påstand, det må jo være lov. Å si at man blir kvalm av muslimer, det er noe ganske annet enn å si at det de tror på og baserer kulturen sin på er verdiløs dritt. Underforstått at de som følger troen også er like verdiløse. Jeg er ikke religiøs selv. For min del kunne vi samlet all verdens bibler, koraner og andre hellige skrifter og lagd et gedigent sankthansbål. Men for meg handler dette om respekt for hverandre, ikke om tro i seg selv. Du får vifte med rødflagget ditt og plage oksen til den stanger deg ned og dreper deg. Eller du kan la oksen være i fred. Den plager ikke deg, du plager ikke den. Er det ikke bedre at vi tar sikte på å behandle muslimer som voksne mennesker (med det gjensidige ansvar og respekt det innebærer), og som dermed tåler satire selv om det er av en art de ikke liker.. enn å se på dem som en dum uforutsigbar okse? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 pga. noen hjernevaska muslimer? NOEN? wtf.... Mange da isåfall... 3 Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Generalisering av muslimer er problemet hos de som aktivt kritiserer muslimer. Men overse de som viser hat ovenfor alle med samme kulturbakgrunn, noe religion som poftest stamer fra, de finer noe nytt å hate om muslimene ikke blir ett problem uansett Slapp av, muslimer ER et problem i og med at islam ikke er forenelig, eller kompatibel, men menneskerettigheter, ytringsfrihet eller gode verdier i det hele tatt. Du trenger ikke å nevne generalisering engang, for hva i all verden skal vi her i landet med dette kalde gufset fra middelalderen liksom? Hva godt kommer egentlig ut av islam, i det store og hele? En hel heug med sinnsvake regler og lover som ikke henger på greip i noen av dagens sivilisasjoner i det hele tatt? Islam havner ALLTID på bunn opp i mot hva gode verdier måles mot, så hva er overlegent det vi allerede har her i landet i islam? Ikke en dritt faktisk... Vent litt... skal jeg slappe av? /ignore Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Generalisering av muslimer er problemet hos de som aktivt kritiserer muslimer. Men overse de som viser hat ovenfor alle med samme kulturbakgrunn, noe religion som poftest stamer fra, de finer noe nytt å hate om muslimene ikke blir ett problem uansett Hvorfor insisterer de politisk korrekte alltid på dette med muslimhat når det er islam som kritiseres og ikke muslimer ? Og hvorfor kritiserer du andre for generalisering, når du gjør det samme selv ? Du kritiserer jo dem som kritiserer islam for "generalisering av muslimer" mens du selv generaliserer dem som kritiserer islam, og beskylder dem for å hate muslimer. hæ? Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg har hengt med mange muslimer... og når du gjør det over tid lærer du at de er megahyklere! Jeg kommer nok aldri i mitt liv til å ha noe som helst tro til hva en muslim forteller! Aldri! Jeg har ikke noe spesielt imot at vi tar imot asylsøkere... så lenge de ikke er muslimer! Studerer man muslimer så vil man lett se følgende: de nekter å slutte med innavl selv om leger ber de slutte, leger må advare dem her i Norge! Det kommer til å koste staten penger over tid... åpenbart! vi behandler kuer bedre enn måten de behandler konene sine på... de er ekstremt feige! helle syre på folk? hvorfor er det alltid muslimer som trår inn i den feigeste form for hevn? at de hyller Mohammed som var pedofil gjør det vel mer akseptert for dem å være pedofil... nevnte jeg at de hater hunder? Stort sett alle nordmenn er glad i hunder... også driver vi å drar inn hundehatere... det skal være åpenbart for en nordmann at vi skal innrette oss etter dem! Hvorfor forstår vi ikke det? ... de er totalt umusikalsk... finnes ingen Bach i Islam for å si det sånn, trist ja? Ikke rart det går dårlig... Denne syke oppførselen de har driver å forsterker de ved å drive med innavl også. Fint at de dropper alkohol etc. men hva hjelper det når det er innavl!? Noen ganger undrer jeg meg over 2. verdenskrig, hvorfor jødene? Hvis du ser på muslimene i Europa nå så må det være mye verre enn noe av det jødene har gjort noen gang... Jeg er nok redd at hvis en ny "Hitler" sto å pratet møkk om muslimer og gasskammer så tror jeg har ropt halleluja dessverre... De må begynne på blanke ark, denne innavlinga har ødelagt dem. 8 Lenke til kommentar
Huggslangen2 Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 "Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer" Var Muhammed en av disse hjernevaska muslimene? 2 Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Jeg har hengt med mange muslimer... og når du gjør det over tid lærer du at de er megahyklere! Jeg kommer nok aldri i mitt liv til å ha noe som helst tro til hva en muslim forteller! Aldri! Jeg har ikke noe spesielt imot at vi tar imot asylsøkere... så lenge de ikke er muslimer! Studerer man muslimer så vil man lett se følgende: de nekter å slutte med innavl selv om leger ber de slutte, leger må advare dem her i Norge! Det kommer til å koste staten penger over tid... åpenbart! vi behandler kuer bedre enn måten de behandler konene sine på... de er ekstremt feige! helle syre på folk? hvorfor er det alltid muslimer som trår inn i den feigeste form for hevn? at de hyller Mohammed som var pedofil gjør det vel mer akseptert for dem å være pedofil... nevnte jeg at de hater hunder? Stort sett alle nordmenn er glad i hunder... også driver vi å drar inn hundehatere... det skal være åpenbart for en nordmann at vi skal innrette oss etter dem! Hvorfor forstår vi ikke det? ... de er totalt umusikalsk... finnes ingen Bach i Islam for å si det sånn, trist ja? Ikke rart det går dårlig... Denne syke oppførselen de har driver å forsterker de ved å drive med innavl også. Fint at de dropper alkohol etc. men hva hjelper det når det er innavl!? Noen ganger undrer jeg meg over 2. verdenskrig, hvorfor jødene? Hvis du ser på muslimene i Europa nå så må det være mye verre enn noe av det jødene har gjort noen gang... Jeg er nok redd at hvis en ny "Hitler" sto å pratet møkk om muslimer og gasskammer så tror jeg har ropt halleluja dessverre... De må begynne på blanke ark, denne innavlinga har ødelagt dem. Det siste avsnittet ditt fikk meg til å lure på om ytringsfriheten egentlig er bra... Du skriver som om du har møtt mange muslimer, men presterer å rote deg bort i en direkte hatmelding mot millioner av mennesker basert på dine få erfaringer med muslimer. Det at du ikke klarer å se forbi en persons religion å bedømme menneskets individ alene er ditt problem. Det er desverre like mange idioter hos muslimene som det er hos oss etiske nordmenn, for de som bryr seg om sånt Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 "Mennesker har fått dårlig syn på islam pga. noen hjernevaska muslimer" Var Muhammed en av disse hjernevaska muslimene? Muhammed er en mann som levde for over 1000 år sia, som alle imot islam bruker for alt det er verdt. Den eneste grunnen at folk ilke bruker jesus på samme måte er at de kristne har blitt kritikk sterke, der mange muslimer ikke tåler kritikk. Men tiden vil lede til at hårsårheten forsvinner og harmonien alle er ute etter fremkommer. Lenke til kommentar
Huggslangen2 Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Muhammed levde for 1380 år siden, så vet du det. Årsaken til at Muhammed karrikeres som en massemorder og pedofil er kanskje relatert til at islams primærkilder beskriver ham som... en som drepte hundrevis av fanger og hadde sammleie med en ni år gammel jente når han var 53 år. Jeg tror ikke identiske karrikaturer av Jesus ville hatt den samme slagkraften, simpelthen fordi Jesus var en ganske koselig snekker som pratet om å elske alle. Kan du vise til hvordan dette kunne blitt brukt mot kristne på samme måte som karrikaturene rammer islam? Forøvrig er muslimer like hårsåre (les:blodtørstige) etter 1402 år med islam, så når mener du dette vil begynne å avta? 2 Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 http://epiphenom.fieldofscience.com/2012/08/catholics-and-muslims-want-democracy.html Further analysis showed that support for democracy in Muslim countries was linked not with liberal values but desire for prosperity and wealth redistribution. They conclude: Support for democracy in the Catholic countries stems from a pro-democratic civic culture that embodies certain distinct attributes such as tolerance of diversity, mutual trust, and an emphasis on gender equality ... Citizens in Islamic countries, on the other hand, endorse the term democracy without necessarily embracing those liberal values that arguably are crucial for a vigorous and open democracy. So people living in Muslim countries see democracy just as a tool that brings economic benefits. And the problem with that, according to Gu and Bomhoff, is that support for democracy won't endure in the face of economic downturns. 1 Lenke til kommentar
Grimning Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Selv er jeg imot at religion skal ha noen som helst innvirkning på samfunn og politikk, men her skiller muslimer seg ut på et punkt for meg: det er vanskelig å stole på muslimer når deres egen koran gjør det veldig klart at de kan både lyve og bedra så lenge det gagner muslimer i lengden. Dette gjelder til og med å forsverge Allah og profeten... http://www.thereligionofpeace.com/Quran/011-taqiyya.htm (første treffet jeg fant på google). En annen ting er at dette fokuset på muslimer gjør at andre religioner kan "gjemme" seg og ting de gjør/har gjort forsvinner i mengden. Som for eksempel: http://www.dagbladet.no/2012/09/22/nyheter/utenriks/overgrep/katolske_kirke/australia/23533304/ (Katolikker i Australia innrømmer overgrep mot barn). Så har du dette på toppen av det hele: http://www.dagbladet.no/2012/09/24/nyheter/utenriks/blasfemi/muhammad-karikaturene/innocence_of_muslims/23563214/ (Pakistan vil foreslå internasjonal blasfemilov) Jeg vil tro at Pakistan og muslimske land har generelt en del mer viktigere ting å ta seg til enn å forsøke å beskytte muslimer mot ytringsfriheten. Nå tenker jeg på tvangsekteskap, voldtekter som fører til at offeret blir straffet, lynsjing og lignende. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Jeg vil tro at Pakistan og muslimske land har generelt en del mer viktigere ting å ta seg til enn å forsøke å beskytte muslimer mot ytringsfriheten. Nå tenker jeg på tvangsekteskap, voldtekter som fører til at offeret blir straffet, lynsjing og lignende. Og så må vi ikke glemme muslimenes forfølgelser og massakre på kristne og andre minoriteter i muslimske land http://www.rightside...ins-silent.html Alle disse ugjerningene som begås av muslimer mot minoriteter i muslimske land er liksom helt ok etter deres mening, og de bryr seg ikke om det, for det er ok ifølge islam. Men om noen tegner noen streker med hode på og kaller det muhammed, eller lager en film om denne muhammed, da klikker muslimene i kor, og går helt amok. Jeg tror ikke det er så mange igjen nå som tror på muslimenes påstander om at islam er en fredelg religion. Endret 24. september 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Noe INGEN kristne NOENSINNE har gjort når de hadde makt. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Noe INGEN kristne NOENSINNE har gjort når de hadde makt. Kistendommen er en tannløs gammel kjærring og klarer ikke å få til slike tilstander som i sin storhets tid... Dessuten er kristendom her i vesten iblandet nok sekularisme til at kristne sinner vold for guden deres frastøtende... Ihvertfall fleste parten av dem.. Islam, derimot, er hjernevask sterk nok til at ignorante og uopplyste mennesker går helt av skaftet (De ligger tross alt 500 år pluss bak vesten i utvikling de aller fleste av disse muslimske landene. Iran hadde ikke utviklet en dritt om de ikke hadde blitt hjulpet, det samme går for Saudi Arabia og for resten av den islamske verden, der alle gjør best ved å tenke på allaah så mye som mulig og da sier det seg selv at det ikke kommer noe matnyttig ut av de tankene på denne ignorante og høyst imaginære guden. Sorry, men islam er virkelig et kaldt gufs fra en ignorant tid og må bekjempes så godt det lar seg gjøre. Det er lenge siden jeg mistok islam for å være noe i nærheten av fred og fordragelighet ihvertfall... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Bull, islam er i vesten like tannløs som kristendommen. Det er bare når religion er en enorm makt i samfunnet at den er farlig, og det er bare noen få områder hvor det fremdeles er slik. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Noe INGEN kristne NOENSINNE har gjort når de hadde makt. Nei ingen kristne har noensinne gjort slikt. For om noen som kaller seg kristne bruker vold og dreper folk på denne måten, så har de samtidig vist at de er ikke kristne. Det er ingen oppfordringer til å drepe noe i Bibelen. Men noen oppfordringer har vi i Bibelen oogså. Bla denne: You shall love your neighbor as yourself. Og de som ikke følger dette budet eller i det minste prøver å følge dette budet, de er ikke kristne. Og dette budet gjelder for din nabo uansett om han er kristen eller om han tror på noe annet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Ah, no TRUE scotsman er noensinne kristne. Hva med praktisk talt alle paver mellom 800 og 1800? Ikke kristne? Absolutt alle europeiske konger og dronninger i samme periode? Lot som om de var kristne? Og hva med de som sier nøyaktig det samme om Islam? "Ingen sann muslim vil noensinne drepe noen, da har de vist at de ikke er muslimer". Herregud for noe sprøyt du driver og spruter for tiden. Har du vurdert å finne på noen nye troper? 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Bull, islam er i vesten like tannløs som kristendommen. Det er bare når religion er en enorm makt i samfunnet at den er farlig, og det er bare noen få områder hvor det fremdeles er slik. Veeeel, kommer vel helt an på hvor ryggløse våre egne politikkere er det.... Så langt er det bakover bøyning som er den store og eneste "riktige" øvelsen.... Når skal de rette seg opp igjen? Når de står dobbelt? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Nevn et eksempel på en muslimsk lov som har "tatt over" Norge. Kom igjen! Og den derre "ettertiden vil vise at jeg har rett" klisjeen kan du putte tilbake der du fant den, i religionen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå